https://scale4x4rc.hu/

mucsosz-C2-2016
https://scale4x4rc.hu/viewtopic.php?f=10&t=861
Oldal: 1 / 6

Szerző:  mucsosz [ szer. dec. 30, 2015 1:42 pm ]
Hozzászólás témája:  mucsosz-C2-2016

Hali!

az axialok ideje lejárt...egy vaterra kit-re meg nem volt keret, ezért kitaláltam valami újat.

Ugy adódott, hogy az egyik versenyen szöget ütööt a fejembe a csigahajtás. El is kezdtem tervezni egy hidat csiga hajtással de ekkor jött az infó, hogy a LOSI mérnökei elvégeték a melót helyettem.

Ezért az RC-Recycle oldalrol beszereztem egy pár ilyet:

Kép

Szinte teljesen ujakat küldtek. Ennek nagyon örültem.
Alváznak beszereztem egy HRCCT-s alvázat.
Legyártottam az alsó linkeket acélból és maradtak a felsők a gyári axialé.
Skidplate axial.
felni -5offset-es alu felni. Igy épp 210mm a szélesség.
Gumik: Falken Wildpeak.

Mivel a hidak áttétele a csigahajtás miatt elég nagy 28:1 ezért kiszámolva az SCX10 hajtása a spur tengelyét közvetlen motorra kötve jo lehet.

Ez a papíron működött is. Legyártottam a hozzá szükséges motortartót és öszeütöttem egy kardános meghajtást hozzá.
Az első próba úgy alakult, hogy a tempo nem elég és nincs ereje. A HK szabi nagyon hamar elmelegszik és a motor is forró... :o :o :oops: :oops: :x

Itt várok némi segítséget. :roll: (illetve kjépek lesznek ha meg tudom menteni a tölthetetlen telómat valaha)

A bodegát illetően:
Mindig is tetszettek a JEEP-ek. De olyat nem akartam mert mindenkinek az van. Mindíg is japán fun voltam (vagyok).

Ekkor jött a megoldás:
Kép

ehhez is hozzá vagyok fogva. Persze képek a telon.
képek:
http://rcpilot.hu/gall/auto/3290/20151230165634/mucsosz_c2_2016.html

folytköv...

Szerző:  Leowrc [ szer. dec. 30, 2015 10:40 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: mucsosz-C2-2016

Hi

Ha valóban ekkora a hidak áttétele, elég lenne elé egy HPI lassító, meg egy 1:1-es osztómű. Jól számoltad, vagy ez gyári infó?
Úgy rémlik az axial 40 körüli végáttétellel megy.

Szép ez a yota, de ez inkább street (legalábis ami a fotón van)

Üdv: Leo

Szerző:  mucsosz [ szer. dec. 30, 2015 10:45 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: mucsosz-C2-2016

na sikerült megmenteni a képeket a telcsiről: és nagyíthatóak a képek is már
egy pár lépés:
A terv:
Kép
Oldalfalak kivágva. kicsit toldani kellett, hogy arányos legyen:
Kép
Elkészült a front is:
Kép
Itt már majnem minden kivágva:
Kép
Aztán jöttek az ajtók:
Kép

Az alváról pár kép:
Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

kb itt tartok. Jöhet hideg meleg!

Pás!

Szerző:  Leowrc [ szer. dec. 30, 2015 10:54 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: mucsosz-C2-2016

Hi

A legutolsó képen van a bibi. Ez így most pont olyan mint amikor a farok akarja csóválni a kutyát.....

Ez ebben a formában nem lesz jó. Tedd be az orrába az axial hajtást spurostól mindenestől, és csinálj középre egy 1:1-es osztóművet.

Üdv: Leo

Szerző:  mucsosz [ szer. dec. 30, 2015 11:02 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: mucsosz-C2-2016

Leowrc írta:
Hi

Ha valóban ekkora a hidak áttétele, elég lenne elé egy HPI lassító, meg egy 1:1-es osztómű. Jól számoltad, vagy ez gyári infó?
Úgy rémlik az axial 40 körüli végáttétellel megy.

Szép ez a yota, de ez inkább street (legalábis ami a fotón van)

Üdv: Leo



Nem tudom, hogy jol számoltam-e...
nem is igazán tudom a matekot mögé. Valahogy kijött olyan 67 körül. Ugy voltam hogy kicsit lassabb lesz de legalább erős. Na se gyorsaság se erő. erő végképp semmi.
hogy kell jól számolni? azon gondolkodtam csak simán egy 1:1es osztóművel ráküldöm a mocit.
A 35 körös motor baromi gyenge így. probáltam egy johnsonnal azzal sokkal szarabb lett. Majd bele tettem egy 12 körös traxxas titant és azzal elmegy. de az meg ha megakad erőlködik és füstöl. ez sem jó ugye?? :lol:

a hidak áttétele gyári adat.
A yota csak illusztráció. kabin lesz csak illetve egy bukókeret kis platóval.
Inkább ilyen:
http://s1130.photobucket.com/user/wrencher1972/media/FJ%20ute/finfj009.jpg.html

Szerző:  mucsosz [ szer. dec. 30, 2015 11:11 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: mucsosz-C2-2016

Leowrc írta:
Hi

A legutolsó képen van a bibi. Ez így most pont olyan mint amikor a farok akarja csóválni a kutyát.....
Ez ebben a formában nem lesz jó. Tedd be az orrába az axial hajtást spurostól mindenestől, és csinálj középre egy 1:1-es osztóművet.

Üdv: Leo


ezt nem értem. ha teszek egy 1:1 es osztóművet az honnan kapja majd a hajtást?az eredeti axial kihajtásról? akkor meg minek az osztómű? főleg ha 1:1. vagy nem?

és mi van a kutyákkal? :o :o :D
ami az utolsó képen van: a motor(épp nincs rajta a kardán másik fele) eljuttatja saját fordulatát a spur tengelyére. azaz pinion meg spur kiiktatva.az előbb nem volt tul jo a link:Kép
azon agyalok még, hogy rádobok egy wraith spurt egy jo nagy pinionnal.
azt kell még szerezzek de meglátjuk. jo lenne egy kölcsibe. valaki? egy teszt erejére esetleg? :roll: ;)

Köszi!

Szerző:  Emunem [ szer. dec. 30, 2015 11:19 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: mucsosz-C2-2016

Azért az 1:1 osztómű, hogy ne legyen tovább redukálva a hajtás. Így lesz valamennyi sebesség. Gondolom.
A többit a prof.

Szerző:  Leowrc [ szer. dec. 30, 2015 11:32 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: mucsosz-C2-2016

Hi

Nem a számolás a lényeg..... egy motor nem képes áttételek nélkül meghajtani egy rendszert, úgy hogy nyomaték és tempó is legyen.

Hasonló gondom volt anno a kis suzukival, ott is a nyomaték hiánya volt a gond.

Leowrc írta:
Tedd be az orrába az axial hajtást spurostól mindenestől, és csinálj középre egy 1:1-es osztóművet.

Üdv: Leo


Üdv: Leo

Szerző:  Leowrc [ szer. dec. 30, 2015 11:39 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: mucsosz-C2-2016

Hi

Pontosan értem mire gondoltál, de........ egy árva motor max a fordulatot tudja átvinni ebben a formában. Csakhogy az még édes-kevés.
Ezért, ha berakod a kocsi orrába az axial hajtást (spur-pinion rajta) akkor megvan a kellő nyomaték és tempó is. Na ezt a nyomatékot és tempót juttatod el az 1:1-es osztóművön keresztül a hidakhoz.
Persze csak akkor, ha akarsz belteret. Ha nem, akkor nincs tovább miről beszélni. Axi hajtás a helyére és kész.

Capise?

Üdv: Leo

Szerző:  mucsosz [ csüt. dec. 31, 2015 12:11 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: mucsosz-C2-2016

Leowrc írta:
Hi
Ezért, ha berakod a kocsi orrába az axial hajtást (spur-pinion rajta) akkor megvan a kellő nyomaték .
Capise?
Üdv: Leo


igen értem. köszönöm! de akkor kell egy sokkal gyorsabb motor. Ugyanis amig az axi hídak 2.4:1 áttételűek addig ezek 28:1.

azaz legalább 10x lesz lassabb mint az axial. na ezzel kell még kezdjek valamit. a nagy kerék segít kicsit de az lofax. kell sokkal nagyobb pinion spur meg kisebb.

Asszem ez lesz az irány.

Beltér nem lesz addig amíg 100% os nem lesz így.

Köszi még 1x!!!

Oldal: 1 / 6 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/