Regisztráció    Belépés    Fórum    Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » Trial építések » 1.9




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Gmade BOM assembly KIT
 Hozzászólás Elküldve: szer. jan. 02, 2019 2:18 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 06, 2013 8:54 pm
Hozzászólások: 241
Tartózkodási hely: Tát
Na csá!

ha már így belelendültem a fórumozásba itt az új project. Avagy Racekár 2019 es project.

az alany egy Gmade BOM GS02 assembly KIT.
Egy szerencse folytán került, hozzám.

Először is azt szeretném kiemelni, hogy a legjobb ár-érték választás a mai RC trial crawler felhozatalban és az SGMODELL oldalán meg is vehetitek egész jó áron: http://www.sgmodell.hu/carwler-trial-jeep-autok/4211-gmade-gs02-bom-ultimate-110-truck-kit.html

Kb az egyik fele Axial SCXII a másik fele meg a TRX4. vagy legalább is nagyban hasonlítanak egymásra. Szerencsére a hajtás és a hidak saját gondolatok alapján készültek, amik nagyon jol el lettek találva.
Az egymásal szembe forgó kardánok a nulla torquetwist érdekében a nagyon alacson súlyponttal rendelkező, skidplatebe épített hajtással igazi remekmű. nem beszélve a zero ackermann kerékagy a CVD és társai amik alapból benne vannak a szettben.

Az első linkek, rugótornyok, akku és szervó tartó az a jol bevált axial copy. a fellépők a küszöb és a vízhatlanítható vevődoboz pedig a TRX4 házatáján láthatta meg a napvilágot.

És mindenért nem kell annyit fizetni és talán még joban is teljesít terepen??! (meglátjuk!)

Kép

Na de nem szaladjunk előre ennyire!

A kezdetek:
kicsimagolva a megszokottaktól nem eltérően találtam sok zacsit benne öntőkeretekkel meg egy rakás csavart. Természetesen szerelési útmutatóval ami sokat sagített a darabok azonosításában.
Kép
Kép
Kép
Kép

Anyagválasztás terén sem kellett csalódni a Gmade csapatában. Ahol kellett magas üvegszál tartalommak örvend (pl hidak, skidplate vagy a hajtás ház része) ahol pedig az kell hogy kicsit nyúlósabb legyen az is lett. (pl rugótornyok, alváz egyéb kötöelemei)

A könyv megemlíti mire is lesz szükséged a szerelésnél szal azokat is bekészítettem Majd a leírtak alapján el is kezdtem össze szerelni:
csapágyak mindenhol, jól válogatott csavarok, precíz illesztések jellemzik a műanyagokat. Nem csalódtam viszont volt pár apróság amin kicsit megakadtam. a hátsó tengely belső csapágya elég silány méretre sikeredett. köszönhető ez az egy darabból kiöntött hídnak ami alapvetően nem egy rossz dolog. Ez mégis elég gyengének tűnt.
Kép
Apalvetően viszont az egész egyveleg egyjól átgondolt masszív darab. Fém a hajtás teljes egészében. Fém a dufferenciál és a diff takaró is. Ez is ad egy kis LCG "hatást". A hidak vékonyak a diff elég nagy, viszont el van forgatva így a lehetséges fennakadás jól ki van küszöbölve.
Kép
Kép

Második lépésként a hajtómű következett:
Kibonta a súlyos darabokon lehetett érzeni, hogy itt nm lesz gond még akkor sem ha jól lesúlyozott kerekekkel valahol erőltetni kell a járművet. a masszív tengelyek normál csapágyakon ülnek a műagyak házban. kb semm imeglepö az elején. majd egyet alpozva bekerült a skidplate a képbe. Eddigiekben tapasztalt megoldásoktól igencsak különbözik a BOM. A skidplateet használa a hajtómű alsó tarakójának. Ebbe is belekerült 2 tengely ami a kihalytásokat adja és ezáltal egy igen alacsonyan elhelyezett súlyponttal rendelkező autóról van szó.
Kép
Kép
Kép
Meg kell még említsem, hogy a Spur és a pinion azok 5M modullal rendelkeznek. Ez nem annyira tetszik de remélhetőleg el leszek vele. Dupla csúszókuplungos a spur és a hajtás kapcsolata aminek az előfeszítését rugós alátétekkel oldottak meg rugó helyett ezzel legalább 3-5 mm-t spóroltak. A motor felfogatása is bolondbiztos. minden pinion mérethez tartozik furat, így a foghézagok állítgatására nem kellett időt szánni. Amugy egy 13 fogas acél piniont linkelt a gyártó a csomagban.

A hajtómű után szántam rá magam a telókra és a hátsó felfüggesztés kialakítására.

A telók robosztus 5mmes becsúszószárakkal rendelkeznek. alu házzal és egy nagy rugóval elöl kb 100 hátul nagy bika rugóval kb 70mm hosszal. Az első telókkal és a felfogatásokkal nem is volt semmi gond és meglepődés. Hátul, mivel a cantilever nem engedélyezett a hazai versenyen ezért a második megoldást kellett alkalmazni. A rövid szárakon így is szépen ült a gép de a rugók a cantileverhez lettek kitalálva és így nagyon erősek lettek ide.
Az eredeti elképzelésben így szerepel:
Kép

Megint az axialékhoz kell fordulni kis segítségért. Mivel van pár szett axial gyári duplarugós gátlóm ezért azokról leszereltem a kisebbik rugókat. Ezekből 2-2 ment előre az első telóra és 1-1 darab pedig hátra a döntött gátlókra. Ezáltal nagyon szépen mozog a futómű az alváz alatt és lehetőleg nem fog hirtelem átbillenni a kasztni és ezzel együtt azonnal felborulni. De ezt majd az éles tesztek igazolják vagy cáfolják.

Következett az alváz, és a linkek.
Alváz sima egyszerű létraváz amit műanyag végzáró és közdarabok kötnek össze. Összerakni nem volt egyszerű, de azért sikerült
Kép
Az alvázon kapott helyet a szervó is így panhard rudasmegoldással lett kialakítva a BOM első futóműve.

Linek M4es gömbfejekben végződnek amikhez műanyag és fém gömböcöket is mellékelt a gyártó.
Szépen kidolgozott linkeken csücsülnek a nagy, masszív gömbfejek. Itt sem lesz probléma még akkor sem ha valaki nagyon gyilkolászósra venné a dolgot.
Kép

Sajnos a sok helyen hirdetett többfél tengelytávok lehetőségei közül amit egy axiál esetében meglelhetünk a dobozban ebben az esetben csak a 313mmre szabott linkeket találunk. Azok viszon szépen pontosan illeszkednek.

ha valaki egyéni méretet szeretne szabhat magának M4es menetes szárból akkora linket amekkorát szeretne. Így tettem én is. 70 mmre vettem a linkeket és így lett meg az általam kedvelt 282mm-es tengelytáv.
Kép
Kép

Viszont csak a hátsó linkek hozzával tudunk variálni. Az általam kedvelt tengelytávhoz viszont nem passzol a gyári bukó keret ami alapvetően egy jol megtervezett masszív darab. Fura, hogy a rajta elhelyezett üzemanyag tartálynak semmi szerepe nics.
Kép

A kardánok hasonlóak a Vaterránál tapasztalt hidakba épített fémbetétes műanyag megoldáshoz. vastag, erős. Nem lesz vele gond.

Mivel a gyári szlessége a műanyag ragasztós felnikkel és a 40mm széles gumikkal 240mm így ezzel is kellett kezdeni valamit.
A már jól bevált gmade SR02es felniken nagyon jól teljesítő RC4WD Rok Lox Comp Tire kapta meg idén is a megtisztelő feladatot, hogy megvédje dobogós helyét. Így a nyomtán kissé nagyobb mint 220mm. Ezzel már el lehet lavírozni a kapuk közt is.

Egyelőre ennyi!

Bármi update vagy észrevétel lesz azt majd jelzem.

Addig is jók legyetek!
Pussz!

_________________
toyota - fj40
Axial SCX10 - G6
Gmade BOM - TOYOTA Hilux Flatbed
Axial Scx10 Tow Mate
Ftx outback II - Rc4wd D90 Adventure
Kép


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Gmade BOM assembly KIT
 Hozzászólás Elküldve: csüt. jan. 03, 2019 1:03 am 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 266
Tartózkodási hely: Budapest
Wow!
Ígéretes!
Nagyon kíváncsi vagyok a végeredményre.
I.


Vissza a tetejére 
   
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2 hozzászólás ] 

Fórum kezdőlap » Trial építések » 1.9


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 64 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség