Regisztráció    Belépés    Fórum    Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » Trial építések » 1.55




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 4 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás Elküldve: hétf. aug. 07, 2017 4:09 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 266
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

A jelek szerint nem egy túlzottan nyüzsgő szekció ez az 1.55. :) Amit vélhetően magyaráz az is, hogy a versenyeken leginkább 1.9-es és 2.2-es kerékkategóriák szerepelnek.

Az 1.55-ös kerékkel szerelt autók sokszor valahogy "megkapóbbak", mint 1.9-es társaik. Lehet, hogy ez csak a miniatürizálás bogaras képviselőinek (mint nekem :) ) szemében tűnik így. Végül is mindegy.

A lényeg, hogy előbb-utóbb akartam idevaló autóval is előrukkolni.

A választásom megdöbbentő lehet. A Tamiya CR01 születésénél fogva nem egy "szkéler" alkat. Erről értezetünk már a 2.2-es szekcióban, a Fordnak indult Hilux építésem során:
http://www.scale4x4rc.hu/phpBB3/viewtopic.php?f=11&t=1068

Ott azonban megmaradtam a veleszületett 2.2-es kerékméretnél. Na de hogy 1.55-ben mit keres a CR01???

A motivációm megértését szerintem megkönnyíti ez a videó:


Folyt. köv.

I.


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: hétf. aug. 07, 2017 7:03 pm 
Off-road Mester
Avatar

Csatlakozott: csüt. jan. 12, 2012 5:05 pm
Hozzászólások: 4360
Tartózkodási hely: Gödöllő
Hi

Legalább valaki csinál valamit ;) de...... kicsi kerék sárvédők alatt, nagy kerekek kilógatva.
Persze ez az én elképzelésem.

Üdv: Leo

_________________
RC4WD TF2 Marlin Crawler, RC4WD TF2 Toyota 4Runner
RC4WD TF2 SWB Jeep Wrangler, RC4WD TF2 LWB Toyota SR5
Vanquish VS4-10 Jeep JK, SCX10 Jeep Wrangler, TT Subaru,
- RC4WD TEAM DRIVER - CRAZY-CRAWLER TEAM DRIVER - TOPMODELLISMO TEAM DRIVER -
Kép


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: kedd aug. 08, 2017 10:07 am 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 266
Tartózkodási hely: Budapest
Leowrc írta:
Hi

Legalább valaki csinál valamit ;) de...... kicsi kerék sárvédők alatt, nagy kerekek kilógatva.
Persze ez az én elképzelésem.

Üdv: Leo


Igen, egyetértek az elképzeléseddel. Sztem sem szép, ha a relatíve kicsi kerék (ami értelemszerűen elférne kényelmesen a kerékjárati ívekben) kint terpeszkedik a "szabad levegőn".
Ha valami, akkor ez nekem sem feltétlenül tetszik a belinkelt videóban. Az összhatás, illetve a törődés, amivel a sok szempontból "otromba" CR01-et megszelídítették a BuoyEngine-nél, az már sokkal inkább tetszik.

És persze adja magát a következő kérdés: Mi számít kicsi, és mi számít nagy keréknek?
Természetesen a karosszéria méretaránya és abszolút dimenziói az irányadók. Az 1:10 méretarány környékén azonban mégiscsak megállapíthatunk ökölszabályokat. Valahol 110 mm külső átmérőjű guminál kezdődik sztem a "nagy" kerék - legalábbis a saját ízlésem szerint.

Ehhez a projekthez pont egy olyan kerék-gumi kombót választottam az RC4WD-től, ami épp a határon van: 1.55 raw landies + 1.55 IROK, aminek 111 mm a külső átmérője.
Született kompromisszum-kereső vagyok, ezért a sárvédő-kérdést is igyekeztem "blended"-re venni, tehát csak részben lóg ki végül a kerék. A CR01 hídja - számos jó tulajdonsága mellett - erősen bekorlátozza a lehetőségeket, mert nagyon széles, a vágásával pedig nem szeretnék próbálkozni. Szerencsés körülmény, hogy a használt felni ún. pindrive-os, tehát nincs külön kerékhatszög, hanem közvetlenül a tüskébe kapaszkodik a kerék, ami behúzódó offset-et (is) eredményez.

Szintén felmerülhet kérdésként, hogy: Minek 1.55-ös kerék, ha végül 110 mm feletti gumi megy rá? Na, itt harap a saját farkába a kígyó! :) Ahogy a topic legelején írtam: "Az 1.55-ös kerékkel szerelt autók sokszor valahogy "megkapóbbak", mint 1.9-es társaik". Maximum ennyi érvet tudok felhozni.

És persze a képeket. Sajnos némelyik életlen, amiért elnézést kérek.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


Üdv: I.


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: szer. aug. 09, 2017 12:38 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 266
Tartózkodási hely: Budapest
A beltartalomról is illik megemlékezni, bár túl sokat nem akarok lantolni, mert elég egyszerű a képlet.

Az építés során a főbb változtatások a következők voltak a gyári setup-hoz képest:
- rövidebb linkeket gyártottam a jól bevált "menetesszár+rézcső" technológiával. Annyi fondormány azért van a dologban, hogy a felső-hátsó linkeket meg kellett görbíteni a motor miatt (lásd: fotó lentebb). Normál méretű linknél nincs útban a motor, de így már igen;
- érelem szerűen a kardánokat is rövidebbre kellett vágni. Egyelőre a gyári, műanyag kardánok vannak fent, amit idővel szeretnék fémre cserélni;
- a kerék+gumi kombót fentebb már ismertettem;
- a kasznit jóval lentebb engedtem, mint a gyári ajánlás, ezért a lökhárítót sem lehetett a gyári helyén rögzíteni. Készítettem neki konzolt (lásd: közeli felvétel);
- az alapértelmezett cantilever-es felfüggesztést ennél a CR01-emnél leváltottam egyszerű alu gátlóra. Ez utóbbinak a végleges rögzítési pontján még dolgozok, mert szeretném teljes függőlegesbe állítani;
- az elektronika még képlékeny. Pillanatnyilag egy LRP szenzoros brushless szett van benne, de ez nagyon nem az én világom... Úgyhogy nagy eséllyel kap majd egy számára fejlesztett Tamiya CR01 35T kefés motort és egy 60 amperes vízálló HobbyKing szabit.

Nem állítom, hogy versenyparipáról beszélünk, de legalább egyszer szeretném majd versenykörülmények között is tesztelni. Megítélésem szerint a KIT kategória szabályainak akár meg is felelhet, mert a kasznija sehol sincs megvágva.

Kép

Kép

Kép

Üdv: I.


Vissza a tetejére 
   
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 4 hozzászólás ] 

Fórum kezdőlap » Trial építések » 1.55


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség