Leowrc írta:
Hi
Legalább valaki csinál valamit

de...... kicsi kerék sárvédők alatt, nagy kerekek kilógatva.
Persze ez az én elképzelésem.
Üdv: Leo
Igen, egyetértek az elképzeléseddel. Sztem sem szép, ha a relatíve kicsi kerék (ami értelemszerűen elférne kényelmesen a kerékjárati ívekben) kint terpeszkedik a "szabad levegőn".
Ha valami, akkor ez nekem sem feltétlenül tetszik a belinkelt videóban. Az összhatás, illetve a törődés, amivel a sok szempontból "otromba" CR01-et megszelídítették a BuoyEngine-nél, az már sokkal inkább tetszik.
És persze adja magát a következő kérdés: Mi számít kicsi, és mi számít nagy keréknek?
Természetesen a karosszéria méretaránya és abszolút dimenziói az irányadók. Az 1:10 méretarány környékén azonban mégiscsak megállapíthatunk ökölszabályokat. Valahol 110 mm külső átmérőjű guminál kezdődik sztem a "nagy" kerék - legalábbis a saját ízlésem szerint.
Ehhez a projekthez pont egy olyan kerék-gumi kombót választottam az RC4WD-től, ami épp a határon van: 1.55 raw landies + 1.55 IROK, aminek 111 mm a külső átmérője.
Született kompromisszum-kereső vagyok, ezért a sárvédő-kérdést is igyekeztem "blended"-re venni, tehát csak részben lóg ki végül a kerék. A CR01 hídja - számos jó tulajdonsága mellett - erősen bekorlátozza a lehetőségeket, mert nagyon széles, a vágásával pedig nem szeretnék próbálkozni. Szerencsés körülmény, hogy a használt felni ún. pindrive-os, tehát nincs külön kerékhatszög, hanem közvetlenül a tüskébe kapaszkodik a kerék, ami behúzódó offset-et (is) eredményez.
Szintén felmerülhet kérdésként, hogy: Minek 1.55-ös kerék, ha végül 110 mm feletti gumi megy rá? Na, itt harap a saját farkába a kígyó!

Ahogy a topic legelején írtam: "Az 1.55-ös kerékkel szerelt autók sokszor valahogy "megkapóbbak", mint 1.9-es társaik". Maximum ennyi érvet tudok felhozni.
És persze a képeket. Sajnos némelyik életlen, amiért elnézést kérek.




Üdv: I.