Sziasztok!
Több megkezdett projektünk ellenére belevágtunk ebbe az építésbe.
Indok: konkrét megrendelés külföldről.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy sokat nem kellett minket kérlelni. A következő egy évre beütemeztünk már magunknak egy gyakorlatilag ugyanilyen Nivát, de így időben előrébb ugrott. Beelőzte a saját célra készülőt. És idő közben hosszabb távra szóló ötleteink is támadtak a Nivával... Na de erről majd később!
Ez a példány sztirolból épül, egyedileg, beltérrel, nyitható motorháztetővel és csomagtartóval. Nincs tehát sablon hozzá; a következő héj azonban lehet, hogy már üvegszálas műgyantából készül...
Az életnagyságú Lada Niva a világ legtöbb részén ikonnak számít. Nem véletlenül gyártják 40 éve szinte változatlan formában. A nagy modellkaszni-gyártók (Tamiya, RC4WD, Proline, Killerbody, Team Raffee, Cross-RC, stb.) viszont nem mozdultak rá. Mi legalábbis nem ismerünk közforgalmazásban elérhető, 1:10 vagy annál nagyobb méretű KEMÉNY scale Niva kasznit. Leo mutatott egy orosz weboldalt, ahol gyönyörű lexan Nivát árultak; na de az lexan... És igen, tudjuk, hogy egészen jó formájú, PET-G anyagú Niva kaszni is elérhető itthon. Kemény azonban nem.
Ezt a hiányt pótolni kell!

Mi meg is próbáljuk a magunk módján. A Nivára jellemző szerény, de mégis minden elemében előforduló ívek igazán ínyenc alannyá teszik őt egy scale építésben. Valószínűleg ezért látni belőle keveset a világhálón (mármint olyat, ami tényleg szépre sikerült). Tamásnak viszont éppen kézre álló kihívás lesz így.

Ki ne tudná offroad-os körökben, hogy a Niva gyári felfüggesztése ugyanolyan, mint a CC01-é? Az alvázzal ezért egyelőre nem variáltunk sokat. A megrendelt autó használati viszonyaihoz úgy jó, ahogy van. Ha a később (akár saját célra, vagy éppen további megrendelésre) épülő Niva komolyabb igénybevételnek lesz kitéve (pl. C1 kategóriás versenyparipa akar lenni), akkor nyilván hozzá kell nyúlni több ponton a jó öreg CC01 teknőhöz. Ha pedig valaki szívfájdalom nélkül lemond az elülső lengőkaros szerkezetről, akkor elöl-hátul merevhidas alvázra is bátran rápattinthatja (kétszázhatvanegynéhány milliméterrel kell számolni, hiszen pár millimétert még a legszkélebb építésnél is szabad csalni a tengelytávval).
A fent említett 1:8.5 méretarányt nem kényelmi szempontok vezérelték. Tamásra hagyatkoztam, s ő úgy ítélte meg, hogy a CC01 platform veleszületett arányait így tudjuk legjobban kihasználni.
A kezdeti stádium képekben:



üdv:
I&T