Sziasztok,
Hosszú idő után Leo-nak hála sikerült visszajutnom a fórumra, így gondoltam, megosztom én is a paripát, amit közel egy éve csinosítgatok.
Ez már a 4. Pajerom a sorban a modellezésben eltöltött évek alatt és arra kellett rájönnöm, hogy bármilyen kis "sete-suta" is a CC/XC konstrukció a XXI. századi SCX10-ek és TRX-ek mellett, valamiért mégis magával ragadja az embert. Persze nem tagadom, néha engem is elkap a hév és eljátszom a gondolattal, hogy talán jobb lenne egy CR01 vagy hasonló jobb menettulajdonságokkal megáldott verda, de csak marad mindíg a polcon a kis Jero
Szóval akkor rátérek a gépre:
Metaltop Wide, kemény kasztnis verzió. Szépen lassan alakítottam a szájam íze szerint, közben rengeteget autóztam vele, sokszor 10km-eket egy huzamban... HIBA NÉLKÜL állta a sarat.
Ami eddig van benne:
- HPI 55t motor (én imádom ezt a konstrukciót, szerintem nagyon megbízható, igénytelen jószág...)
- Természetesen mindenhol gumiszigetelésű csapágyak
- GPM 4 link felfüggesztés és gátlőbekötések
- JunFac alsó skid plate
- Tamiya Barrel Spring rugó szett
- Az oldalsó csík a Tamiya fain kis Off-Road matrica szettjéről van
Az utolsó nagyobb átalakításon a minap esett át. Már régóta szemezgettem az RC4WD Breaker 1.9 felnkkel, amire szintén Leo-nak hála, sikerült szerválnom MST 90mm-es gumikat. A kerekek a 6.5mm-es offset miatt így is jócskán kilógnak a járatból, amire még rájöm a 31mm-es szélesség az eredeti 26mm helyett, így kicsit félve ugyan, de nekiestem a kerékjáratoknak. Az első képen még a korábbi MST felnikkel és Tamiya Soft Mud Block gumikkal:
Itt már a vágás közben:
Ennél a résznél kicsit kitérnék a vágás folyamatára, ugyanis én ebben a témában kezdő voltam, még sosem nyestem kemény kasztnit. Sokat gugliztam, hogy mi a legjobb módja ennek, aztán találtam egy tetszőleges megoldást, amit kipróbáltam és bevált... Ez annyiból áll, hogy be kell karcolni jó alaposan a vágni kívánt ívet, aztán csak le kell óvatosan törni a nem kívánatos részt. Nekem ez nagyon jól bevált, szép egyenesden lehetett leszedni a felesleget róla. Kíváncsi vagyok, más hogy csinálja...
És aztán kapott egy kis festést a sárvédő, hogy dögösebb legyen:
A cél továbbra is az, hogy egy fain kis trail masina maradjon. A vágásnak köszönhetően talán a jövőben nagyobb gumákat is kipróbálok, de most tetszenek az MST KM gumik. Ma rendeltem egy Loops első lököst hozzá, mert így vágva szerintem az jobban mutat majd.
Talán, ha elég bátor leszek, akkor a téglát is lenyesem az elejéről.
Tervben van még az első felfüggesztés tuningja alura, meg persze egy csomó dolog, de egyenlőre ennyi...
Ha megjön a lökös, tolok fel képeket róla.