https://scale4x4rc.hu/

A Két "Grácija"
https://scale4x4rc.hu/viewtopic.php?f=10&t=596
Oldal: 1 / 5

Szerző:  Latya [ csüt. júl. 17, 2014 5:27 pm ]
Hozzászólás témája:  A Két "Grácija"

Nos micsoda szerencse ért ismét.......

Első körben :
NEM A KÉT TULAJDONOS SZAPULÁSÁRA HANEM AZ ILYEN JELLEGŰ HIBÁK ELKERÜLÉSÉRE KÉSZÜLT EZ A DUAL TÉMAKÖR !!

TEHÁT ELNÉZÉST A KÉT TULAJTÓL DE KI NEM HAGYNÁM AZ ILYEN ÍNYENCSÉGEKET....... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

De van remény viszont nem kímélem a senkit...én sem vagyok tökéletes munka de a tanúlság sosem árt senkinek
Lám mik jöttek a e héten javításra csinosításra és miért a különc topik nekik...
Nem építés csak javítás és stekkelés na meg egy kis ráncba szedegetés ami ráfér mindkét To-Yotára

Alany "A" jelzéssel sivatagi színnel, csoppolt rövidített platókivitellel sok kreativitásalés türelemmel előkészítve.
Alany "B" kivitel megannyi szakértelemmelés hozzáállással mint az előző

A kérdés mindég csak ez marad : Ha tudod hogy nem megy vagy nem te fogod befejezni miért kell az őrületbe kergetni a kiválasztott munkásembert... :lol: :lol: :lol:
Na de ha menne mindenkinek nem lenne megrendelgetésünk és ennyi remek munkánk ....

Kép

Amit pl. egy Yotával se :
Ne ragasszuk be a kivehető se paneleket se világítás eszközöket mert akár festésnél akár javításnál mindég csak bosszúság amikor vágni kell a csavarozhatóság helyett.....

Kép
Na és ha már ragsztunk ne azzal a rohadék praktikeres occó pisztollyal ami fröcsköli a meleg ívet jó nehéz bonthatónak látszik és jajj de nem ragozom tovább :

Kép

Miért bízzuk Mek elekre minimum a csoppolást :
Mert ha nem megy (még manapság nekem se tökéletesen) akkor csak megbánhatjuk a műveletet, tönkretesszük a darabot vagy egy kaszni árát kifizetjük mire valaki rendbe teszi hogy saját magunknak is teccő legyen.

Kép

Matt lakk, lakkok :
Miért kell miért érdemes
Azon kívül hogy valamelyes jobban védi a színt még ellenállóbbá is teszi a sérülésekkel szemben a járművet és a sokak által szeretett vagy versenyeken kötelező matricák sajnos ártalmas ragasztórétegét távol tartja az alsóbb festékrétegektől vagy a karosszéria natúr anyagától. Ennek lényege : ha beleszíjja magát az UW sugárzás hatására elég macerkás azt úgy eltakarítani hogy vagy a fényezés ne gyüjjön le vagy ne marjuk meg magát a kaszni anyagát az eltávolításra szánt oldószer hatására.
FIGYELEM ! A lecsiszoljuk aszt jó van ... kategória a leggyorsabb és leggyilkosabb megoldás a ragasztó maradékok eltávolítására, ugyanis még ha szemnek nem is látszik belecsiszoljuk a főképpen műanyag anyagszerkezetébe a ragasztót így adva esélyt annak hogy a legfrankóbb anyaggal kezelt fényezés is dob egy lefelét akár a lakk előtt vagy lakk után...gondolom nagy örömünkre.

Itt már a vegyszerrel eltávolított és becsiszolt felület látható ami egy normál rajtszám beívódása után ennyi melót igényel, ellenben egy lakkozottal ahol leszed , vegyszerrel lemos aszt a lakk meg bírja.....na de sebaj megoldjuk

Kép

Mindkét variációnál észrevehető a nem tudjuk mi lesz elől de vágunk faragunk aszt majd lesz valami
Rengeteg munkát, időt ne adj isten pénzt kímélünk és spórolunk ha nem vágunk hanem először tervezünk, konzultálunk beszélgetünk. Ennyi a megoldás erre is.

Kép Kép

Kivág belevág, megint kivág aszt vagy kicsit bő lett vagy nincs is rá szükség...de a lik ott maradt
Egy gondos előtervezéssel, majd egy pontos méretezéssel a felesleges lukak vagy a feleslegesen orbitális nagy likak elkerülhetőek. Türelem, kis gondolkodás és egy centi a lényege.....
Az egyik nem is kellett volna a másik meg kicsit bő-szme lett...de legalább lukasak, már az is valami.

Kép Kép

Ragasztás, ablakozás ilyenek
Szoktam említeni akár a cellux vagy egy papír szalag is elég.Na de nehogymá a nagyszájú megmondja a tutit....ha már kézbe a praktikus ragacsos akkor adunk annak a hátsó ablaknak egy fixet. Na de sztem vagy 5-6 cső elmelegedett mire ennyi rákerült. sajnos a képen már cak részlete maradt kivágtam a felesleget :lol: :lol: :lol:
szal inkább cellux az is megfogja sztem...

Kép

Fényezés, fesétes dekor festések
Kényes káérdés máig belecsúszunk mi is apró vagy nagyobb bibikbe, hibákba és tanulunk belőlük.
Anno Leonál problémás darab ismét itt ennek javítását a későbbiekben mutatom ahogy haladok azzal a gépjárművel is. Ott én továbbra is műanyag/alapozó problémát sejtek de ez a jelenlegi "festés" 3D kialakításában sztem vajmi sok köze nincsen....majd orvosoljuk ezt is.

Kép

Ehhez csak annyit : inkább ne !! inkább maradjon csak fehér az a felirat,...............

Kép


Nos első körben pár dolog kommentként :
Mindenki munkájában van és lesz is hiba, nem vagyunk kivételejk ez alól sehányan sem.
A lényeg az próbálkozzunk törekedni a lehetőségünkhöz és tehetségünkhöz mérten a legjobbat kihozni aminek a segítségéhez remek hely pl ez a fórum az ilyen intelmekkel, tanúlságokkal vagy tapasztalatokkal teletűzdelt topikok garmadája...

Szal mindég van remény a kérdés az mennyire akarjuk magunkat cumiztatni vagy mennyi pénzünk van végül javíttatni valakivel amiben nem kértünk segítséget, szakértelmet vagy csak siettünk és mert türelmetlenek voltunk.

Folyt mindjárt
Üdv
L

Szerző:  Latya [ csüt. júl. 17, 2014 6:09 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: A Két "Grácija"

Kezdjük a sürgősebbel azaz a a rövidített, bézs szerűvel.

Mint kiderült nem célzatos volt az ekkora hátsó szélvédő hanem simán kimaradt lemaradt a "tat" panel így gyorsan pótoltam is a hátfalat és ablakosítottam a fülkét.

Kép

Egy gyors dugó a mocitetőbe mert a gyári furatra más megoldás végett nincs szükség és csak éktelenkedik a furat, főképpen hogy nem lesz semmi pakolva rája.

Kép

Az immáron feleslegessé vált torony és gátló lukak belapolásának kezdetei...nem lesz tökéletes de legalább lukas sem.
Remek és főképpen időigényes elfoglaltság, nem lesz a kedvenc módosításaim top tízben valószínűleg.....

Kép Kép Kép

Kép Kép Kép

Meggitteltem a plató csopposítás látszódó részeit, erősítéseket eszközöltem a plató ajtó belső sarkain kis stirol darabkákkal és adtam neki ragacsot bőszen had erősödjön a sajnos Yotabetegségnek mondható Gyenge hátsósarok kialakítás.

Kép

Szanaszéjjel csiszolgattam hozzávetőlegesen, és némi alap gittelgetés után toltam neki egy alapozó réteget ami két részről is jól jöhet :
- egy színben látva az összes hiba amit ejtek én is jobban látszik így festés előtt már orvosolhatom
- másrészt pedig ha valahol ütné egymást az alapozóm a műanyaggal vagy a már fent lévő festékekkel anyagokkal akkor az a holnapi munkálatok előtt remélhetőleg látható formában meg fognak jelenni.

Kép Kép Kép

Kép Kép Kép

Máris jobban láthatóak a glettelést ígénylő részek, a vonal hibák pl a plató beslő javításnál. Így a holnap reggeli folytatást már tudom is miként kezdjem.

A csörlőknél lévő okosítás még várat magára a fülke elején mert agyalnom kell rajta. A fehéren okosabb a kialakítás így a csörlő feljebb került és alatta szépen karosszériázható a front de egy előröl eredő ütés gondolatával megtámasztva pont szart sem fog érni ha csak egy darab stirolt teszek keresztbe.

Kép

a jelenlegi bézs darabon pedig sajnos maga a csörlő kivezetés került lejjebb így nemcsak hogy szerintem szarabbul is fog kinézni hanem a szerintem nem túl okosan a lökhárítás célszerepét fogja betölteni a kötélvezető sín.

Kép

Nos ezen még egy éjjelt agyalok hogy legyen mindkettőn....
Szépen szikkad az első alapozó réteg, a gittelést már tudjuk látjuk hol és hova.

Egyéb INFÓ gyanánt :
Anno én a fehér kasznit fújtam Leónak autóbázis alapozóval és fényezési cuccokkal. Majd egy normál kiragasztásnál Leo elmondása szerint simán lehúzható volt az egész dekor alapozóstul festékestül lakkozóstul. Nos sajnos azt már nem tudjuk meg akkor mi volt a pontos hiba mertmár több kézen is átment a kaszni az meg számolhatatlan hogy hány és milyen féle réteget kapott azóta is. De ! És a lényeg nem olyan régen Leo egyik hasonlatos fényezésénél derült ki , miszerint egy másik járműnél hasonlatosan a Yota effekthez simán matricaként visszahúzható volt a festése az autónak. Nos ott a Bibi mint kiderült az alapozó rétegként használt Lexan spray szavatossága igencsak lejárt így nagy valószínűséggel az lehetett a ludas. Abből kiindulva megnéztem én is az általam anno használt Mobihel műanyag alapozók szavatosságát, és elképedve láttam hogy 12 ! hónap
Nem is csodálkozom utólag hogy levágta a Yota anno a kék dekort...Tehát véleményem szerint anno én is ebben a hibában vérezhettem el és a már ki tudja hány éve használt alapozó lehetett a ludas. Na de okosodtunk ! és tudjuk mindenki : figyeljük a szavatosságot mint a tejnél mert érdemes !!

Hirtelen
Mára folyt köv

Üdv
L

Szerző:  Szotti [ pén. júl. 18, 2014 5:55 am ]
Hozzászólás témája:  Re: A Két "Grácija"

MÓÓNING!

Nos.... Hmmmm....
Elöljáróban szeretném leszögezni, hogy minden tiszteletem Latyának! Soha nem kérdőjeleztem meg a hozzáértését, tudását, stb... Igen valóban fantasztikus dolgokat alkot, gyárt , csinál...
És igen Mindenki menjen hozzá, ha valamit akar!

Normálisan nem szoktam, vagy csak igen ritkán hozzászólni a témákhoz, topic-okhoz.
Azonban, most úgy érzem, hogy ezt meg kell tennem!
Igazából nem fogok magyarázkodni, vagy megindokolni, hogy az "A" jelű Yota miért lett olyan amilyen, amikor/ahogy Tőlem kiment! Ezt nyilván jól kibeszéltétek a Kedves Tulajjal!

Igazából 2 dolgot szeretnék kikérni magamnak!!!
1., "De van remény viszont nem kímélem a senkit.."
2., "Miért bízzuk Mek elekre minimum a csoppolást :"

NOS: NEM VAGYOK SENKI! Ne haragudj, de hogy jössz Te ahhoz, hogy nyilvánosan (mert, hogy a fórum nyilvános?? Nem de??) Senkinek nevezel??? illetve pár sorral lejjebb pedig Mek eleknek titulálsz.

Oda vittek hozzád munkát. Konstatálod, hogy ez így ebben a formában nem üti meg az általad támasztott követelményeket. Meg egyezel a Tulajjal, hogy mennyiért, hogyan tudod helyre állítani.
Megcsinálod. Ha fel is teszed a fotókat, és felhívod Mindenki figyelmét a hibákra, akkor sincs JOGOD a másik ember ilyen fajta nyilvános ledegradálására!

Mindenki tegye ezt az egészet oda ahová akarja!

Részemről ennyi! Nem játszom a sértődöttet, csak azt gondolom, hogy van egy fajta kölcsönös tisztelet, és megbecsülés! Hát nincs...........

Tőlem a továbbiakban választ NE várjatok!

Szép napot!
Szotti

Szerző:  Latya [ pén. júl. 18, 2014 7:44 am ]
Hozzászólás témája:  Re: A Két "Grácija"

Halipapi

1 "senkit ":
- Bárki bármit is csinál valamin ez lehetek én - Leo - Madman vagy akár Szotti is nem fogom magam vissza a véleményezés terén ahogy velem szemben is megkövetelem a kritikát.
Tehát a nem kímélek senkit az nem a te jelződ (mivel azt sem tudtam a tiéd volt anno) hanem sokak nézőszögével ellentétben, én ha véleményt nyilvánítok nem szoktam "senki" munkáját kivételezni, a munkáról beszélek !! Tehát nincs diszkrimináció senkivel szemben.
a senki az akiről még csak nem is beszélnek.....

Idézet:
De van remény viszont nem kímélem a senkit...én sem vagyok tökéletes munka de a tanúlság sosem árt senkinek


2 Mek elek :
- Lesz szíves a mondatot végig idézni és elgondolkodni fele mondat fele értelmezés ugye ne kapkodjunk

Idézet:
Miért bízzuk Mek elekre minimum a csoppolást :
Mert ha nem megy (még manapság nekem se tökéletesen) akkor csak megbánhatjuk a műveletet, tönkretesszük a darabot vagy egy kaszni árát kifizetjük mire valaki rendbe teszi hogy saját magunknak is teccő legyen.


Ha ebből neked az jön le hogy mek elek az aki próbálkozik és nem az a célszemély akinek inkább oda kéne adni akkor jónapot kívánok.....

A tisztelet kölcsönös viszont ha szar reggelre ébredünk olvassunk újra délben...

Utószóként még két mondat : a bézs autóról fingom sincs ki csinálta vagy kié volt előzőekben !
Le...arom ki mit és hogy javított vagy csinált rajta nem erről szól ez a témakör hanem azok orvoslásáról annak meneteiről
Madman autójánál úgy szint ez a helyzet...
és nem is érdekel.

Idézet:
Tőlem a továbbiakban választ NE várjatok!

Kár hogy már te sem vagy hajlandó ide írni számomra ismeretlen okokból...sajnálom

Üdv
L

Szerző:  Latya [ pén. júl. 18, 2014 6:47 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: A Két "Grácija"

Halipapa Ismét

Mai menet trend
Átvariáltam elöl a csörlőkivezetést, beleintegráltam a lökhárítóba...igaz a kampót le köll venni ha el akarunk külön szaladni a kasznival a rollertől de mégis ez tűnt a leg érdemlegesebb kinézetűnak.
A kötényt meg elől visszajavítgattam, de adtam neki belül a homloklemezen erősítést mert nem árt ha azért bírja a stresszt menet közben...

Kép KépKép

Kép Kép Kép

Egy darabka hirtelen alucső ami lebontható mert se hajlítóm se vastagfalúm de majd ezt cserélni lehet a későbbiekben a pont meg kell hamar most is.

Kép

Doblemezelés a hátsó kerekeknél, elöl már megvan azt már nem kell bütykölnöm de én fixre a platóra építettem.

Kép Kép Kép

Majd ösmét egy borítás alapozó amit meg is bántam de a végén leírom miért...

Kép

Hopp le a pinyóba és mehet is a szín ami a eszesz által használt Panzer szürke, a platóra meg fekete ugye.

Kép

Kép Kép Kép

nos egyenlőre száradhat hétfőig, rajta a szín és a mattlakk is egyben.
No de jöjjön egy kis saját fekete leves is...
Alapozó száradási ideje 15-20 perc a kötési pedig 24 !! óra
nos ezt gondoltam elég meleg a légkör így nem feltétlen várnám ki aszt jól meg is bántam.

Kép

szépen dolgozik a szín és az alapozó de úgy fest egymás ellen aminek a végeredménye az lett hogy megkapta a gyorsan kötő akril lakkot és szépen bepettyesedett makróval nézve a felület igen sok helyen... Nos egy meccs után már nem fog látszódni de zavaró így a következő két futam alatt a fehérrel együtt újralakkozom simábbra szameg....na jó azért elmegy csak mindég megbosszulja magát a sietség most ebben a formában.

Egyenlőre kedd kiegészítők aszt jöhet az éjszakai...na meg akkor úgysem fogtok semmit látni belőle :lol: :lol: :lol: :lol:

Üdv
L

Szerző:  Latya [ kedd júl. 22, 2014 8:10 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: A Két "Grácija"

Hali a pappi
Mai menet trend kb

foncsorozás hátsó fronton ezüsttel hogy valamelyest szebben fényeljen majd a ledkörnyéke, ablak kéderek mattfeketítése ilyenek....

Kép Kép

Yota felirat a platóajtóra, segítség képpen pár kép hogy érdemes középre és egyenesen, egy maszkszallag segítségével

Kép Kép Kép

Dobtam rá elöl hátul rendszámtáblát (a belsejébe majd a tulaj tolja a tuti matricát) elrendezgettem a szerszámokat hátul, hogy minél több hely maradjon. Kapott egy plusz nagy pajszert a doblemez tetejére és sikerült elcsípni igaz egy lepukkant de ritkaság számba menő műanyag ládát is.

Kép Kép

Kép

Egy kenderkötél a bukócsőre ha elgurul a bizonyos, ablaktörlők egyéb gyári kütyük a helyükre.
Egy kis egyedi : Sármentesítő gumma a hátsó dobok alsó pereméhez hogy ne csapódjon annyira a sár...a szélesebb szarul nézett ki..így ez a méret tetszett nekem, kétoldalassal rögzítve így cserélhető és variálható is.

Kép

igaz restanciámnak maradt a snorkel de remélem szombatra meglesz és rávágjuk menet előtt. Igazából ennyi volt a varia ezzel így mehet tesztre és szombaton versengeni, jöhet a párja....

eképp a mai

Kép

Kép Kép

Kép

Egyenlőre
Üdv
L

Szerző:  zsolt75 [ kedd júl. 22, 2014 8:56 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: A Két "Grácija"

Szép lesz.
Nagyon jó a sárvédő gumi ;)
Reméljük tolatáskor nem lesz útban.

Szerző:  Bandy [ kedd júl. 22, 2014 9:12 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: A Két "Grácija"

:):)Nagyon Király lett Köszönöm :D :D :D :D

Akkor szombaton Rock&Roll:):)

Addig kerül rá még világítás szett és egy-két(csak minimális matrica)

Szerző:  Latya [ szer. júl. 30, 2014 4:17 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: A Két "Grácija"

Ihajla meg csu hajla

Beleszaladtam a másikban e mert hétvégén T kupa és köll a gyors segítség...
Mesze nem a végső javítások és fejlesztések de a hétvégére megjárja arra az egy napra.

miket láttunk ezen is
Ím
ami a párját ritkítcsa...szameg ez is

A kasznifelfogatásra illik figyelni : iszerint nem árt ha fut a küszöbbel a vázpár középső alja mert ugye ha minden igaz és nem egy hotrod akkor a küszöb is vízszintes. Szoktunk eltérni olyan esetben ha pár miliméter (esetleg 4-5) ami pl a gátlók levágását eszközölnék. Olyankor lehet nem feltétlen vágja le az ember a torony tetejét de ebben az esetben nem volt indokolt a "far" emelése.
Kép

Eből továbbhaladva jön az általam Madman betegségének hívott emeljük az egekig a karosszériát...sosem jövök rá miért nem vesz végre Madman egy Wheely kinget ami olyan magas hogy innye...de ez egy scx trial verseny autónál...sosem fogom tőle megérteni de szereti...aberált dög... :lol: :lol: :lol:
vagy 20 mm jöhetne a plató a vázig hátul....

Kép Kép

elől pedig vagy 15mm így ha mindkettő koppanásig lent lenne simán a küszöb is futna a vázzal....

Kép

Ja hogy akkor beleér a gumi a sárvédőbe és lekarcolja a fényezést...hát polc autó és triál közt van ám különbség.
(ha nem madman csinálta a felfogatást jelzem : tudom hogy ilyenre szokta megrendelni ! csak én nem hagyom hogy igaza legyen... :D :D )

Gyönyörűséges erekció a platón belül is...Megszalad a kés, kicsit elmérjük, bővebb lesz...
De apám ezen átesik az alváz nemhogy a torony elférjen a híd átjöhet rajta....

Kép

Az egyik legkedvesebb részem :
A kapcsoló
kommentem : na menny a pi...ba

Kép

A legjobb rész amit tuti az új tulaj nyomott mert csak fehér fesék volt az átlátszó ! hátfal üvegen !
majd ezt szépen megtuningolta egy maximál matricával..no komment papa no komment :lol: :lol: :lol:

Kép

Hirtelen ennyi, ha jól tudom minden Madman kollega keze munkája vagy agya szüleménye...gratulálok ezúton is... na majd a végén megtudod mit kapsz ma hogy el ne felejtsd.....

hátsó ablakkeretig kivág, a keretet becsiszolom kédergummának ívesre.
Ott is jól jön a ragszalag hogy ne csiszoljam szét pl a sima felületeket a keret körül

Kép

Kép

Yota betegség ez is : gyenge hátsó panel anyagvastagság végett így elfér egy "küszöb" erősítés ezen a panelon is

Kép

A már bandipapáén is bemutatott első rács és köténylemez panel erősítése és visszapótlása itt is kellette magát.

Kép Kép Kép Kép

kis gitt és jobb mint a gyári na meg főképp erősebb....

Kép

Majd végül egy kis erősítés a plató hátsóajtó küszöbén itt másképp mint bandipapáén de ez se és az se rosszabb a másiktól...

Kép

ha a színt észrevetted az utolsó képen...
akkor jó a szemed
nemám majd hagyom hogy van egy lehetőség és ne éljem ki ferde hajlamaim
mivel a yota ebben az állapotban 1 darab napot és versenyt fog végigpirítani .....
így adtam neki egy gyors, szívemnek kedves Latya design-t ami csak és kizárólag 5 ! napig lesz a yota világa. Majd utána ugye telibe csiszolás, átalakítások és rendes fényezés

Yota design nemsokára...Madman dob egy hátast de kit érdekel.... remekül szórakoztam majd úgyis csiszoljuk :lol: :lol: :lol: :lol:

Egyenlőre
Üdv
L

Szerző:  Latya [ szer. júl. 30, 2014 7:02 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: A Két "Grácija"

Halipapi

hna elvitte az aljas rohadt yotát :lol: :lol: :lol:
aszt had csapassa csak neki a hétvégén...nagyon nem fog rajta látszani
Ami belefér a polcautók jegyéban tőlem neki :lol: :lol: :lol:

Üdv
L.

Kép

Kép Kép Kép

Kép

Kép Kép

Kép Kép

Oldal: 1 / 5 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/