https://scale4x4rc.hu/ | |
Land Rover Pickup Series III. Step by Step https://scale4x4rc.hu/viewtopic.php?f=10&t=172 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | Döncy [ csüt. júl. 05, 2012 10:21 am ] |
Hozzászólás témája: | Re: Defender 109 Series III. SbS |
Szívemnek kedvesebb mint a Lada! Haj rá! -Döncy- |
Szerző: | CrawlerKing [ csüt. júl. 05, 2012 2:55 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: Defender 109 Series III. SbS |
Sokkal jobban néz ki mint a Lada!Sztem!Különlegesebb,HAJRÁ! |
Szerző: | Cidu [ pén. júl. 06, 2012 11:21 am ] |
Hozzászólás témája: | Re: Defender 109 Series III. SbS |
Én is örülök, hogy erre hírős régi gípcsodára eset rá a választásod Kíváncsian várom a folytatást, a kedvem máris megjött egy ilyen verseny Landy építéséhez |
Szerző: | Napalm [ hétf. júl. 09, 2012 6:48 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: Defender 109 Series III. SbS |
Hajrá, várjuk!!! |
Szerző: | Latya [ kedd júl. 24, 2012 8:39 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: Defender 109 Series III. SbS |
Haii Már csak méterek vannak hátra de télleg.... |
Szerző: | Latya [ hétf. júl. 30, 2012 6:16 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: Defender 109 Series III. SbS |
Na lássuk mi fán terem a Defender és annak minden por-cikája... Sokan arra gondoltak csak a kasznit mutogatjuk be de itt a bizonyíték rá : NEM ! Ehun az alváz összefaragása is Home Made by L Atya módra. Van összetéve komplett alsó szettem is, de ez inkább inspirált, hogy faragjam amit csak lehet ! Alváz Mivel költséghatékony olcsó és "csináld magad" nézőpontból közelítem meg a járművet így igyexem csak a minimumot reá költeni és annak fényében a legjobbat (ami nekem megjárja) kihozni a paripából. Közvetlenül első körben nem egy komplett hanem alkatrész-vadászati körúttal érdemes kezdeni (igaz ez több időt de kevesebb pénzt emészt) Majd ha a hardverek összeálltak neki lehet állni az alváz összetételének amely így alakult a mai ~5,5-6 óra szerelés alatt. - Hidak - Hajtás + Kardánpár - Kerekek (komplett ansmann a legolcsóbb ugye ! ) - Mede by HRCCT Acél Váz (4.500,- !! körül új !) - Gyári gátló (olcsó mert sokan cserélik valami alu-ra, de ettől hibátlan és olcsó !!) - Menetes szár 3mm metrikus 2 méter - Alucső 2 méter belső! átmérő 3,5 mm (így belemegy a menetes szár) - "V" link 2 db műanyag ( Jó baráttól, ingyen Köszönöm Ferónak ! ) - Még hajlítható lemezke (esetemben réz mert az volt kéznél) ~ 2 db 10×10 cm - 3mm önzárós anya vagy 30 db - Traxxas gömbfej szett 3mm furattal (~2200,- Huf. a 18db-os szett) Remélem nem hagytam ki semmit... Szerszámnak Vasfűrész, lapos reszelő,valami satuszerű mert a szárakat csöveket könnyebb befogatva méretre szabni, fúrógéb 3,2mm szárral, fogó, imbusz-kulcs ilyenek a szokásos...ami általában mindenkinél van aki neki áll egy ilyen projektnek. Vágtam, alucsövet 65mm hosszúra 8 db-ot (ennyi kell majd kb) ehhez menetes szárból 6db 80mm hosszút és 2db 98mm hosszút (ez kell majd a tornyok tetejéhez a gátlófelfogatásnál) Kezdésnek összedobtam a vázat 4 összekötéssel. ( gyári váz skidplattel - tornyokkal - összekötőkkel, kb 50 dollár + posta így máris az elején fogunk egy 5-7 ezrest amitől mindjárt több a kedvünk építeni ) Következő lépésben vesszük a még hajlítható, ám de erős fémlemezt (én rezet mert azt találtam a polc alján) és hajtunk belőle egy skidplatet. Mérete hozzávetőlegesen ( ) 85 × 50 mm 1-1 cm fület hajtok rá és a vázon berakva jelöltem meg a lukak helyét így pontosabb is lehet. Mivel én a lemezelést a váz felső éléhez igazítottam így a gyárihoz képest magasabban van a hajtásom 11mm-el de mivel furfangon agyalok így kell alul a hely. Nem baj ha ennyivel magasabb a kaszniban majd remélem elfér bőven. A hajtás furatait megmérve kirajzoltam amennyire csak lehetett a vázhoz közel oldal irányba és megfúrtam a 4 db 3,2 mm furatot amire alulról rövid csavarral fel is fogattam a hajtást hamar. így fest a helyén : Következő lépésben jön a Home made Tuning és a második 10×10 cm rézlapból hajlítgattam a satu segítségével és egy kombifogóval alulra egy kontra oldalt a skidplatnek azaz egy alsó "kártervédőt" a magam szórakozására. Kissé magas (azaz lefelé alacsony) is lett, de legalább csillog és genyóztam vele vagy 1 órát mire jó is lett, de tetszik ! Dobtam bele két távtartó alucsövet hogy amikor összecsavarozom ne húzzam össze a vázat a mérettől, a váz középső rész két furatát rájelöltem, kifúrtam és dobtam is a helyére 2db menetes szárral. Hát nem csodálatos !! Közvetlen jöhet is a hidak behelyezése. A műanyag "V" link adott méret, a vázon is a helyén a furat, gátlók és annak furatai úgy szint. A HRCCT-s vázon a hátsó gátlót a középső furatba az elsőt pedig a legelső furatba csavartam így az eleje rövidebb lesz és egy átlagos tégelytávot tudok majd elérni remélhetőleg. A Rövid Traxxas gömbfejekkel a menetes szárakkal és az alucsövek kombóival lehet nem feltétlen jobb de olcsóbb és saját Linkeket tudunk gyártani mint a gyáriak és alkalom-adtán fillérekből cserélhető egy egy része ha netán törne. A két elsőhöz 2db 93mm csövet a két hátsóhoz pedig 95mm csöveket szabtam. A menetes szárak pedig ezektől 14mm -el hosszabbak (107 és109) Majd összetekergettem addig amíg megszorul az alucső, de még nem vág bele a gömbfej műanyagjaiba. A két kardán hamar a helyén és merhet is a "Linkezés"...(A kardán-pár Esetemben egy akciós vétel volt, mert oldalanként bele volt szakadva a hernyócsavar így ócsó, de genyózni kell vele...) Ím a paripa... Kormány összekötőnek (nálam elfogyott a trax fej így másikkal pótoltam ezért nem mondok alucső méretet) megcsináltam gyári adat szerint 139 furatközép távolságra, majd betettem a kis satuba és húztam az oldalain egy keveset. Ezzel két dolgot értem el : első lépésben nem ütközik a kormány összekötő-rúd a Difiház elejébe, a másik pedig, hogy lesz egy leheletnyi összetartása az első kerekeimnek ami nem árt tudjuk.... Nos aszt hiszem az elektromosság nélküli autóhoz (az valószínűleg a legvégén) nem hiszem hogy hirtelen kellene más az alváz részhez így lassan megkezdhetem a kaszni pontos méretezését. Kis Ansmann kerekek a helyükre és máris fogadóképesek vagyunk a felépítményre. A Tengelytáv így 293 mm a kerekek külső széle pedig 219mm lett. Best of Alja.... Jöhet a Sztirol... Üdv L |
Szerző: | Döncy [ hétf. júl. 30, 2012 7:45 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: Defender 109 Series III. SbS |
Latya írta: Jöhet a Sztirol... Üdv L Már várjuk! Eddig jó. Alul a "kártervédő" nem fog felakadni? -Döncy- |
Szerző: | Latya [ hétf. júl. 30, 2012 7:53 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: Defender 109 Series III. SbS |
Majdki -de rül.. akkor levesszük Az aerodinamikus kinézetét tekintve csak előnyére válhat a kiskerekes definek... |
Szerző: | Latya [ szer. aug. 01, 2012 6:10 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: Defender 109 Series III. SbS |
Mivel le lettem b.. hogy magas a hajtás lehet azt a lemezt a végén lefordítom de majd még meglátom... Elébb el kell kezdjem a stirolost hogy lássak is valamit ! Mindamellett szépen rollerezik és mivel ez a felső pontja így a "kardánszög" bármilyen menet közbeni állásban csak laposabb lehet....tán meglátjuk majd egy teszt alatt.... |
Oldal: 1 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |