https://scale4x4rc.hu/

2018 Verseny szabályzat
https://scale4x4rc.hu/viewtopic.php?f=103&t=1211
Oldal: 1 / 3

Szerző:  Leowrc [ kedd dec. 12, 2017 2:11 pm ]
Hozzászólás témája:  2018 Verseny szabályzat

Sziasztok

Íme a 2018-as verzió.

Team HRCCT Scale Trial Championship 2018 versenyszabályzat.
Többfordulós Scale Rc-triál kupasorozat, különböző talajú szabadtéri helyszíneken lebonyolítva.

Sok változás nem lesz az új szezonban, azonban van egy amitől teljesen más lesz mint eddig volt!!
A 2018-as évben csapatokban küzdötök majd az egyéni bajnoki címért!
Biztos felmerül a kérdés, ezt meg hogy?
Sokan panaszoltátok az elmúlt években a rövid versenytávokat, a kevés autózást. Sokat agyaltunk a megoldáson, hogyan lehetne úgy növelni a versenyzéssel töltött időt és távot, hogy mégse tartson két napig egy futam. A mintát az Osztrák bajnokság adta, igaz kicsi módosítással. Ott ugyanis nagyban függ az eredményed a csapat által futott időtől és hibapontoktól. Ezt mi nem akartuk, ezért nálunk az alábbiak szerint fognak zajlani a csapatfutamok.
- létszámtól függően sorsolással kialakított csapatok. A csapatkapitányok mindig az adott kategória dobogósai közül kerülnek ki, így minden csapatra jut egy a bajnokság élén álló pilóta.
- minden csapattagnak külön írjuk a hibapontjait, itt az idő nem számít
- a csapattagok összes hibapontja és futott ideje adja a csapateredményt
- a futamok végén csapat eredményt hirdetünk, viszont az egyéni bajnokságban mindenki a saját pontjai alapján elért eredménye után kapja meg a bajnoki pontokat.
Így több autózás és nagyobb versenytávok mellett, továbbra is megmarad az egyéni év végi dobogó.
Mivel nem szeretnénk a fejlődés útjába állni, ezért lehetőséget adunk a nagyobb autóknak is a versengésre. (pl TRX4, Vaterra, stb.....) Azonban az értékeléshez itt is szükség van a kategória minimum létszámra, továbbá a módosítás nélküli gyári autókkal illetve kasznival való részvételre.
A pontozásról később.

Járművek általános leírása:
- A futamokon műanyag, fa vagy fém alapú karosszériával lehet indulni.
- Rajtolás csak teljes karosszériával (Lökhárítók, ajtók, ívek, plató….stb.)
- Első szélvédő kötelező.
- Zárt kaszni esetében ajtók megléte. Tető nélküli (kabrió) illetve , ha csővázas építésű az autó, akkor teljes belső térrel kell rendelkeznie. (műszerfal, két ülés, váltókarok, pedálok, oldalpanelek) Ha csak az ablak van lehúzva, elég a "fél" beltér is.
- Lehajtott első szélvédő nem elfogadott. Kabrió kialakításnál az ülések mögött bukókeret kiépítése kötelező. Magasságának arányosnak kell lennie az autó méreteivel.
- Lökhárítók elől-hátul.
- Ablaktörlők megléte, matrica egyik kategóriában sem elfogadott!
- Egy járműre csak egy típusú és fajtájú gumiköpeny szerelhető.
- A sárvédő íveket csak annyira lehet visszavágni, amennyire az 1:1-ben utcán vagy versenyeken találhatóak. (kérdéses módosításnál az 1:1-es autó fotóit a szervezőknek a versenyt megelőzően el kell juttatni.) Továbbá a sárvédőknek minden esetben kapcsolódniuk kell a karosszériához.
- Nem lehet 4 kerék kormányzás vagy csak hátsó kerék kormányzás, ha több tengelyed van akkor is csak az első tengelyen elhelyezkedő kerekek kormányozhatóak.
- Az akkumulátort illetve bármilyen elektronikát csak az alvázra lehet fogatni, se a szervóra, se a linkekre, se a hidakra nem lehet tenni.
- Mindhárom kategóriában érvényes pont, hogy az elektronikát el kell rejteni, vagyis ne lehessen pl az ablakokon át látni!
- A versenyen minden olyan gépjármű részt vehet, ami scale (a valóságban is létező terepjáró ill. teherautó) karosszériával rendelkezik.
- Minden kategóriában a minimum tengelytáv 242mm.

Egyedi és épített Járművek:
- Minden EGYEDI ÉPÍTÉSŰ jármű, és olyan ami egyáltalán nem szerepel az 1:1 triál futamokon, külön elbírálásban vesz részt.
- Az önhordó alvázakon kívül (tamiya cc-xc), csak a valós életben is használt párhuzamos létraváz használható. (Kérdéses megoldásoknál az 1:1 es autó fotóit a szervezőknek a versenyt megelőzően el kell juttatni.) A Jármű alvázának a jelenlegi pl. Axial SCX vagy HRCCT home-made párhuzamos létraváz méreteit kell figyelembe venni, és a kasznifelépítményt kell hozzáméretezni úgy, hogy annak arányai az utcai használatú autókkal megegyezőek legyenek (fotók).
- Crawler és egyéb váz használata tilos.
- Minden olyan jellegű kasznifelépítmény, alváz módosítás amely kérdéses lehet, a versenybíróságnál kell előterjeszteni a megépítés előtt! (elkerülendő hogy olyat épít valaki amivel nem indulhat) Egy már meglévő módosítás ami engedélyezett nem vonhat engedélyezetlen következő módosítást maga után!
- Gyári tartozék le ill. felszerelése lehetséges.
- Engedélyezett egyénileg épített alváz, váltó, motor és minden egyéb tartozék, amit a gépjármű magával hordoz a verseny menete alatt.
- Tilos a DIG vagy bármilyen mechanikus és elektronikus hidankénti fékező rendszer használata!
Jármű felfüggesztései:
- A járművek lehetnek független kerék felfüggesztésűek vagy merev hidakkal szereltek.
- A járműveknek 4db gátlóval kell rendelkezniük.
- A felfüggesztéseket (lengőkar, híd) minden köztes alkatrész nélkül kell a gátlókkal a vázhoz kapcsolni. Tilos a különböző himbák, tolórudak alkalmazása. Ez alól kivételt képez a street kategória. Itt használható a "cantilever kit" felfüggesztés, maximum 50mm-es gátlóval és egy tolórúddal.
Hajtás:
- A járműben motor vagy akkumulátor teljesítmény megkötés nincs.
A jármű előrehaladása:
- Az autó előrehaladását csak a járművön lévő kerekekkel lehet végrehajtani, kivétel ez alól a csörlőzés, ebben az esetben a csörlőkötéllel is húzható az álló kerekekkel csúszó autó. Minden egyéb esetben a jármű önhordó és kerekekkel meghajtott kell legyen.
(semmilyen egyéb az előrehaladást segítő eszköz nem használható)
- A meghajtást 1 motor és 2+1 kardántengely biztosíthatja (nincs MotorOnAxle)
Homokvas és annak használata:
- A járművet fel lehet szerelni 1 pár méretét tekintve maximálisan : 120×40×5mm "homokvassal" amit a menet ideje alatt a járművön kell elhelyezni. Használatuk csak a valósággal megegyező módon, vagyis csak áthidalásra használható. (élére állítva tilos)
Minden egyéb kiegészítő ami a jármű részét képezi (pl platón, csomagtartón található) nem használható a menet alatt semmilyen előrejutási segédletként.
Ellenkező esetben súlyos hibának vagy egy kapupárnál a kapupár kihagyásának számolja a versenybíró. A Homokvas anyaga szabadon választott, de csak scale kinézetű és kialakítású használható!
Csörlő és csörlőzés:
- Szakaszonként nincs ingyenes csörlőzés, az összes kötés 5 pont büntetésért hajtható végre. Kötésnek minősül az amikor a csörlőt beakasztottuk egy fix pontra majd a csörlőzés végeztével az akasztót (karabiner, karika,kampó) áthelyezzük egy másik pontra.
- Új csörlőzési pontnak számít az is ha a kötél elszakad és össze kell kössük vagy az akasztópontból kiesik kifordul a kampó és újra ugyanabba a pontba visszaakasztva tudunk tovább csörlőzni. Háromszögezésnél ez annyiban változik, hogy ha az autón nem változtatod a kötési pontot de a csúcsot átrakod, az is új kötésnek minősül.
- ha a csörlőzés közben a két kötési pont ugyan nem változik, de az autón áthúzott kötél kiakad, az nem számít új kötésnek.
- a csörlőkötelet csak egy kapun lehet áthúzni ( erről hamarosan video tájékoztató készül)

Csörlőzés segédeszközei :
- A csörlőzés alkalmával igénybe lehet venni az autó alapfelszereléseként kötelező vontatókötelet, vagy az erre a célra 1:1- ben is létező csigákat, áttételeket. A futam alatt csak azok a kiegészítők használhatóak amik a kocsi részeként szerepelnek (azaz rajta helyezkednek el). Egyéb kérdéses kiegészítő vagy eszköz nem használható.
A csörlőzési pont megválasztása:
- Ez bármilyen a terepen elhelyezkedő tárgy lehet (kő, hasadék, fatönk, gyökér vagy gödör) amelybe akasztjuk a csörlőkötelünket, vagy a "csörlő eke" végét.
Minden esetben ha nem található olyan csörlőzési pont a helyszínen amiben akasztható felület lenne, fel lehet kérni a versenybíróság egyik tagját, hogy a cipőjét helyezze egy fix pontra ami innentől egy csörlőzési pontnak számít. Az ezáltal alkotott csörlőzési pont (cipő) a csörlőzés alatt nem elmozdítható.
- Az autók haladását a vontatókötéllel büntetés nélkül lehet segíteni! Kivételt képez ez alól, ha az ebben résztvevő autók közül bármelyiknek a csörlőkampójába akasztasz illetve bármilyen módon használod az akár kikapcsolt állapotban levő csörlődet! Ebben az esetben jár érte a "csörlő büntetőpont"
A verseny:
- A csapatok egymást pontozzák. A csapat minden tagjának jelen kell lenni a pontázásnál, különben a hiányzónak 30 büntetőpont jár. (persze pl WC-re el lehet menni) Bármilyen felmerülő kérdésben a szervezők segítséget nyújtanak.
- A futamoknál elsősorban nem az időé a döntő szerep. Sokkal lényegesebb az autó valósághű kinézete és a minél precízebb vezetés.
- Egy nevező egy versenyen, kizárólag egy autóval és egy kategóriában nevezhet.
- Egy autóval több versenyző nem indulhat. (kivéve indokolt esetben)
- A versenyen akadályokat kell adott helyeken leküzdeni, kihelyezett kapuk között áthaladva.
- A kapupárok szélessége kategóriánként változó lehet. (24-30cm)
- Az a versenyző illetve csapat győz, akinek a legkevesebb pontja van a végelszámolásnál.
- Minden induló +200 ponttal indul neki a futamoknak, de ez csak az egyéni értékelésnél számít.
- A futam teljesítése után a meglevő pontokhoz hozzáadódnak az elkövetett hibák büntető pontjai.

- A kapupárok bármilyen érintése (tolatásnál is) a jármű bármely részével +15 büntető ponttal jár. A kapuk két pálcája külön számít, de ha már áthaladtál a kapun és tolatás közben nekimész az ismét 15 hibapontot jelent.
- a kaput csak normál módon, "talpon" lehet teljesíteni. borulás közben nincs teljesített kapu!
borulás kapuban = pályaelhagyás 30pont, ezután az autót a kapu elé visszahelyezve folytatható a verseny!


- Teniszlabdás kapunál a merőleges meghosszabbítás a mérvadó, (nem megközölhető a bója)
- A kapuérintést a vezető bíró ítéli meg és jelzi hangosan a versenyzőknek.
- A jármű bármilyen kézzel vagy egyéb tárgyal való érintéséért +30 pont büntetés jár. Kivételt képez ez alól a segédeszköz használata, ami az autó tartozéka kell legyen, a verseny menete alatt is. (Ez lehet csörlő, kötél, rámpa, stb.) Ebben az esetben a versenyző az autóhoz nyúlhat büntetőpont nélkül.
- A pálya vonalát jelző szalagok, bannerek, táblák érintéséért (érintésenként) +15 pont büntetés jár.
- Minden akadályt meg kell próbálni teljesíteni. Ha nem sikerül, akkor a versenyző ezt jelzi a versenybíráknak és ha valóban megvolt a próbálkozás, akkor mehet tovább a kaput kikerülve vagy az autót a kapu után helyezve!
- Kapu kihagyása vagy pályaelhagyás +30 büntetőpont
- A verseny menete alatti meghibásodásnál az autót, szakaszonként maximum egyszer lehet javítani, erre 1x 5perc javítási idő áll a rendelkezésére.
- Attól a perctől, amikor a versenyző a bírát kéri, vagy a pályán 1 perc kényszer állás után.
- Az óra ezután 5 percet áll, utána a járműnek tovább kell haladnia, ellenkező esetben a versenyző kiesett.
- Műszaki hiba miatt kiesett versenyző után, a csapat megkapja a kihagyott kapukért járó büntető pontokat.
- Indulási sorrend minden futamon helyszíni sorsolással dől el.
- A tavalyi évhez hasonlóan, idén is időlimit van érvényben a szakaszokon. Ez futamonként eltérő lehet, amit minden versenyen külön jelzünk.
- Jármű vagy versenyző ellen óvást csak az eredmény kihirdetéséig fogadunk el, utána ez már nem lehetséges.
Gyakorlás:
- Verseny előtt gyalogos pályabejárás nincs!
- Versenyen kívüli játék lehetséges annak, aki teljesítette a versenyt vagy nem indul (2.4Ghz-es rádióval vagy egyeztetett frekvencia mellett) Mindezt teheti a pályán kívül a versenyt nem zavarva.
- A verseny menete alatt a pályára ráhajtani tilos, ez automatikus kizárással jár.
Scale pontok:
- Nincsenek külön pontok (kivéve STREET osztály gumiméret, kilógás, beltér és Ultimate kemény kaszni bónusz).



Minden géposztályban látható helyen kötelező elhelyezni az alábbi kiegészítőket:

- működő csörlő, ez továbbra is rejtve maradhat
- Alap világítás (2 fehér elöl és 2 piros hátul)
- 1db láda
- 1db használható vontatókötél
- 1db üzemanyag tároló kanna
- ablaktörlő lapátok megléte elől, matrica nem elfogadott
- 1db elsősegély doboz
- 1db rendszám, Magyar zászlóval és „H” betű jelzéssel
- Pullpal (csörlőkapa)
- Homokvas 1pár
- Vízmentes elektronika.
- Street kategóriában pótkerék
- Poroltó
- Kötelező látható rögzítés! Nincsenek platón álló kannák, ide-oda guruló eü dobozok és pattogó ládák. Mivel a homokvasat és az ekét használjuk, ezek kivételt képeznek.
Minden géposztályban lényeges, hogy bármilyen hiányzó kötelező tartozékért +30 büntetőpont/db jár, továbbá minden kötelező tartozéknak látszódó helyen kell lennie!! (plató, tetőcsomagtartó...)

Kategóriák kötelező érvényű szabályai:
A szabályok/követelmények megszegése ill nem teljesülése esetén automatikus kizárás jár!

STREET (class1)

- A karosszérián a kerekek nem lóghatnak túl előre vagy hátra, oldalirányban a kerekek (felni) maximum 5mm-t lóghatnak ki a karosszéria alól. (sárvédő ívek alatt) A kasztnira csak a gyárival megegyező szélesítések kerülhetnek föl! ( rc4wd, SDI, Loops )
- Ha a felni nem lóg ki a kaszni alól az 5 bónusz pontot ér.
- A jármű kerekeinek a kerékjárati ívek alatt pontosan kell elhelyezkedniük.
- Kemény karosszéria. (no lexan)
- Első szélvédő és ablakok megléte (lehúzott ablak vagy ablak nélküli autónál kötelező legalább fél belteret kiépíteni)
- Átlátszó szélvédő és oldalablaknál jár 5 pont bónusz, de ebben az esetben minimum fél beltér kötelező.
- Lökhárítók megléte kötelező, aminek minimum az autó homlokfalával megegyező szélességűnek kell lennie.
- 1.55, 1.7 vagy 1.9 kerékméret maximum 105mm-es gumival.
- Gátlók dőlése a függőlegestől maximum 20°-kal térhet el.
- A nyomtáv minimális szélessége 190mm (gumik külső oldalán mérve)
- A karosszéria minimális szélessége (szélesítések nélkül a kilincseknél mérve): 160mm
- Az autók minimális tengelytávolsága 242mm.
- NEM engedélyezett a karosszéria elejének és végének összehúzása (szélesség megvágása!)
- Módosítás nélküli karosszéria, nincs megnyújtott gyárival meg nem egyező tengelytáv ill karosszéria. (egyedi építésnél külön elbírálás)
- Lökhárítók megvágása, cseréje engedélyezett, de passzolniuk kell az autó stílusához.
- Csak első csörlő engedélyezett.
- Nincs portál hajtás, (de pl a szélességből lehet vágni)
- Zárt karosszériánál, dobozon belüli kötelező cuccok legalább fél (lexan) beltér kiépítésnél.
- Csak scale gumik, (nincs crawler gumi)
- Pótkerék, ami méretre kb stimmeljen azokkal mint amin gurul az autó
- 100mm alatt 25 pont bónusz






ULTIMATE (class2)
Eltérések a STREET-től:

- Ebben a kategóriában elég ha 2 kerék eléri a karosszéria külső vonalát (hozzáér)!
- Minimum nyomtáv 210mm (kerék külső oldalán mérve)
- Lexan vagy kemény karosszéria.
- Truggy és csővázas autók engedélyezettek! Itt minimum követelmény a fülke mögötti bukókeret kiépítése, amit ki kell támasztani a vázhoz.
- csőváz és lexan illetve stirol panelek, nem számítanak kemény kaszninak!
- Engedélyezett a karosszéria elejének és végének összehúzása (szélesség megvágása!) maximum váz szélességig!
- A karosszéria minimális szélessége (szélesítések nélkül a kilincseknél mérve): 160mm
- Lökhárítóknak nem kell kiérni a homlokfal széléig, de illeszkednie kell az autó jellegéhez!
- A kerekek nem lóghatnak túl az autón (váz + lökhárítók) előre és hátra!
- A jármű kerekeinek a kerékjárati ívek alatt pontosan kell elhelyezkedniük, azonban egy tengelyen az autó jellegéből adódóan (pl. Jeep) maximum 10mm-t el lehet térni!
- Gátlók dőlése a függőlegestől maximum 20°-kal térhet el, kivéve truggy, csővázas és hasonló építésű autók, ahol a hátsó tengelyen a gátlók dőlése maximum 45° lehet!
- 1.55, 1.7, 1.9 vagy 2.2 kerékméret maximum 120mm-es gumival, itt nincs gumibónusz.
- Első szélvédő és ablakok megléte (lehúzott ablak vagy ablak nélküli autónál kötelező legalább fél belteret kiépíteni)
- A gumik helyett itt a kemény kasznival indulókat díjazzuk, ami 10 bónuszpontot ér!
- Első és hátsó csörlő is engedélyezett.
- Legalább váz szélességű plató, vagy vázborítás még csővázas kialakításnál is.


Minden autó, amely nem felel meg a STREET szabályzatnak, automatikusan ide sorolandó, de meg kell felelnie a fenti szabályoknak!


ULTIMATE KIT

Ebben a kategóriában csak vágás és változtatás mentes gyári lexan kasznikkal lehet indulni (honcho, dingo, jeep, G6 verziók, deadbolt, proline stb kasznik). A tavalyi évből tanulva azonban itt is lesz pár módosítás.

- Minimum nyomtáv 220 mm (kerekek külső oldalán mérve)
- Nincs portál hajtás.
- Vágni csak a mérethatáron belül lehet a hidakat.
- Vágás és módosítás mentes karosszéria.
- Motor-szabályzó szabadon választott.
- Csak első csörlő.
- Maximum 2 cella lipo vagy 7 cella nimh.

A kötelező tételek itt is ugyanazok, mint a másik két kategóriában.

Mindhárom kategóriára érvényes pont, hogy csak befejezett autóval lehet részt venni a futamokon. (festés, építés, stb...) továbbá a papírból készült kötelező zartozékok nem elfogadottak!!

Nevezés, verseny és bajnokság menete:
Minden kategóriában 5fő induló létszám a minimum!

Gépátvétel:
- Nincs, "majd mindjárt hozom" kiegészítő. Ami nincs ott és kötelező, azért jár a 30 bünti pont!


Nevezési díj:
Előnevezéssel: 2000.-
Helyszíni nevezéssel: 2500.-

- A Kupasorozat pontgyűjtő rendszerben működik, mely az év végén adódik össze. Év végéig a legtöbb pontot összegyűjtött versenyző nyeri meg az adott év kupáját.

- Bármilyen Bírói döntéssel szemben óvást nem fogadunk el.

VERSENYEN ELÉRT HELYEZÉSEK PONTOZÁSAI :

I. hely – 20pont
II. hely – 18pont
III. hely – 15pont
IV. hely - 12pont
V. hely - 10pont
VI. hely - 8pont
VII. hely – 6pont
VIII. hely – 4pont
IX. hely - 2pont
X. hely - 1pont


Olvassátok, értelmezzétek, ha valami nem tiszta, akkor kérdezzetek. Ne egymást, hanem minket!
Hamarosan jön a többi infó is.


Üdv: Leo

Szerző:  janesz [ kedd jan. 02, 2018 7:37 am ]
Hozzászólás témája:  Re: 2018 Verseny szabályzat

SZia Leo!

Először is BUÉK! :)

Másodszor:
Több ponton is nagoyn hízelgő a 2018-as felállás.
Nekem tetszett osztrák barátaink módszere (a csapatos versenyzés), persze a ti módosításaitokkal sokkal jobb let :D
Egy dolgot azért kérdeznék: mivel itt is csapatokban indulunk, így itt is adott a leehtőség, hogy segítsük egymást a verseny alatt?
Minden verseny végén lesznek dobogósok (egyéni és csapat is)?

Harmadszor:
Tök jó, hogy végül mégis adtok lehetőséget a nagy gépeknek!
Esetleg indítasz egy szavazást, hogy hányan jelenkeznének?
Ja, és itt is lenne egy kérdésem: Ha mondjuk egy TRX-re más kasztnit rakok, akkor az még attól gyári marad, vagy csak a gyári kasztnival indulhat a versenyen?

Hajrá!

Szerző:  Leowrc [ kedd jan. 02, 2018 9:48 am ]
Hozzászólás témája:  Re: 2018 Verseny szabályzat

Hi

Ennek igazán örülök, pont ez volt a cél! Igen, lehet (sőt kell is) segíteni a csapattársat és nem, csak csapat dobogó lesz a futamok végén. Egyéni összesítés csak évvégén lesz, de valszeg elmondjuk futamonként az egyéni állást is.

A szavazósdi sajnos nálunk nem működik rendesen. Ha szavaznak az emberek, akkor kevesen. Ha sokan szavaznak akkor meg közel sem biztos, hogy bármi is leszűrhető belőle...... de egy próbát megér.....

Amúgy indulhatsz más kasznival is, csak akkor megint nem értem a axial jeep cherokee, trx4 defender, vaterra blazer "nagy autós" kategóriát......... teccikérteni?!

Üdv: Leo

Szerző:  Bandy [ kedd jan. 02, 2018 12:54 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: 2018 Verseny szabályzat

Sziasztok,

Előszőr is Boldog Új Évet Kívánok!

Valóban izgalmasnak ígérkezik a 2018-as év így ezzel a csapatversennyel is, bár Leonak pár éve már jeleztem, hogy szerintem itthon ez nem működik ( lásd. Janesz észrevétele és felvetése is jogos )....illetve volt már példa roncsderbi kimenetelű csapatversenyre is :lol:
De mindent összevetve úgy gondolom ez egy jó lehetőség arra is, hogy összekovácsolódjon a csapat és egy kis újdonság is legyen a dologban úgyhogy kíváncsian várom és remélem beválik.

A másik az "új" kategória a nagyobb autók, VAterra, SCXII, TRX4, HPI stb...:

Ha külön lesz ilyen ( mert miért ne? sokunknak van ilyen gépe, akkor szerintem az volna az ideális, ha maradna gyári mint a KIT kategória ( ugye a KIT be ezek a gépek azért nem tudnak indulni, mert kb nem férnek át a kapun ).

Ha módosítod a kasztnit stb... akkor ennyi erővel mehetne C2-be is pl: portal hajtás TRX4-en.

Így ha elfogadtok egy észrevételt egy technikásabb szélesebb kapus hosszabb szakasz lehetne ezeknek a gépeknek, gyári felállásban...

Ez csak az én véleményem, de szívesen olvasnám másokét is mik a meglátások.

Üdv: Bandi

Szerző:  PeterNZ [ kedd jan. 02, 2018 10:51 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: 2018 Verseny szabályzat

Leo, szerintem minden változás felfrissítest hoz.... es ezek a dolgok is... ugy hogy számomrol tetszik....
de van egy kerdésem, bár engem nem érint... a nagy autók kategóriája... hogy gondoljátok ezt? külön széleseb kapuk lesznek? (nem tulságos komplikáció a szervezöknek?) vagy egyszerüben a kapuk adva vannak mindenkinek es a nagy autók méretel adott menet-elönye kompenzálva lesz a nehezebb tiszta kaputeljesítesevel?

Szerző:  laszieee [ pén. jan. 05, 2018 8:41 am ]
Hozzászólás témája:  Re: 2018 Verseny szabályzat

Leo - két kérdés az érdekesnek tűnő idei új koncepcióhoz

1, sorsolás - hogy ki melyik csapatba kerül ... ez h lesz? pl. random sorsolással dől el h 3db C1 , 1db street + 1 C2 lesz egy csoport mert ezt dobta a gép, és ergo lehet h egy c2 mellé bekerül 4db street vagy egy másik csoportba randoom bekerül 4 marha jó c2 + 1kit stb stb ... Írtad hogy a bajnokságban jól állok (kategória elsők) lesznek az adott csapatok "kapitányai" most akkor a street ugyanott fog menni mint egy C2? - szóval hogy van ez? :)

2, rajtolás - egy csapat versenynél ez mit jelent? csapat-rajt mint a WTCC Mac3 csapat időmérőn? (mindenki tudta h semmi értelme sem volt :lol: ) vagy rajt mint az F1 -ben, első kanyar pár leszakadt kerék - szány? ;) VAGY csapaton belüli egyéni rajt pl. rajtsorrend alapján 1 percenként terep-rally stílusban pl. a csapatba való besorsolás sorrendjében? vagy hogy? :)

Őszintén én kicsit hozzászoktam h egyénibe kellett menni, és eredményileg nem attól függni h kivel kerülsz random mód egy csapatba (holott valóban ez egy jó csapatépítési elv). Nyilván fejben is át kell állni ill. át kell majd ezt gondolni...

Nagy autók: (habár engem nem érint szrtm)
Ahogy írtátok is , mi az h valóban gyári nagyautó ill kit? Gondolom a "gyári" szó a kocsi kinézetére utal, és nem arra h technikailag nem lehet picit fejleszteni a kocsit (kormányzás, súlyozott kerék, más lökhárító stb). Kétségkívül a kit és a nagyautós kategória kicsit összemosódni látszana, csakhogy nincs rá a szabályban reális átjárási opció ... agyalás helyett max. azt lenne érdemes tudni hogy lesz e elég ember aki menne nagyautó-val , mert ha nincs úgysem marad más opciója az embernek mint kit-ben vagy c2 -ben menni XYZ [cm] szélességbeli-hátránnyal ...

Szerző:  Leowrc [ pén. jan. 05, 2018 11:57 am ]
Hozzászólás témája:  Re: 2018 Verseny szabályzat

Sziasztok!

Köszi az észrevételeket, íme a válasz.

1, sorsolás:
Nem lesznek vegyes csapatok, tehát mindenki a nevezett kategóriának csapattagokkal fog autózni. Az eddigi nevezői számot nézve valszeg 3 fős csapatokban.
A csapatok az alábbi szisztéma alapján lesznek kisorsolva. Lesz 3 doboz. Az elsőben az 1-5, a másodikban a 6-11, míg a hamradikban a 12- helyezettek lesznek benne. Így monden csapat vegyes erősségű lesz.
Lesarkítva lesz 1 erős, egy közepes és egy gyengébb versenyző.

2, rajtolás:
A csapat "egyszerre" rajtol. Az első embernél indul az idő és az utolsó csapattag beérkezésekor áll meg az óra. Egymást nem lehet hátra hagyni. Tulképpen egyszerre kell a csapatnak mozogni a pályán.
A nap végén csapat eredményt hirdetünk, ami a csapat által futott idő és hibapontok összegzése alapján alakul ki. Az éves bajnokságban azonban egyéni értékelés alapján lesz évvégi dobogó. Ebbe csak a saját hibapontjaid alapján lesz rangsorolás, tehát nem függ a csapatban elért eredménytől az egyéni teljesítményed.

3, nagy autók:
Az új "nagy méretű" autók megjelenésével felmerült a kérdés, hogy hogyan és miként lehetne velük részt venni a futamokon.
Lásd Axial SCX10 II Cherokee, Vaterra K10, Traxxas TRX4. Ugye ha a gyári kasznival mennének, akkor a KIT kategória lenne számukra a járható út, de a TRX portál hídjai ezt pl nem engedik. Az elektronika csak minimálisan van megkötve ( KIT ) ezért ez nem befolyásolja a kategorizálást. Felmerült még az is hogy ezen alvázakkal, de más kasznival lehet-e indulni? Innentől azonban szerintem megszünt a "nagyautó" besorolás, mivel pl egy Jeep G6 kaszni egy vaterra híddal már teljesen más tészta, mint a gyári K10 bódéval.
Kicsit szerintem a "nagyautós" kollégák sem tudják mit is akarnak..... ;)
Ebből kiindulva nem lesz külön "nagyautós" kategória, hanem nagy valószinűséggel a KIT és az Ultimate csapatok összevonva fognak menni. Azonban, ha lesz legalább 5db "nagyautó" a mezőnyben, akkor szó lehet a külön értékelésükről.
Felnőtt emberek vagytok, tessék felhívni a kollégákat, ki hol akar menni. A lehetőség adott, az ajándékokat és a díjakat mi megoldjuk!

Hajrá!!!

Üdv: Leo

Szerző:  Bandy [ szomb. jan. 06, 2018 10:26 am ]
Hozzászólás témája:  Re: 2018 Verseny szabályzat

Szia Leo,

Az nem lehetséges, hogy ha összejön min. 5 "nagy" autó akkor valamit kitalálni? ( én speciál gyári kasztnira gondoltam mert abban egyet értek, hogy módosítva lehet akár ultimate is ennyi erővel ).

Csak mert egy KIT-Ultimate kapu azért szűkös lenne nekik...

Nyílván nem lehet mindent tudom és de eleg jó "úgymond" kész autókat lehet már kapni amiknek jó lenne valami lehetőség a versenyeiteken belül...és mértere egy TRX,HPI, K10 lássuk be ahogy Te is írtad nem egy G6 kategória pl.

Köszi.

Üdv: Bandi

Szerző:  Leowrc [ szomb. jan. 06, 2018 10:46 am ]
Hozzászólás témája:  Re: 2018 Verseny szabályzat

Hi

Nem tudom feltűnt-e, de változtak a kapu méretek. ;)

Üdv: Leo

Szerző:  Bandy [ vas. jan. 07, 2018 9:28 am ]
Hozzászólás témája:  Re: 2018 Verseny szabályzat

Leowrc írta:
Hi

Nem tudom feltűnt-e, de változtak a kapu méretek. ;)

Üdv: Leo



Szia Leo!

Igen feltűnt köszi ;) Ez jó hír, főleg a csapat verseny miatt, meg amúgy is...
De ezek az autók méretben, akkor sem egy kategóriák a KIT-el szerintem ;)


Üdv: Bandi

Oldal: 1 / 3 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/