Lássuk merre ment eddig a sztender
Tervek fejben skiccek és milliónyi gondolkodás.
Mivel mostanság nincs szabadidőm otthon így a szerencsés munkahelyem által tudok netezni és éjjel otthon miután bealudt ac salád.
Ennek a rengeteg neten csüngésnek fejfájás és némi gyümölcs az ára.
Építsünk NULLÁRÓLEzt a szó legszorosabb értelmében , természetesen nem tudjuk kizárni az anyagi részt mert csodák nincsenek de nem árlistát készülök írni hanem scale 6x6-ot építeni lehetőleg minél több dolgot saját magam megtervezni kivitelezni vagy kiviteleztetni egyediben.
egy autó alja.....
Bizony az alap a híd, innen indul minden.
Rengeteg terv, skicc keresgélés és megannyi szakemberrel való konzultáció (eltekintve a negatív vagy passzív segítőktől) után remélem most már sínen azaz sín felé van az egész kezdete....
Híd terv gyanánt el sem hiszi senki hogy alapfelállásban és konstrukcióban szinte az új SDI rendszerre hajazó hid terveződött be...Nagyon hasonlatos de egyértelműen nem olyan szép műanyagos lesz a kivitel.Skiccek tervek után mi sem egyszerűbb nekem egy gyors műanyagokból, tollakból azok házaiból, némi alu tengelyből eredeti csapágyakból meg is indult a fogható terv.
(egy egy képen látható majd) Ezzel megterveződött a terv, az első hardveres és elkezdhettem szakemberek na meg előtte az alkatrészek beszerzési helyének felkutatását.
Első körben úgy festett, vagy nagyon drágán vagy egyszerűen sehogy nem tudok beszerezni nekem megfelelő méretű fogaskerekeket. A legyártás itthon lehetetlen, elhajtott az összes Magyar "Nagy" cég mondván túl kicsi. Külhonban ha gyártatom nem a mi pénztárcánknak való...
Volt is elkeseredés de miután Döncy ismételten felhívta figyelmem az SDI vehető hardvereire, hosszas számolgatás után úgy döntöttem ez lesz a legdrágább része a hidaknak így megrendelődött a szett a háromtengelyeshez. Nos ezt várjuk mihamarabb a héten remélhetőleg érkeznek is.
A rendelt fogasok áttételi aránya 2:1 ami majd még okoz némi fejtörést az áttételezésben de reméljük ez lesz a legnagyobb probléma....
Miután megvan a közepe aminek a méretét igaz még nem tudjuk pontosan, jött a csapágyak felkutatása (Madman segítségével) és a szerintem egyszerűbb témakör az esztergályos...Maradjunk annyiban : Majdnem itt vérzett el a projekt !! Hihetetlen hogy bár fejlődik a technika nem tudsz pár darabos szériát gyártatni sehol, vagy ha igen akkor lehet abból kétszer annyi vanquish kijönne... Vicc az hogy itthon az esztergagépek garmadája ócskatelepen és méh-ben végezte és lecserélődött a hihetetlen cnc masinákra amik már ki tudják szolgálni a kor követelményeit.
De hogy arra nem képesek vele hogy egy 70mm hosszú 13/6mm csövet a végén két besüllyesztéssel legyártsanak ..hagyjuk
persze megoldják : írnak programot a gépre , megrendelek vagy 500db-ot és máris kész a híd darabja vagy 50.000 ft-ból
Itt el is kezdeném felsorolni azokat az embereket akik már most segítik és tesznek az én kis szívüghyem érdekében.
- Zsolt75 barátom...evidens minden konzultáció vele kezdődik egy KV mellett nálam vagy náluk...
- Madman...aki minden cuccomhoz segít rendelni és szállítani az ajtómig régóta.
- Zoza...nem kérdés a tatra után szakmai és tapasztaléat szerzésben elkerülhetetlen hogy konzultáljunk vele
- J.Laci barátom aki az esztergálás kontaktban és a műszaki tervekben rajzokban van nagy segítségemre.
- Döncy termmészetesen a teknikai segítség és a rendelésekben is segíti a haladást (SDI)
Nos első körben ők a háttér team akik már bele is segítettek az indulásba. Már most köszönök nekik mindent ugye.
Tovább a hardveresen
Miután kezemben a műanyag stekk híd, fejemben az összeállt kép megvannak a tervek várjuk a fogasokat és ezáltal lenülhet is tovább majd a híd téma.
Híd anyaga acél, 5 éls 6mm tengelyekkel 2:1 áttételi aránnyal
Kihajtásoknak a kormányműnél cvc rendszerű kardáncsuklók lesznek hasonlatosan a tatrahoz. Első körben az egyszerű és olcsóbb kutyacsontos variációban gondolkodtunk de sikerült beszerezni pár bika cvd-t használtban amit ismét a héten várok. Ezek ha megvannak a híd már reméljük irányban lesz.
További tervezetnek előzetesen pár dolog.
Tervrajz na az még kompletten nincs mert a híd sokban befolyásolt mindent de mára már megérett egy 1:1 es tervrajz ami maholnap meglesz.
Felfüggesztés tekintetében elől a laprugó még nem 100% de a hátsó dupla tengelysoron biztosan az lesz hisz a kinézet és a scale minősítés végett elengedhetetlen. Ami azzal és ahogy készül majd furfangos de érdekes lesz, ennek anyagainak beszerzése is már folyamatban jön egy ismét prototipusos hardverse teszt majd a végleges is.
híd felfüggesztés így fejben elindult és rátértem a váz dimenzióinak megálmodására. Hezitáltam itt is a felfüggesztés mikéntjén a váz anyagain alakján de végül is úgy döntöttem hajazom az eredetire és koppintjuk a hozzávetőleges valós scale kinézetet, Itt az u rprofilok és egyéb elemek még ugye a terv rajzolása után lesznek pontosítva.
Tehát most a már megszokott menettrend helyett nem a fülke tervezéssel hanem a nulláról épülő hajtással hidakkal és vázzal kezdem a sort. Számomra nem ismeretlen de egyenlőre teljesen új szakág ez a fémművészet. Egyéb szerszám palettát és teljesen más nézőpontot kíván mint egy Rc-műanyagos téma a karosszéria iparban. Szerintem mire kész leszek, rá sem merek gondolni mikor lesz autó belőle de a kihívás a láz ami most hajtja a dolgot sok eddigi építésemmel szemben most valami egyéb vizekre kavart. Feró papa csak ennyit mondott : Nem kis fába vágottam azt a fejszét de segítséget tőle is és ahofgy írom nem kevés embertől kapok a dologhoz folyamatosan így van remény.
Hirtelen pár kép azon részekről amik másolva lesznek vagy a proto cuccok azasztalon amikkelémár modellezzük a témakört... Kérdés még nekünk is van sok-mindenben és nyitott még rengeteg dolog ez nem vitás.
Brutál tervsorból amik típusát nem is értem nem is tudom de van amit a gépem sem nyit meg...van sok féle és felét sem értem de biztos kell...
ím vagy kettő ami tetszik
a hátsó tengely laprugói biztos valamilyen formában meglesz mert brutál és mert ettől még scalébb lesz reméljük.
egy terv fotó archiv..itt látszik a műanyag stek proto és a laprugó elmélkedése is.
Nos hirtelen egyenlőre persze több a szöveg mert írom a gondolat meneteket a rákészülést mindent de ez valószínűleg fordul és ahogy szoktam kevesebb szöveg és rengeteg fotó majd.
Hamarosan............
Üdv
L