Regisztráció    Belépés    Fórum    Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » Versenyek- Bajnokságok » 2023 Team HRCCT




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: 2023 Versenyszabályzat
 Hozzászólás Elküldve: vas. jan. 08, 2023 10:29 pm 
Off-road Mester
Avatar

Csatlakozott: csüt. jan. 12, 2012 5:05 pm
Hozzászólások: 4346
Tartózkodási hely: Gödöllő
Sziasztok

Elkészült az idei szabályzat. Olvassátok, értelmezzétek, ha valami nem tiszta kérdezzetek! Ne egymást, hanem minket!


Team HRCCT Hungary Scale Trial Championship 2023-as versenyszabályzat.

Többfordulós Scale Rc-triál kupasorozat, különböző szabadtéri helyszíneken lebonyolítva.

Pár szó a változásokról és magáról a versenyről:

- Az indulók számától függő, változó létszámú csapatokat a helyszínen sorsolással alakítjuk ki. A csapatkapitányok húzzák a csapatokat

- Minden csapattagnak külön írjuk a hibapontjait. A csapattagok összes hibapontja és futott ideje adja a csapateredményt.
- A futamok végén csapateredményt hirdetünk, viszont az egyéni bajnokságban mindenki a saját pontjai alapján elért eredménye után kapja meg a bajnoki pontokat. Pontegyenlőség esetén (az eddigiekkel megegyezően ) nem a lassabb versenyzőt büntetjük, hanem a gyorsabb versenyzőt jutalmazzuk. (1-1 ponttal, attól függően, hogy hányan értek el egyforma pontszámot)

- A csapatok egymást pontozzák, (street - ultimate) ebben minden csapattagnak részt kell vennie! Ennek elmulasztása büntetést von maga után!

- Az óra elindításával minden csapattagnak elindul a verseny, ezért ha valaki még a startvonal átlépése előtt követ el hibát, az is beleszámít az eredménybe.

- A csapat "egyszerre" rajtol. Az első embernél indul az idő és az utolsó csapattag beérkezésekor áll meg az óra. Egymást nem lehet hátra hagyni. Tulajdonképpen egyszerre kell a csapatnak mozogni a pályán.

- A pályán elhelyezett kapuk, bóják, bannerek, jelzőszalagok, tehát minden pályaelem érintése hibának számít. A start és cél kapu érintése is hibapont! A kivételekről futam előtt tájékoztatást kaptok.

- Kapu kihelyezésének megóvására az első autónál van lehetőség, melyet egy szervezőnek kell jelezni.

- A futam közben mindenkinek 10 perc szervízidő áll rendelkezésére (amit az egyéni pontok kiosztásánál hozzáadunk az időhöz), ez alatt a csapat órája áll. Ha az idő lejárta után a versenyző nem tudja folytatni a futamot, kiesik. Ez esetben a csapat megkapja a még nem teljesített kapuk „kihagyásáért” járó büntetőpontot.

- autónként maximum1 pár homokvas, de verseny közben a csapat használhatja az összeset
- nincsen ingyen csörlő
- a kötelet és a csörlőt is magadnak akasztod (az autó rögzítése során a jármű nem mozdítható meg, és nem mozoghat a segítő autó: 2 pont
- az is csörlőzésnek számít, ha mozog a segítő autó amire a kötelet akasztottad, ebben az esetben: 5 pont
- szabálytalan csörlőzés, kikötés: súlyos hiba 30 pont
- csak a pályán lévő autók segíthetik egymást
- az idei évtől egybevonjuk az Ultimate Lexan és Hard kategóriát
- street kategóriában max 95mm gumi
- fix világítás minden kategóriában, tehát a futam alatt működnie kell a lámpáknak
- verseny során csak a bíró vagy egy csapattárs segíthet
- az autón levő bármilyen kiegészítő ér a kapuhoz, az is hibapont


Járművek általános leírása:

- A futamokon műanyag, fa vagy fém alapú karosszériával lehet indulni.
- Rajtolás csak teljes karosszériával (Lökhárítók, ajtók, ívek, plató, továbbra sem elég csak egy fülkét feldobni a vázra….stb.)
- Első szélvédő kötelező.
- Zárt kaszni esetében ajtók megléte. Tető nélküli (kabrió) illetve , ha csővázas építésű az autó, akkor teljes belső térrel kell rendelkeznie. (műszerfal, két ülés, váltókarok, pedálok, oldalpanelek) Ha csak az ablak van lehúzva, elég a "fél lexan" beltér is.
- Lehajtott első szélvédő nem elfogadott. Kabrió kialakításnál az ülések mögött bukókeret kiépítése kötelező. Magasságának arányosnak kell lennie az autó méreteivel.
- Ablaktörlők megléte, matrica egyik kategóriában sem elfogadott!
- Egy járműre csak egy típusú és fajtájú gumiköpeny szerelhető.
- Nem lehet 4 kerék kormányzás vagy csak hátsó kerék kormányzás, ha több tengelyed van akkor is csak az első tengelyen elhelyezkedő kerekek kormányozhatóak.
- Az akkumulátort illetve bármilyen elektronikát csak az alvázra lehet fogatni, se a szervóra, se a linkekre, se a hidakra nem lehet tenni. (a szervó természetesen maradhat a hídon)
- Mindhárom kategóriában érvényes pont, hogy az elektronikát el kell rejteni, vagyis ne lehessen pl az ablakokon át látni!
- A versenyen minden olyan gépjármű részt vehet, ami scale (a valóságban is létező terepjáró ill. teherautó) karosszériával rendelkezik.
- Mindhárom kategóriában a minimum tengelytáv 242mm.

Egyedi és épített Járművek:

- Minden EGYEDI ÉPÍTÉSŰ jármű, és olyan ami egyáltalán nem szerepel az 1:1 triál futamokon, külön elbírálásban vesz részt.
- Az önhordó alvázakon kívül (tamiya cc-xc), csak a valós életben is használt párhuzamos létraváz használható. (Kérdéses megoldásoknál az 1:1 es autó fotóit a szervezőknek a versenyt megelőzően el kell juttatni.)
- Crawler és egyéb stick váz használata tilos.
- Minden olyan jellegű kasznifelépítmény, alváz módosítás amely kérdéses lehet, a versenybíróságnál kell előterjeszteni a megépítés előtt! (elkerülendő hogy olyat épít valaki amivel nem indulhat)
- Gyári tartozék le ill. felszerelése lehetséges.
- Tilos a DIG vagy bármilyen mechanikus és elektronikus hidankénti fékező rendszer használata!

Jármű felfüggesztései:

- A járművek lehetnek független kerék felfüggesztésűek vagy merev hidakkal szereltek.
- A járműveknek 4db gátlóval kell rendelkezniük.
- Mindhárom kategóriában használható a "cantilever kit" felfüggesztés, maximum 55mm-es gátlóval és egy tolórúddal.

Hajtás:

- A járműben motor vagy akkumulátor teljesítmény megkötés nincs.
- Az autó előrehaladását csak a járművön lévő kerekekkel lehet végrehajtani, kivétel ez alól a csörlőzés, ebben az esetben a csörlőkötéllel is húzható az álló kerekekkel csúszó autó.
- A meghajtást 1 motor és 2+1 kardántengely biztosíthatja (nincs MotorOnAxle)

Homokvas és annak használata:

- A járművet fel kell szerelni 1 pár méretét tekintve maximálisan : 120×40×5mm "homokvassal" amit a menet ideje alatt a járművön kell elhelyezni. Használatuk csak a valósággal megegyező módon, vagyis csak áthidalásra használható.
Minden egyéb kiegészítő ami a jármű részét képezi (pl platón, csomagtartón található) nem használható a menet alatt semmilyen előrejutási segédletként, kivétel ez alól a vontatókötél. A Homokvas anyaga szabadon választott, de csak scale kinézetű és kialakítású használható!

Csörlő és csörlőzés:

- Kötésnek minősül az amikor a csörlőt beakasztottuk egy fix pontra majd a csörlőzés végeztével az akasztót (karabiner, karika,kampó) áthelyezzük egy másik pontra.
- Új csörlőzési pontnak számít az is ha a kötél elszakad és össze kell kössük vagy az akasztópontból kiesik kifordul a kampó és újra ugyanabba a pontba visszaakasztva tudunk tovább csörlőzni. Háromszögezésnél ez annyiban változik, hogy ha az autón nem változtatod a kötési pontot de a csúcsot átrakod, az is új kötésnek minősül.
- Ha a csörlőzés közben a két kötési pont ugyan nem változik, de az autón áthúzott kötél kiakad, az nem számít új kötésnek.
- A csörlőkötelet vagy kötelet, egyszerre csak egy kapupáron lehet áthúzni.

A csörlőzési pont megválasztása:

- Ez bármilyen a terepen elhelyezkedő tárgy lehet (kő, hasadék, fatönk, gyökér vagy gödör) amelybe akasztjuk a csörlőkötelünket, vagy a "csörlő eke" végét. Egyéb akasztási pontnak csak a kötelező tartozék "csörlőkapa" használható!

A verseny:

- A csapatok egymást pontozzák. A csapat minden tagjának jelen kell lenni a pontázásnál, különben a hiányzónak 30 büntetőpont jár. (persze pl WC-re el lehet menni) Bármilyen felmerülő kérdésben a szervezők segítséget nyújtanak.
- A futamoknál elsősorban nem az időé a döntő szerep. Sokkal lényegesebb az autó valósághű kinézete és a minél precízebb vezetés.
- Egy nevező egy versenyen, kizárólag egy autóval és egy kategóriában nevezhet.
- Egy autóval több versenyző nem indulhat. (kivéve indokolt esetben)
- A versenyen akadályokat kell adott helyeken leküzdeni, kihelyezett kapuk között áthaladva.
- A kapupárok szélessége kategóriánként változó lehet. (24-30cm)
- Az a versenyző illetve csapat győz, akinek a legkevesebb pontja van a végelszámolásnál.
- A futam teljesítése után a meglevő pontokhoz hozzáadódnak az elkövetett hibák büntető pontjai.
- A kapupárok bármilyen érintése (tolatásnál is) a jármű bármely részével +15 büntető ponttal jár. A kapuk két pálcája külön számít, de csak 1-1 alkalommal (max 30pont) addig amíg az autó teljes hosszában el nem hagyja a kaput. Ha már áthaladtál a kapun és tolatás közben újból nekimész az ismét 15 hibapontot jelent oldalanként.
- A kaput csak normál módon, "talpon" lehet teljesíteni. borulás közben nincs teljesített kapu!
- Borulás kapuban = pályaelhagyás 30pont, ezután az autót a kapu elé visszahelyezve folytatható a verseny!
- Teniszlabdás kapunál a merőleges meghosszabbítás a mérvadó, (nem megközölhető a bója)
- A kapuérintést a vezető bíró ítéli meg és jelzi hangosan a versenyzőknek.
- A jármű bármilyen kézzel vagy egyéb tárgyal való érintéséért +30 pont büntetés jár. Kivételt képez ez alól a segédeszköz használata, ami az autó tartozéka kell legyen, a verseny menete alatt is. (Ez lehet csörlő, kötél, rámpa, stb.) Ebben az esetben a versenyző az autóhoz nyúlhat büntetőpont nélkül.
- A pálya vonalát jelző szalagok, bannerek, táblák érintéséért (érintésenként) +15 pont büntetés jár.
- Minden akadályt meg kell próbálni teljesíteni. Ha nem sikerül, akkor a versenyző ezt jelzi a versenybíróknak és ha valóban megvolt a próbálkozás, akkor mehet tovább a kaput kikerülve vagy az autót a kapu után helyezve! Ha versenyző egyértelműen letarolja a kaput, azért 30pont büntetés jár!
- Kapu kihagyása vagy pályaelhagyás +30 büntetőpont
- A verseny menete alatti meghibásodásnál az autót, szakaszonként maximum egyszer lehet javítani, erre 1x10perc javítási idő áll a rendelkezésére, de az óra nem áll meg.
- Műszaki hiba miatt kiesett versenyző után, a csapat megkapja a kihagyott kapukért járó büntető pontokat.
- Az indulási sorrend minden futamon helyszíni sorsolással dől el.
- Jármű vagy versenyző ellen óvást csak az eredmény kihirdetéséig fogadunk el, utána ez már nem lehetséges.

Gyakorlás:

- Verseny előtt gyalogos pályabejárás nincs!!!
- Versenyen kívüli játék lehetséges annak, aki teljesítette a versenyt vagy nem indul (2.4Ghz-es rádióval vagy egyeztetett frekvencia mellett) Mindezt teheti a pályán kívül a versenyt nem zavarva.
- A verseny menete alatt a pályára ráhajtani tilos, ez automatikus kizárással jár.


Gépátvétel:

- Azért, hogy a futamokon időt spóroljunk, az első futamnál mindenkinek kitöltünk egy "homologizációs" lapot. Ezeket fogjuk használni a futamokon pl a sorsolásokhoz illetve a pontozásnál. Természetesen ezeket (hogy ne vesszenek el, vagy ne maradjanak otthon) minden futam után a szervezőknél le kell adni. Nincs, "majd mindjárt hozom" kiegészítő. Ami nincs ott és kötelező, azért jár a 30 bünti pont!

Minden géposztályban látható helyen kötelező elhelyezni az alábbi kiegészítőket:

- Működő csörlő, ez továbbra is rejtve maradhat
- Alap világítás (2 fehér elöl és 2 piros hátul)
- 1db láda
- 1db használható vontatókötél
- 1db üzemanyag tároló kanna
- Ablaktörlő lapátok megléte elől, matrica nem elfogadott
- 1db elsősegély doboz
- 1db rendszám, Magyar zászlóval és „H” betű jelzéssel
- Pullpal (csörlőkapa)
- Homokvas 1pár
- Vízálló elektronika.
- Használható pótkerék (csak a Street kategóriában)
- Poroltó
- Kötelező a látható rögzítés! Nincsenek platón álló kannák, ide-oda guruló eü dobozok és pattogó ládák. Mivel a homokvasat és az ekét használjuk, ezek kivételt képeznek.



Kategóriák kötelező érvényű szabályai:


STREET

- A karosszérián a kerekek nem lóghatnak túl előre vagy hátra, oldalirányban a kerekek maximum 5mm-t lóghatnak ki a karosszéria alól. (sárvédő ívek alatt) A kasztnira csak a gyárival megegyező szélesítések kerülhetnek föl! ( rc4wd, SDI, Loops)
- A jármű kerekeinek a kerékjárati ívek alatt pontosan kell elhelyezkedniük.
- Kemény karosszéria. (no lexan)
- Első szélvédő és ablakok megléte (lehúzott ablak vagy ablak nélküli autónál kötelező legalább fél belteret kell kiépíteni)
- Átlátszó első szélvédő vagy oldalablaknál minimum fél beltér kötelező.
- Lökhárítók megléte kötelező, aminek minimum az autó homlokfalával megegyező szélességűnek kell lennie.
- 1.55, 1.7 vagy 1.9 kerékméret maximum 95mm-es gumival.
- Gátlók dőlése a függőlegestől (előre - hátra) maximum 20°-kal térhet el.
- A nyomtáv minimális szélessége 190mm (gumik külső oldalán mérve)
- A karosszéria minimális szélessége (szélesítések nélkül a kilincseknél mérve): 140mm
- Az autók minimális tengelytávolsága 242mm.
- NEM engedélyezett a karosszéria elejének és végének összehúzása (szélesség megvágása!)
- Módosítás nélküli karosszéria, nincs megnyújtott gyárival meg nem egyező tengelytáv ill karosszéria. (egyedi építésnél külön elbírálás)
- Lökhárítók megvágása, cseréje engedélyezett, de passzolniuk kell az autó és a kategória stílusához.
- Csak egy csörlő engedélyezett.
- Nincs portál hajtás.
- Zárt karosszériánál, dobozon belüli kötelező cuccok csak akkor engedélyezettek, ha legalább fél (lexan) beltér van.
- Csak scale gumik, (nincs crawler gumi)
- Pótkerék, ami méretre kb stimmeljen azokkal mint amin gurul az autó és bármikor felszerelhető legyen az autóra!


ULTIMATE

- Ebben a kategóriában elég ha 2 kerék eléri a karosszéria külső vonalát (hozzáér)!
- Minimum nyomtáv 210mm (kerék külső oldalán mérve)
- Truggy és csővázas autók engedélyezettek! Itt minimum követelmény a fülke mögötti bukókeret kiépítése, amit ki kell támasztani a vázhoz.
- Engedélyezett a karosszéria elejének és végének összehúzása (szélesség megvágása!) maximum váz szélességig!
- A karosszéria minimális szélessége (szélesítések nélkül a kilincseknél mérve): 160mm
- A lökhárítóknak nem kell kiérni a karosszéria széléig, de illeszkedniük kell az autó jellegéhez!
- A kerekek nem lóghatnak túl az autón (váz + lökhárítók) előre és hátra!
- A jármű kerekeinek a kerékjárati ívek alatt pontosan kell elhelyezkedniük, azonban egy tengelyen az autó jellegéből adódóan (pl. Jeep) maximum 10mm-t el lehet térni!
- Gátlók dőlése a függőlegestől maximum 20°-kal térhet el, kivéve truggy, csővázas és hasonló építésű autók, ahol a hátsó tengelyen a gátlók dőlése maximum 45° lehet!
- 1.55, 1.7, 1.9 vagy 2.2 kerékméret maximum 120mm-es gumival, itt nincs gumibónusz.
- Első szélvédő és ablakok megléte (lehúzott ablak vagy ablak nélküli autónál kötelező legalább fél belteret kiépíteni)
- Első és hátsó csörlő is engedélyezett.
- Legalább váz szélességű plató, vagy vázborítás még csővázas kialakításnál is.
- Nincsenek "fél" kasznik, tehát ha csak egy fülke van a vázon, akkor a kötelező váztakaráson kívül bukócső kialakítása is kötelező. A fülke mögötti kaput legalább két helyen a hátsó részhez ki kell támasztani.
- Lökhárítók megléte kötelező, de az autó jellegétől függően a hátsó lökös elhagyható.
- Minden autó, amely nem felel meg a STREET szabályzatnak, automatikusan ide sorolandó, de meg kell felelnie a fenti szabályoknak!
- Mindhárom kategóriára érvényes pont, hogy csak befejezett autóval lehet részt venni a futamokon. (festés, építés, stb...) továbbá a papírból készült kötelező tartozékok nem elfogadottak!!


Nevezés, verseny és bajnokság menete:

Minden kategóriában 5fő induló létszám a minimum!


Nevezési díj, előnevezéssel: 3000.-


- A Kupasorozat pontgyűjtő rendszerben működik, mely az év végén adódik össze. Év végéig a legtöbb pontot összegyűjtött versenyző nyeri meg az adott év kupáját.

- Bármilyen Bírói döntéssel szemben óvást nem fogadunk el.

VERSENYEN ELÉRT HELYEZÉSEK PONTJAI :

I. hely – 21pont
II. hely – 18pont
III. hely – 15pont
IV. hely - 12pont
V. hely - 10pont
VI. hely - 8pont
VII. hely – 6pont
VIII. hely – 4pont
IX. hely - 2pont
X. hely - 1pont


Üdv: Leo

_________________
RC4WD TF2 Marlin Crawler, RC4WD TF2 Toyota 4Runner
RC4WD TF2 SWB Jeep Wrangler, RC4WD TF2 LWB Toyota SR5
Vanquish VS4-10 Jeep JK, SCX10 Jeep Wrangler, TT Subaru,
- RC4WD TEAM DRIVER - CRAZY-CRAWLER TEAM DRIVER - TOPMODELLISMO TEAM DRIVER -
Kép


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: 2023 Versenyszabályzat
 Hozzászólás Elküldve: kedd jan. 10, 2023 11:28 pm 
Pályabejáró
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 29, 2013 2:46 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Wien/Kisvárda
Ha jól értem, már nem kötelező az átlátszó szélvédő/ablakok páros a Street kategóriában?
... s ezzel együtt a kötelező beltér sincs akkor gondolom.

_________________
Üdv: Emunem

Minden lehetséges...

VRX Blade 10T / Piros rettenet
Axial SCX-10 / Ford F-150 / KÉK Bálna
Tamiya TT-01 / Zöld darázs / BMW Z4 HB Project
2,4GHz / Póráz


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: 2023 Versenyszabályzat
 Hozzászólás Elküldve: szer. jan. 11, 2023 8:32 pm 
Off-road Mester
Avatar

Csatlakozott: csüt. jan. 12, 2012 5:05 pm
Hozzászólások: 4346
Tartózkodási hely: Gödöllő
Hi

Pontosan így van ;)

Üdv: Leo

_________________
RC4WD TF2 Marlin Crawler, RC4WD TF2 Toyota 4Runner
RC4WD TF2 SWB Jeep Wrangler, RC4WD TF2 LWB Toyota SR5
Vanquish VS4-10 Jeep JK, SCX10 Jeep Wrangler, TT Subaru,
- RC4WD TEAM DRIVER - CRAZY-CRAWLER TEAM DRIVER - TOPMODELLISMO TEAM DRIVER -
Kép


Vissza a tetejére 
   
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3 hozzászólás ] 

Fórum kezdőlap » Versenyek- Bajnokságok » 2023 Team HRCCT


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség