https://scale4x4rc.hu/ | |
mucsosz-C2-2016 https://scale4x4rc.hu/viewtopic.php?f=10&t=861 |
Oldal: 1 / 6 |
Szerző: | mucsosz [ szer. dec. 30, 2015 1:42 pm ] |
Hozzászólás témája: | mucsosz-C2-2016 |
Hali! az axialok ideje lejárt...egy vaterra kit-re meg nem volt keret, ezért kitaláltam valami újat. Ugy adódott, hogy az egyik versenyen szöget ütööt a fejembe a csigahajtás. El is kezdtem tervezni egy hidat csiga hajtással de ekkor jött az infó, hogy a LOSI mérnökei elvégeték a melót helyettem. Ezért az RC-Recycle oldalrol beszereztem egy pár ilyet: ![]() Szinte teljesen ujakat küldtek. Ennek nagyon örültem. Alváznak beszereztem egy HRCCT-s alvázat. Legyártottam az alsó linkeket acélból és maradtak a felsők a gyári axialé. Skidplate axial. felni -5offset-es alu felni. Igy épp 210mm a szélesség. Gumik: Falken Wildpeak. Mivel a hidak áttétele a csigahajtás miatt elég nagy 28:1 ezért kiszámolva az SCX10 hajtása a spur tengelyét közvetlen motorra kötve jo lehet. Ez a papíron működött is. Legyártottam a hozzá szükséges motortartót és öszeütöttem egy kardános meghajtást hozzá. Az első próba úgy alakult, hogy a tempo nem elég és nincs ereje. A HK szabi nagyon hamar elmelegszik és a motor is forró... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Itt várok némi segítséget. ![]() A bodegát illetően: Mindig is tetszettek a JEEP-ek. De olyat nem akartam mert mindenkinek az van. Mindíg is japán fun voltam (vagyok). Ekkor jött a megoldás: ![]() ehhez is hozzá vagyok fogva. Persze képek a telon. képek: http://rcpilot.hu/gall/auto/3290/20151230165634/mucsosz_c2_2016.html folytköv... |
Szerző: | Leowrc [ szer. dec. 30, 2015 10:40 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: mucsosz-C2-2016 |
Hi Ha valóban ekkora a hidak áttétele, elég lenne elé egy HPI lassító, meg egy 1:1-es osztómű. Jól számoltad, vagy ez gyári infó? Úgy rémlik az axial 40 körüli végáttétellel megy. Szép ez a yota, de ez inkább street (legalábis ami a fotón van) Üdv: Leo |
Szerző: | Leowrc [ szer. dec. 30, 2015 10:54 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: mucsosz-C2-2016 |
Hi A legutolsó képen van a bibi. Ez így most pont olyan mint amikor a farok akarja csóválni a kutyát..... Ez ebben a formában nem lesz jó. Tedd be az orrába az axial hajtást spurostól mindenestől, és csinálj középre egy 1:1-es osztóművet. Üdv: Leo |
Szerző: | mucsosz [ szer. dec. 30, 2015 11:02 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: mucsosz-C2-2016 |
Leowrc írta: Hi Ha valóban ekkora a hidak áttétele, elég lenne elé egy HPI lassító, meg egy 1:1-es osztómű. Jól számoltad, vagy ez gyári infó? Úgy rémlik az axial 40 körüli végáttétellel megy. Szép ez a yota, de ez inkább street (legalábis ami a fotón van) Üdv: Leo Nem tudom, hogy jol számoltam-e... nem is igazán tudom a matekot mögé. Valahogy kijött olyan 67 körül. Ugy voltam hogy kicsit lassabb lesz de legalább erős. Na se gyorsaság se erő. erő végképp semmi. hogy kell jól számolni? azon gondolkodtam csak simán egy 1:1es osztóművel ráküldöm a mocit. A 35 körös motor baromi gyenge így. probáltam egy johnsonnal azzal sokkal szarabb lett. Majd bele tettem egy 12 körös traxxas titant és azzal elmegy. de az meg ha megakad erőlködik és füstöl. ez sem jó ugye?? ![]() a hidak áttétele gyári adat. A yota csak illusztráció. kabin lesz csak illetve egy bukókeret kis platóval. Inkább ilyen: http://s1130.photobucket.com/user/wrencher1972/media/FJ%20ute/finfj009.jpg.html |
Szerző: | Emunem [ szer. dec. 30, 2015 11:19 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: mucsosz-C2-2016 |
Azért az 1:1 osztómű, hogy ne legyen tovább redukálva a hajtás. Így lesz valamennyi sebesség. Gondolom. A többit a prof. |
Szerző: | Leowrc [ szer. dec. 30, 2015 11:32 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: mucsosz-C2-2016 |
Hi Nem a számolás a lényeg..... egy motor nem képes áttételek nélkül meghajtani egy rendszert, úgy hogy nyomaték és tempó is legyen. Hasonló gondom volt anno a kis suzukival, ott is a nyomaték hiánya volt a gond. Leowrc írta: Tedd be az orrába az axial hajtást spurostól mindenestől, és csinálj középre egy 1:1-es osztóművet. Üdv: Leo Üdv: Leo |
Szerző: | Leowrc [ szer. dec. 30, 2015 11:39 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: mucsosz-C2-2016 |
Hi Pontosan értem mire gondoltál, de........ egy árva motor max a fordulatot tudja átvinni ebben a formában. Csakhogy az még édes-kevés. Ezért, ha berakod a kocsi orrába az axial hajtást (spur-pinion rajta) akkor megvan a kellő nyomaték és tempó is. Na ezt a nyomatékot és tempót juttatod el az 1:1-es osztóművön keresztül a hidakhoz. Persze csak akkor, ha akarsz belteret. Ha nem, akkor nincs tovább miről beszélni. Axi hajtás a helyére és kész. Capise? Üdv: Leo |
Szerző: | mucsosz [ csüt. dec. 31, 2015 12:11 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: mucsosz-C2-2016 |
Leowrc írta: Hi Ezért, ha berakod a kocsi orrába az axial hajtást (spur-pinion rajta) akkor megvan a kellő nyomaték . Capise? Üdv: Leo igen értem. köszönöm! de akkor kell egy sokkal gyorsabb motor. Ugyanis amig az axi hídak 2.4:1 áttételűek addig ezek 28:1. azaz legalább 10x lesz lassabb mint az axial. na ezzel kell még kezdjek valamit. a nagy kerék segít kicsit de az lofax. kell sokkal nagyobb pinion spur meg kisebb. Asszem ez lesz az irány. Beltér nem lesz addig amíg 100% os nem lesz így. Köszi még 1x!!! |
Oldal: 1 / 6 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |