https://scale4x4rc.hu/ | |
Gmade BOM assembly KIT https://scale4x4rc.hu/viewtopic.php?f=10&t=1278 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | mucsosz [ szer. jan. 02, 2019 2:18 pm ] |
Hozzászólás témája: | Gmade BOM assembly KIT |
Na csá! ha már így belelendültem a fórumozásba itt az új project. Avagy Racekár 2019 es project. az alany egy Gmade BOM GS02 assembly KIT. Egy szerencse folytán került, hozzám. Először is azt szeretném kiemelni, hogy a legjobb ár-érték választás a mai RC trial crawler felhozatalban és az SGMODELL oldalán meg is vehetitek egész jó áron: http://www.sgmodell.hu/carwler-trial-jeep-autok/4211-gmade-gs02-bom-ultimate-110-truck-kit.html Kb az egyik fele Axial SCXII a másik fele meg a TRX4. vagy legalább is nagyban hasonlítanak egymásra. Szerencsére a hajtás és a hidak saját gondolatok alapján készültek, amik nagyon jol el lettek találva. Az egymásal szembe forgó kardánok a nulla torquetwist érdekében a nagyon alacson súlyponttal rendelkező, skidplatebe épített hajtással igazi remekmű. nem beszélve a zero ackermann kerékagy a CVD és társai amik alapból benne vannak a szettben. Az első linkek, rugótornyok, akku és szervó tartó az a jol bevált axial copy. a fellépők a küszöb és a vízhatlanítható vevődoboz pedig a TRX4 házatáján láthatta meg a napvilágot. És mindenért nem kell annyit fizetni és talán még joban is teljesít terepen??! (meglátjuk!) ![]() Na de nem szaladjunk előre ennyire! A kezdetek: kicsimagolva a megszokottaktól nem eltérően találtam sok zacsit benne öntőkeretekkel meg egy rakás csavart. Természetesen szerelési útmutatóval ami sokat sagített a darabok azonosításában. ![]() ![]() ![]() ![]() Anyagválasztás terén sem kellett csalódni a Gmade csapatában. Ahol kellett magas üvegszál tartalommak örvend (pl hidak, skidplate vagy a hajtás ház része) ahol pedig az kell hogy kicsit nyúlósabb legyen az is lett. (pl rugótornyok, alváz egyéb kötöelemei) A könyv megemlíti mire is lesz szükséged a szerelésnél szal azokat is bekészítettem Majd a leírtak alapján el is kezdtem össze szerelni: csapágyak mindenhol, jól válogatott csavarok, precíz illesztések jellemzik a műanyagokat. Nem csalódtam viszont volt pár apróság amin kicsit megakadtam. a hátsó tengely belső csapágya elég silány méretre sikeredett. köszönhető ez az egy darabból kiöntött hídnak ami alapvetően nem egy rossz dolog. Ez mégis elég gyengének tűnt. ![]() Apalvetően viszont az egész egyveleg egyjól átgondolt masszív darab. Fém a hajtás teljes egészében. Fém a dufferenciál és a diff takaró is. Ez is ad egy kis LCG "hatást". A hidak vékonyak a diff elég nagy, viszont el van forgatva így a lehetséges fennakadás jól ki van küszöbölve. ![]() ![]() Második lépésként a hajtómű következett: Kibonta a súlyos darabokon lehetett érzeni, hogy itt nm lesz gond még akkor sem ha jól lesúlyozott kerekekkel valahol erőltetni kell a járművet. a masszív tengelyek normál csapágyakon ülnek a műagyak házban. kb semm imeglepö az elején. majd egyet alpozva bekerült a skidplate a képbe. Eddigiekben tapasztalt megoldásoktól igencsak különbözik a BOM. A skidplateet használa a hajtómű alsó tarakójának. Ebbe is belekerült 2 tengely ami a kihalytásokat adja és ezáltal egy igen alacsonyan elhelyezett súlyponttal rendelkező autóról van szó. ![]() ![]() ![]() Meg kell még említsem, hogy a Spur és a pinion azok 5M modullal rendelkeznek. Ez nem annyira tetszik de remélhetőleg el leszek vele. Dupla csúszókuplungos a spur és a hajtás kapcsolata aminek az előfeszítését rugós alátétekkel oldottak meg rugó helyett ezzel legalább 3-5 mm-t spóroltak. A motor felfogatása is bolondbiztos. minden pinion mérethez tartozik furat, így a foghézagok állítgatására nem kellett időt szánni. Amugy egy 13 fogas acél piniont linkelt a gyártó a csomagban. A hajtómű után szántam rá magam a telókra és a hátsó felfüggesztés kialakítására. A telók robosztus 5mmes becsúszószárakkal rendelkeznek. alu házzal és egy nagy rugóval elöl kb 100 hátul nagy bika rugóval kb 70mm hosszal. Az első telókkal és a felfogatásokkal nem is volt semmi gond és meglepődés. Hátul, mivel a cantilever nem engedélyezett a hazai versenyen ezért a második megoldást kellett alkalmazni. A rövid szárakon így is szépen ült a gép de a rugók a cantileverhez lettek kitalálva és így nagyon erősek lettek ide. Az eredeti elképzelésben így szerepel: ![]() Megint az axialékhoz kell fordulni kis segítségért. Mivel van pár szett axial gyári duplarugós gátlóm ezért azokról leszereltem a kisebbik rugókat. Ezekből 2-2 ment előre az első telóra és 1-1 darab pedig hátra a döntött gátlókra. Ezáltal nagyon szépen mozog a futómű az alváz alatt és lehetőleg nem fog hirtelem átbillenni a kasztni és ezzel együtt azonnal felborulni. De ezt majd az éles tesztek igazolják vagy cáfolják. Következett az alváz, és a linkek. Alváz sima egyszerű létraváz amit műanyag végzáró és közdarabok kötnek össze. Összerakni nem volt egyszerű, de azért sikerült ![]() Az alvázon kapott helyet a szervó is így panhard rudasmegoldással lett kialakítva a BOM első futóműve. Linek M4es gömbfejekben végződnek amikhez műanyag és fém gömböcöket is mellékelt a gyártó. Szépen kidolgozott linkeken csücsülnek a nagy, masszív gömbfejek. Itt sem lesz probléma még akkor sem ha valaki nagyon gyilkolászósra venné a dolgot. ![]() Sajnos a sok helyen hirdetett többfél tengelytávok lehetőségei közül amit egy axiál esetében meglelhetünk a dobozban ebben az esetben csak a 313mmre szabott linkeket találunk. Azok viszon szépen pontosan illeszkednek. ha valaki egyéni méretet szeretne szabhat magának M4es menetes szárból akkora linket amekkorát szeretne. Így tettem én is. 70 mmre vettem a linkeket és így lett meg az általam kedvelt 282mm-es tengelytáv. ![]() ![]() Viszont csak a hátsó linkek hozzával tudunk variálni. Az általam kedvelt tengelytávhoz viszont nem passzol a gyári bukó keret ami alapvetően egy jol megtervezett masszív darab. Fura, hogy a rajta elhelyezett üzemanyag tartálynak semmi szerepe nics. ![]() A kardánok hasonlóak a Vaterránál tapasztalt hidakba épített fémbetétes műanyag megoldáshoz. vastag, erős. Nem lesz vele gond. Mivel a gyári szlessége a műanyag ragasztós felnikkel és a 40mm széles gumikkal 240mm így ezzel is kellett kezdeni valamit. A már jól bevált gmade SR02es felniken nagyon jól teljesítő RC4WD Rok Lox Comp Tire kapta meg idén is a megtisztelő feladatot, hogy megvédje dobogós helyét. Így a nyomtán kissé nagyobb mint 220mm. Ezzel már el lehet lavírozni a kapuk közt is. Egyelőre ennyi! Bármi update vagy észrevétel lesz azt majd jelzem. Addig is jók legyetek! Pussz! |
Szerző: | Isti [ csüt. jan. 03, 2019 1:03 am ] |
Hozzászólás témája: | Re: Gmade BOM assembly KIT |
Wow! Ígéretes! Nagyon kíváncsi vagyok a végeredményre. I. |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |