Regisztráció    Belépés    Fórum    Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » Trial építések » Több mint 2 tengely




Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 25 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: ЗИЛ 133-б д (ZIL 133B-D)
 Hozzászólás Elküldve: vas. szept. 14, 2014 9:56 pm 
 
Halipapi

Nos első körben az előzmények...

-2012 Leo megépíti Man téma, ámulat irigység (jóféle) és álmodozás
http://www.scale4x4rc.hu/phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=23&start=20
-2012 év vége Zoza megkezdi a Tatra építését
http://forum.rcmodell.hu/index.php/topic,122251.405.html#lastPost
-2013 out of Stock Latya Rc ideiglenesen....
Gerry bevillantja az Oskosht amit szívesen csináltam volna én is
http://www.scale4x4rc.hu/phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=269
-2013 év vége RC4WD kidobja a 3 tengelyes "The Beast" blackwellt kissebb nagyobb sikerrel
http://store.rc4wd.com/The-Beast-Blackwell-25T-6x6-RTR-Vehicle_p_1175.html
nézzük de nem ájultam el tőle szerintem más sem....
-2014 Döncy nemrég elkezdi a 8x8 veszedelmet
http://www.scale4x4rc.hu/phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=608&start=40
és megébreszti a vágyakozást ismételten, Zoza tatra képei felpofoznak nap mint nap és lépni kell úgy érzem...

Fejben sok.
Értem ezt az alatt hogy az ember mindég többet tud fejben mint valójában....Mindenki azon dolgozik hogy ezt valahogy megfordítsa
mondom ezt miért :
sokszor gondoltam arra nem a világ vége egy híd egy 4x4 egy 6x6 vagy sorolhatnám. Mechanikus ember vagyok két kézzel teszek mindent amit valaha is alkottam. Dühít a szegénység a tehetetlenség ez ellen tenni nem tudunk, de mindég azon vagyok megoldjam a problémákat abból ami van...

Mérlegelés majd döntés
Döncy kezdése azaz bő egy hónap óta megy az agyalás mi az istenből tudnék én ilyen és ekkora vasat összetenni
3-4 híd egyebek...
Nos arra gondoltam azok a járművek amiket csináltam sem voltak kisebb kihívások néha a kategóriájukban és belátásom szerint megvolt a beletett munka eredménye mindég.
Így arra vetemedtem meg kell próbálni azt amiről régóta beszélünk gondolkodunk és álmodozunk. Zoza megmutatta egy tatra alatt összejött egy nem akármilyen épített rendszer és úgy érzem ha nem is műanyag axi árban de a vehető aluk vagy home made hidak töredékéért össze tudok tenni magamnak egy talp-alá valót.
Leoék kontra intelmekkel elláttak mindég bőszen hogy nem éri meg stb stb, de fafejű az ember és azt hiszem ha venni nem tudok a magamnak ingyen órákkal tán kompenzálom a rendszer olcsósítását.
Tudom nem kis fejszebelevágás egy egy ilyen monstrum összeszerkesztése lásd Leoék vagy épp Döncy építését és arról nem beszélve mekkora meló egy pl Zoza féle teljes egyedi

ami biztos : elkezdődött és így már megmertem mutatni mibe kezdek bele most azaz folyamatában.
a nagy szerelmem tudja aki ismer a kis zilem volt. Most sem lehet ez másképp ebből a szegmensből és palettáról kellett megkeresni és kiválasztani a megfelelő típust így a hardverek és tervek mindjárt közölt külön hsz.-e előtt csak ennyit írok :
ЗИЛ 133-б д (ZIL 133B-D)

Gondolataim összeteszem és konstatálom hogy áll a témakör.
a mellé-dumából ennyi elég.
Üdv
L


Vissza a tetejére 
  
 
 Hozzászólás témája: Re: ЗИЛ 133-б д (ZIL 133B-D)
 Hozzászólás Elküldve: vas. szept. 14, 2014 10:37 pm 
 
" A típus "

Ájlávjúú
Mondom ezt még ma is pedig sok sok típuson és egy zilen is már túl vagyok ...
Kép
Mérlegelés 3 tengely - 4 tengely , Zilék sajnos 4 tengelyesben számomra használható és a 130 Fülkével ellátott verziót nem gyártottak,se Leninnenek se Stalinak még proto-típusban sem.
A fülke adott : 130B típus

Kép Kép

Így ismét Balkán webek garmadája, titkos levelek és archívumok felkeresése, pár segítség kérés a szakág nagyjaitól (Magyar agrár kedvelő ismerősök) és természetesen a konstrukciós tervezések melett megannyi óra web...de meglett
Zil 133
azaz a 3 tengelyes amit kerestünk rendben van de az bizony egy bútor és hídelem szállító iszonyathosszú variáció melyre építettek toronydarut akkora alváza vagyon, tűzoltó verdát és sorolhatnám megannyi variációt.
Pár érdekes vagy annál furább variáció :

Kép Kép Kép Kép

Kép Kép Kép

Nos ezeken is jól látható hogy bár a 3 tengely rendben a hossza az alváznak rettenetesen nem terepre való. Egyik éjjel pedig rábukkantam egy ilyenre :
Kép

Mivel nem keveset ettem a webeket így nem volt idegen számomra az alsó sorban látható "431410" számsor...Hoppácska ! Bizony ez a 133 ZIL kódja ! és akkor ha terven van ismerve az oroszokat ez a 133 kell legyen 3 féle vázszettel gyártva ! Nos új irányt vett a témakör és még célzottabban tudtam keresgélni míg el nem jutottam a tökéleteshez a megfelelőhöz azaz
ЗИЛ 133-б д (ZIL 133B-D)
A 133 ból az utóbbi hármas jelöli a tengelyszámot a B a karosszéria verziót azon belül, és a D típussal ellátott Zilek a nyergesvontatókat jelölik (tengelytől függetlenül)
egy háromtengelyes short vázas Zil 133 :

Kép

Kép Kép

Zavod imenyi Lihacsova azaz a "ZIL" ismét áldott legyen a gyárad neve hogy szinte mindenféléből gyártottatok akkor ha kellett ha nem...
A mi kis nyergesünk sajnos 1 évadot volt fejlesztve és építve de mint kiderült egy orosz teher fórumon : 1 év fejlesztgetés után abbahagyták és más irányt vett a profiljuk... (Zil 131)

Nos Lihacsovékról ennyit megvan a tutti és bármiis sikeredik "alul" felül ez lesz rajta, platóval nyereggel vagy daruval..nem mindeggy, 10 kereke lesz az a lényeg

Technikai indulás a "nulláról" hamarosan következik...

Üdv
L

Kép


Vissza a tetejére 
  
 
 Hozzászólás témája: Re: ЗИЛ 133-б д (ZIL 133B-D)
 Hozzászólás Elküldve: hétf. szept. 15, 2014 5:12 am 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szer. jan. 25, 2012 8:45 pm
Hozzászólások: 436
Tartózkodási hely: Budapest, XV.
Hali!

Örülök hogy újra a régi vagy :lol:
Jó látni, hogy egyre több ilyen nagy vas épül.
Szép darab lesz ez is ;)
Kíváncsian várom a folytatást ;)


Üdv: Zsolt

_________________
Jeep River Rider
HB Cyclone TC


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: ЗИЛ 133-б д (ZIL 133B-D)
 Hozzászólás Elküldve: hétf. szept. 15, 2014 5:45 am 
Sziklamászó
Avatar

Csatlakozott: szomb. jan. 21, 2012 2:52 pm
Hozzászólások: 1236
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Üdv a "csapatban" Latya! ;)
A fülke ezen is viharvert lesz, vagy OT-s darab épül?

_________________
-Döncy-
duchony.zoltan@gmail.com
Telenor/354-2873


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: ЗИЛ 133-б д (ZIL 133B-D)
 Hozzászólás Elküldve: hétf. szept. 15, 2014 6:15 am 
 
Halipapi

Nos ugye ha követjük az "Latya" evolúciót....
Gyanús hogy nem show-car lesz :lol: :lol: :lol: :lol:

Kép

Kép

Kép

Végül is ő lesz 1:10 méretben +1 tengellyel.
Ja : Scale rollerral ha sikeredik

Üdv
L


Vissza a tetejére 
  
 
 Hozzászólás témája: Re: ЗИЛ 133-б д (ZIL 133B-D)
 Hozzászólás Elküldve: hétf. szept. 15, 2014 7:46 am 
 
Lássuk merre ment eddig a sztender

Tervek fejben skiccek és milliónyi gondolkodás.
Mivel mostanság nincs szabadidőm otthon így a szerencsés munkahelyem által tudok netezni és éjjel otthon miután bealudt ac salád.
Ennek a rengeteg neten csüngésnek fejfájás és némi gyümölcs az ára.

Építsünk NULLÁRÓL

Ezt a szó legszorosabb értelmében , természetesen nem tudjuk kizárni az anyagi részt mert csodák nincsenek de nem árlistát készülök írni hanem scale 6x6-ot építeni lehetőleg minél több dolgot saját magam megtervezni kivitelezni vagy kiviteleztetni egyediben.

egy autó alja.....
Bizony az alap a híd, innen indul minden.
Rengeteg terv, skicc keresgélés és megannyi szakemberrel való konzultáció (eltekintve a negatív vagy passzív segítőktől) után remélem most már sínen azaz sín felé van az egész kezdete....
Híd terv gyanánt el sem hiszi senki hogy alapfelállásban és konstrukcióban szinte az új SDI rendszerre hajazó hid terveződött be...Nagyon hasonlatos de egyértelműen nem olyan szép műanyagos lesz a kivitel.Skiccek tervek után mi sem egyszerűbb nekem egy gyors műanyagokból, tollakból azok házaiból, némi alu tengelyből eredeti csapágyakból meg is indult a fogható terv.
(egy egy képen látható majd) Ezzel megterveződött a terv, az első hardveres és elkezdhettem szakemberek na meg előtte az alkatrészek beszerzési helyének felkutatását.
Első körben úgy festett, vagy nagyon drágán vagy egyszerűen sehogy nem tudok beszerezni nekem megfelelő méretű fogaskerekeket. A legyártás itthon lehetetlen, elhajtott az összes Magyar "Nagy" cég mondván túl kicsi. Külhonban ha gyártatom nem a mi pénztárcánknak való...
Volt is elkeseredés de miután Döncy ismételten felhívta figyelmem az SDI vehető hardvereire, hosszas számolgatás után úgy döntöttem ez lesz a legdrágább része a hidaknak így megrendelődött a szett a háromtengelyeshez. Nos ezt várjuk mihamarabb a héten remélhetőleg érkeznek is.
A rendelt fogasok áttételi aránya 2:1 ami majd még okoz némi fejtörést az áttételezésben de reméljük ez lesz a legnagyobb probléma....

Kép Kép

Miután megvan a közepe aminek a méretét igaz még nem tudjuk pontosan, jött a csapágyak felkutatása (Madman segítségével) és a szerintem egyszerűbb témakör az esztergályos...Maradjunk annyiban : Majdnem itt vérzett el a projekt !! Hihetetlen hogy bár fejlődik a technika nem tudsz pár darabos szériát gyártatni sehol, vagy ha igen akkor lehet abból kétszer annyi vanquish kijönne... Vicc az hogy itthon az esztergagépek garmadája ócskatelepen és méh-ben végezte és lecserélődött a hihetetlen cnc masinákra amik már ki tudják szolgálni a kor követelményeit.
De hogy arra nem képesek vele hogy egy 70mm hosszú 13/6mm csövet a végén két besüllyesztéssel legyártsanak ..hagyjuk
persze megoldják : írnak programot a gépre , megrendelek vagy 500db-ot és máris kész a híd darabja vagy 50.000 ft-ból

Itt el is kezdeném felsorolni azokat az embereket akik már most segítik és tesznek az én kis szívüghyem érdekében.

- Zsolt75 barátom...evidens minden konzultáció vele kezdődik egy KV mellett nálam vagy náluk...
- Madman...aki minden cuccomhoz segít rendelni és szállítani az ajtómig régóta.
- Zoza...nem kérdés a tatra után szakmai és tapasztaléat szerzésben elkerülhetetlen hogy konzultáljunk vele
- J.Laci barátom aki az esztergálás kontaktban és a műszaki tervekben rajzokban van nagy segítségemre.
- Döncy termmészetesen a teknikai segítség és a rendelésekben is segíti a haladást (SDI)

Nos első körben ők a háttér team akik már bele is segítettek az indulásba. Már most köszönök nekik mindent ugye.
Tovább a hardveresen

Miután kezemben a műanyag stekk híd, fejemben az összeállt kép megvannak a tervek várjuk a fogasokat és ezáltal lenülhet is tovább majd a híd téma.
Híd anyaga acél, 5 éls 6mm tengelyekkel 2:1 áttételi aránnyal
Kihajtásoknak a kormányműnél cvc rendszerű kardáncsuklók lesznek hasonlatosan a tatrahoz. Első körben az egyszerű és olcsóbb kutyacsontos variációban gondolkodtunk de sikerült beszerezni pár bika cvd-t használtban amit ismét a héten várok. Ezek ha megvannak a híd már reméljük irányban lesz.

További tervezetnek előzetesen pár dolog.
Tervrajz na az még kompletten nincs mert a híd sokban befolyásolt mindent de mára már megérett egy 1:1 es tervrajz ami maholnap meglesz.
Felfüggesztés tekintetében elől a laprugó még nem 100% de a hátsó dupla tengelysoron biztosan az lesz hisz a kinézet és a scale minősítés végett elengedhetetlen. Ami azzal és ahogy készül majd furfangos de érdekes lesz, ennek anyagainak beszerzése is már folyamatban jön egy ismét prototipusos hardverse teszt majd a végleges is.
híd felfüggesztés így fejben elindult és rátértem a váz dimenzióinak megálmodására. Hezitáltam itt is a felfüggesztés mikéntjén a váz anyagain alakján de végül is úgy döntöttem hajazom az eredetire és koppintjuk a hozzávetőleges valós scale kinézetet, Itt az u rprofilok és egyéb elemek még ugye a terv rajzolása után lesznek pontosítva.
Tehát most a már megszokott menettrend helyett nem a fülke tervezéssel hanem a nulláról épülő hajtással hidakkal és vázzal kezdem a sort. Számomra nem ismeretlen de egyenlőre teljesen új szakág ez a fémművészet. Egyéb szerszám palettát és teljesen más nézőpontot kíván mint egy Rc-műanyagos téma a karosszéria iparban. Szerintem mire kész leszek, rá sem merek gondolni mikor lesz autó belőle de a kihívás a láz ami most hajtja a dolgot sok eddigi építésemmel szemben most valami egyéb vizekre kavart. Feró papa csak ennyit mondott : Nem kis fába vágottam azt a fejszét de segítséget tőle is és ahofgy írom nem kevés embertől kapok a dologhoz folyamatosan így van remény.

Hirtelen pár kép azon részekről amik másolva lesznek vagy a proto cuccok azasztalon amikkelémár modellezzük a témakört... Kérdés még nekünk is van sok-mindenben és nyitott még rengeteg dolog ez nem vitás.

Brutál tervsorból amik típusát nem is értem nem is tudom de van amit a gépem sem nyit meg...van sok féle és felét sem értem de biztos kell...
ím vagy kettő ami tetszik

Kép Kép

a hátsó tengely laprugói biztos valamilyen formában meglesz mert brutál és mert ettől még scalébb lesz reméljük.
Kép

egy terv fotó archiv..itt látszik a műanyag stek proto és a laprugó elmélkedése is.
Kép

Nos hirtelen egyenlőre persze több a szöveg mert írom a gondolat meneteket a rákészülést mindent de ez valószínűleg fordul és ahogy szoktam kevesebb szöveg és rengeteg fotó majd.

Hamarosan............
Üdv
L


Vissza a tetejére 
  
 
 Hozzászólás témája: Re: ЗИЛ 133-б д (ZIL 133B-D)
 Hozzászólás Elküldve: hétf. szept. 15, 2014 5:10 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 01, 2012 8:19 pm
Hozzászólások: 412
Tartózkodási hely: Budapest
Szép lesz, ha elkészül.
Úgy csinálod mint Döncy ? Valós 1:10-es lesz vagy el lesz csalva ?

Én, ha már csinálnék egy ilyen batárt, akkor annak legalább akkora lenne a plató része, hogy valamelyik versenyautót ( a te esetedben a Willyst ) el tudná vinni a hátán.

De lehet, hogy ez megint csak az én perverzióm. :D

_________________
E10 - Supra
TT01 - Chevy
TT02 - Audi Quattro
TA05 - Volvo 850
TA05 - Volvo 850 Estate
TA05R - Chaser

Pajero
Dodge PW '48
Ford F150 '12
Ford F100 '56
Toyota Hilux '82
Volvo XC70
Volvo 912 6x6
Wraith Bronco

NPT TEAM DRIVER


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: ЗИЛ 133-б д (ZIL 133B-D)
 Hozzászólás Elküldve: hétf. szept. 15, 2014 6:36 pm 
Csirke
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 25, 2013 7:10 pm
Hozzászólások: 10
Hát.. egy superscale teherautó oda fog verni a kéttengelyű triál társadalomnak mindenfelé :)

Kiváncsi vagyok egy híd anyagi vonzatára, egy axial híd mindennel kb 15e Ft újjonnan, ehhez képest mérlegelek majd legközelebbre, hátha..

_________________
Heavy Trucknology


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: ЗИЛ 133-б д (ZIL 133B-D)
 Hozzászólás Elküldve: hétf. szept. 15, 2014 8:56 pm 
 
Halipapi
Nos az axi híd hozzávetőlegesen 17.000,- huf-ból gyün meg, de ha tudsz olcsóbb beszerzést szívesen veszi mindenki szerintem.
Kellene ugye 4 axi híd mert a középsőnek a két kihajtást össze kell tenni..az ugye kb 34 forint...
(Döncié scalésítva összefordított hidakkal 6 hidat kérne be !! az a nem piti...)
na maradjunk annyiban hogy a hidat írom mennyibe lesz de a többit nem :lol: :lol:
eddig 15500 a 4 kúpkerék és a 4 tányérkerék amiből 1 megmarad a következő projekthez.
Beszereztem giga buggy cvd-ket hubbal, ezzel azzal ami ehhez a mérethez simán meg fog felelni és elköltöttem rá 4 Magyar ezrest aminek ebbe a fele kell a másik fele a másik projektbe majd.... így a 3 hidam eddig 17500-ba tart
Ezután 24×200 ft a csapágyazás (M adman) 500,- a tengely (5mm acélrúd tatabánya Fero) és marad a titokzatos esztergályos meló a hozzá teendő saját-kézi munkafolyamatokkal.
akkor kb 22800 + eszterga ha jól számolok...

Én egy axihoz képest nem mérlegelném Lássuk be egy acél szerintem sokkal skalebb kinézetűvel nem tenném párba viszont a tartósságot strapabírást meg fogjuk látni ha elkészül.
Szerintem nem lehet egy kategóriába tenni egy axival :lol: :lol: :lol:

Kép

Madman kérdésére válaszolva megeshet hogy indulónak kap egy nyerget és húzhat Splintires cuccokat vagy komplett autószállító trailert...
de mivel bontható vagy 4-6 csavarral kerülhet rá egy plató és egy szemessel utánfutó is...
minden megoldás lehetséges mert a felépítmény biztosan bontható lesz és játék menettől függően rakjuk össze aznapra ;) ;) ;) ;)

ЗиЛ 133Н Опытный '1968 / Zil 133 H "Senior" 1968 ból /
Kép

Egy nyerges short váz:
Kép
Méreteket tekintve természetesen maradokén is az 1:10-nél így ~240mm fülkeszélesség 250mm platószélesség ~640-700mm teljes hossz és 105mm körüli kerékszett várható.
Nem egy Man brutál de ne feledjük : ez egy polgári kis Zilecske lesz...a nagyvad ha majd ez elkészül... :lol: :lol: :lol:
Hirtelen arányokkal de ez a héten megrajzolódik és akkor tálalom a pontosított verziókat.

Üdv
L


Vissza a tetejére 
  
 
 Hozzászólás témája: Re: ЗИЛ 133-б д (ZIL 133B-D)
 Hozzászólás Elküldve: szer. szept. 17, 2014 12:24 am 
Pályabejáró
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 29, 2013 2:46 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Wien/Kisvárda
Hajrá!!
Már-már azt hittem kiégtél a TT-k után. :)

_________________
Üdv: Emunem

Minden lehetséges...

VRX Blade 10T / Piros rettenet
Axial SCX-10 / Ford F-150 / KÉK Bálna
Tamiya TT-01 / Zöld darázs / BMW Z4 HB Project
2,4GHz / Póráz


Vissza a tetejére 
   
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 25 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Fórum kezdőlap » Trial építések » Több mint 2 tengely


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség