 |
|
Oldal: 1 / 1
|
[ 7 hozzászólás ] |
|
Szerző |
Üzenet |
Isti
|
Elküldve: hétf. jan. 02, 2017 11:44 am |
|
Bója kerülgető |
 |
Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am Hozzászólások: 266 Tartózkodási hely: Budapest
|
Sziasztok! Hosszú vajúdás eredménye ez az építés. Leóval is többször konzultáltam a szóban forgó alváz tárgyában, illetve rengeteg netes fórumot/videót végignéztem. Számos ellenérv, kritika és tökéletlenség/furcsaság sorakozott fel az alapvető szimpátiámmal szemben. Végül győzött a szívemnek a piros-kék csillagos fele, ami a Tamiyához köt.  Meg aztán láttam, hogy itt, a 2.2-es fórumon viszonylag kevés téma nyílt. Örömmel konstatáltam azonban, hogy egy CR01 már szerepel a rengeteg "nagylábú" Axial között.  A koncepcióm az volt indulásnál, hogy ízig-vérig Tamiya autó épüljön. A lehető legkevesebb vagdosással. A kit-ben kapott Bronco lexan kaszni gyönyörű, de a tengelytáv természetesen nem stimmel. És mint említettem, nem akartam vagdosni; ami alól nem kivétel a gyárilag definiált tengelytáv sem. A Leótól vásárolt kemény F350 kasznim ezért végül itt kapott helyet, mivel tökéletesen stimmel a tengelytáv és az arányok. Nem beszélve a 100% Tamiya eredetről.  Eleinte arra is gondoltam, hogy 2.2 helyett 1.9-es kerekekre épüljön, de (amint azt a lenti kép jól illusztrálja) a jelenleg nálam fellelhető 1.9-es gumik ezt nem teszik túl szép opcióvá. Így első körben a gyári 2.2-es lábakon áll majd, amit később lehet, hogy lecserélek Proline 1.9 Hyrax-ekre. Nem tagadom, hogy a meglehetősen egyedi felfüggesztés csábított. Minden őt ért/érő kritika ellenére. Azt már most tudom, hogy a nehezebb kaszni miatt fogok betenni segédrugókat a gátlókba (amik eredetileg csak csillapítanának). Jó hír, hogy a kit eleve golyóscsapágyakkal érkezik. A hidak összeszerelése nem bonyolult, de elég időigényes, mert nagyon sok az alkatrész és a csavarozni való. Messze még a vége, jelenleg így néz ki. (mint írtam fentebb, a képeken próbaképpen 1.9-es kerekekkel és 108 mm-es gumikkal szerepel, de megépülni első körben a gyári 2.2-esekkel fog)     A remélt végeredmény ehhez fog közelíteni: 
_________________ TEAM MODELL ZONA
MST CMX "Green Turtle" FJ RC4WD TF2 LWB Hilux 4-door Tamiya Bruiser, High Lift Hilux& F350 , CR-01 H2, CC-01 FJ Cruiser&Robur LD2002&Pajero Wagon&Hilux(feat. NIKKO), TL-01B, WR-01 Twin Detonator, MF-01X SCX10 Hilux Carson MC-10
|
|
 |
|
 |
Leowrc
|
Elküldve: hétf. jan. 02, 2017 1:29 pm |
|
Off-road Mester |
 |
Csatlakozott: csüt. jan. 12, 2012 5:05 pm Hozzászólások: 4363 Tartózkodási hely: Gödöllő
|
Hi
Bátor elképzelés...... hajrá!
Üdv: Leo
_________________ RC4WD TF2 Marlin Crawler, RC4WD TF2 Toyota 4Runner RC4WD TF2 SWB Jeep Wrangler, RC4WD TF2 LWB Toyota SR5 Vanquish VS4-10 Jeep JK, SCX10 Jeep Wrangler, TT Subaru, - RC4WD TEAM DRIVER - CRAZY-CRAWLER TEAM DRIVER - TOPMODELLISMO TEAM DRIVER - 
|
|
 |
|
 |
Isti
|
Elküldve: vas. jan. 15, 2017 2:32 pm |
|
Bója kerülgető |
 |
Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am Hozzászólások: 266 Tartózkodási hely: Budapest
|
Sziasztok! Sikerült érdemben haladni. Elkészültem a teljes felfüggesztéssel (amibe vittem egy pici csavart) és a hajtáslánccal, továbbá az elektronika is bent van (kivéve a világítást és a csörlőt). Fő állomások képekben: A korábbi bejegyzésemben, amikor még csak éppen látszottak az alváz körvonalai, s még a gátlók sem voltak fent, előrevetítettem, hogy némileg módosítani fogom a gyárilag is elég egyedi "cantileveres" felfüggesztést. Erre azért van szükség, mert az F350 keménykaszni sokkal nehezebb, mint az eredeti Bronco lexan. Láttam youtube-on egy olyan videót, ahol különösebb átgondolás nélkül rádobtak egy ilyen kasznit a CR01-re (ráadásul le sem engedték kellően mélyre), s úgy imbolygott, mint egy részeg tengerész. Mindezt úgy próbálom megelőzni, hogy egy-egy segédrugót helyeztem az egyébként rugó nélkülire tervezett gátlókba. Külön érdekesség ennél a felfüggesztésnél, hogy a gátlók épp ellenkezőleg mozognak, mint egy normál felfüggesztésnél: amikor a tengely az alvázhoz közeledik, akkor megnyúlik, amikor pedig elfelé távolodik a tengely, akkor összenyomódik. Nyugalmi állapotban tehát rövidebb, mint felfelé irányuló tengelykitérésnél. Végeredményben tehát egészen szokatlan helyre, a dugattyú alá, a gátló belselyébe került a pici segédrugó. A gyári olaj helyett Ultimate Racing 400-as olajat használtam. A hajtó- és osztómű kellemes meglepetés volt. Mem csak felépítése és tökéletes járása, hanem elhelyezése, következésképpen súlypontra gyakorolt hatása is. Valamiért arra számítottam, hogy a HL-hez jobban fog hasonlítani ez a része az autónak. És egyáltalán nem! Egyelőre az eredti Mabuchi motort tettem bele, mert elég jó az áttétel, de van esély, hogy idővel kap egy Tamiya CR-Tuned 35T-s tuning-mocit. Természetesen mindenütt jól méretezett, nagy csapágyak, külőnös tekintettel a spur-ra. Érdemes megfigyelni a közeli képeken, hogy a tengelyekhez viszonyítva egyáltalán nincs magasan a motor és a hajtómű! Sőt, a HL-lel ellentétben itt nem a hajtómű fölé, hanem mellé került a motor, ami további értékes centiket jelent a súlypont szempontjából.   Itt pedig már bent van az elektronika is: Ennek az autónak a "megítélésénél" szerintem fontos, hogy a láthatóan magasan lévő "vázpárokat" ne vázpárokként tekintsük. Legalábbis abból a szempontból ne, hogy nem ők adják a karosszéria "alsó" vezérsíkját. Hiszen ha legelső bejegyzésem képeit visszakeressük, ott is megfigyelhetjük, hogy a karosszériának nem a lökhárító vagy küszöb része, hanem inkább a motorháztető van egy síkban a vázpárokkal. Elfogadom akár azt a véleményt is, miszerint emiatt nem igazán "scale" az autó hagyományos értelemben, illetve beltér építésére szinte nincs is esély. A végeredmény azonban - legalábbis szerintem - így is szép és arányos lesz. Az akku gyári elhelyezése nagyon biztonságos és praktikus, de ez tényleg magasan van. Ha már egyben lesz az autó, akkor a mozgása és esetleges borulékonysága alapján mérlegelem, hogy áthelyezzem-e lejjebb. Helyet találni neki. Az elektronikáról: - a HL Hiluxhoz beszereztem korábban egy 6ch Carson távot. Arra gondoltam, hogy jópofa dolog lenne ezt az "unokatestvér" autót is arról a pultról vezetni. Szerencsémre az SG Modellben tartanak Csabiék egy olyan 4ch Carson vevőt (Carson Reflex Wheel PRO 3, 2.4 GHz, 4 ch, Cikkszám:500501533), amit egy szempillantás alatt tudtunk párosítani a 6ch pulttal.  Így a később felkerülő csörlő és világítás távról kapcsolható lesz; ráadásul old-school stílusban.  - 27T eredeti Mabuchi motor (egyelőre) - Hobbywing 60A kefés crawler ESC (WP1060) - Feetech digitális, fémmechanikájú szervó (FT5316M) Üdv, I.
|
|
 |
|
 |
Leowrc
|
Elküldve: vas. jan. 15, 2017 6:48 pm |
|
Off-road Mester |
 |
Csatlakozott: csüt. jan. 12, 2012 5:05 pm Hozzászólások: 4363 Tartózkodási hely: Gödöllő
|
Hi
Látom nem adod fel..... csak így tovább!
Üdv: Leo
_________________ RC4WD TF2 Marlin Crawler, RC4WD TF2 Toyota 4Runner RC4WD TF2 SWB Jeep Wrangler, RC4WD TF2 LWB Toyota SR5 Vanquish VS4-10 Jeep JK, SCX10 Jeep Wrangler, TT Subaru, - RC4WD TEAM DRIVER - CRAZY-CRAWLER TEAM DRIVER - TOPMODELLISMO TEAM DRIVER - 
|
|
 |
|
 |
Isti
|
Elküldve: hétf. jan. 16, 2017 6:30 am |
|
Bója kerülgető |
 |
Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am Hozzászólások: 266 Tartózkodási hely: Budapest
|
Leowrc írta: Hi
Látom nem adod fel..... csak így tovább!
Üdv: Leo Köszönöm a bátorítást, Leo.  Azt még nem tudom,h mennyire sikerül "jó" autót építeni belőle. Abban viszont biztos vagyok, h érdekes színfoltja lesz a találkozóknak, és hogy szerethető gép lesz.  Szép hetet,jó építést Mindenkinek! I.
|
|
 |
|
 |
Isti
|
Elküldve: kedd jan. 17, 2017 1:19 pm |
|
Bója kerülgető |
 |
Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am Hozzászólások: 266 Tartózkodási hely: Budapest
|
Sziasztok! Újabb lépés előre. Összeraktam és felsúlyoztam a kerekeket:  A hátsó kerekekbe 1 réteg (14x5g=70g), az első kerekekbe 2 réteg (29x5g=145g) súly ment kerekenként. Lezártam az alváz két végét, amivel egyidőben felkerült a gyári gallytörő is. Ez utóbbi nem biztos, hogy maradhat, mert úgy saccolom, hogy nem fog elférni a Ford lökhárító előtt/alatt.   A következő képeken csak kísérletező jelleggel biggyesztettem fel a kasznit. A felfogatás módján még töprengek.     Üdv, I.
_________________ TEAM MODELL ZONA
MST CMX "Green Turtle" FJ RC4WD TF2 LWB Hilux 4-door Tamiya Bruiser, High Lift Hilux& F350 , CR-01 H2, CC-01 FJ Cruiser&Robur LD2002&Pajero Wagon&Hilux(feat. NIKKO), TL-01B, WR-01 Twin Detonator, MF-01X SCX10 Hilux Carson MC-10
|
|
 |
|
 |
Isti
|
Elküldve: hétf. jún. 19, 2017 10:01 am |
|
Bója kerülgető |
 |
Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am Hozzászólások: 266 Tartózkodási hely: Budapest
|
Sziasztok! Hosszabb kihagyás, kisebb változások, de ÉL a projekt!  Kisebb változás alatt azt kell érteni, hogy végül nem Ford, hanem Toyota lesz. (Erre vonatkozóan majd kérem is Leo tanácsát/közbenjárását, hogy a topic címében miként tükröződhet e fordulat.) Ugyanúgy 100% Tamiya, változatlan alváz és tengelytáv, beltartalom. "Csak" a gumi és a kaszni változott. Ez utóbbi egyébként használtan került hozzám, sokat látott darab, komoly javítások fedezhetők fel alulnézetből. De nem baj! Egyelőre így néz ki:  Kisebb finomítások-csinosítások még jönnek, de az összhatás megfizethetetlen! Az F350 nem "szívódott fel". Érintetlensége miatt jobbnak láttam "még szkélebb" vonalon befejezni: eredeti Hi-Lift platformon, "okosított" laprugókkal, Carson crawler osztóművel a gyári 3-sebességes hajtómű helyett. Kellemes nyarat és jó autózást kívánok minden Sporttársnak! I.
|
|
 |
|
 |
|
|
Oldal: 1 / 1
|
[ 7 hozzászólás ] |
|
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég |
|
|
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.
|
|
 |