Hi
Elkészüllt az idei módosított verzió. Direkt nincsenek kiemelve az új részek, mert mindenkinek van mit gyakorolnia e téren. Tessék elolvasni, értelmezni, ha van kérdése feltenni. Nekünk, ne másnak!
Hajrá, induljon a szezon!!
Team HRCCT Scale Trial Championship 2019 versenyszabályzat.
Többfordulós Scale Rc-triál kupasorozat, különböző talajú szabadtéri helyszíneken lebonyolítva.
A tavalyi jól sikerült év után a 2019-es évben is csapatokban küzdünk majd az egyéni bajnoki címért!
Pár szó magáról a versenyről az újak kedvéért:
- Létszámtól függően sorsolással kialakított csapatok. A csapatkapitányok mindig az adott kategória dobogósai közül kerülnek ki, így minden csapatra jut egy a bajnokság élén álló pilóta. - Minden csapattagnak külön írjuk a hibapontjait, itt az idő nem számít - A csapattagok összes hibapontja és futott ideje adja a csapateredményt - A futamok végén csapat eredményt hirdetünk, viszont az egyéni bajnokságban mindenki a saját pontjai alapján elért eredménye után kapja meg a bajnoki pontokat. - A csapatok egymást pontozzák, ebben minden csapattagnak részt kell vennie! Ennek elmulasztása büntetést von maga után! - A csapat "egyszerre" rajtol. Az első embernél indul az idő és az utolsó csapattag beérkezésekor áll meg az óra. Egymást nem lehet hátra hagyni. Tulképpen egyszerre kell a csapatnak mozogni a pályán. Kivétel ez alól, ha valaki előremegy azért, hogy a pályát teljesítve kívülről segítse a többiek haladását. Így több autózás és nagyobb versenytávok mellett, továbbra is megmarad az egyéni év végi dobogó. A másik változás, (szintén az előző szezonból okulva) hogy a KIT kategória megszűnik és Ultimate Lexan néven él tovább. Tehát tulajdonképpen ugyanazok a szabályok fognak vonatkozni rájuk mint az Ultimate kategóia indulóira, a kikötés csak a laxan kaszni kötelező használata!
Újdonság továbbá a Gyerek kategória elindítása!
Minden 12 év alatti nevező automatikusan ebbe a kategóriába sorolandó! Ha a szülő úgy itéli meg, hogy gyermeke a felnőttekkel azonos szinten tudja a pályát teljesíteni, abban az esetben nevezhető a normál kategóriákba, azonban ezt a döntését a szervezők felülbírálhajták. Ha a szülő ezzel nem értene egyet, akkor lehetősége van Családi csapatként gyermekével együtt teljesíteni a versenytávot. A lebonyolításról később...
Járművek általános leírása:
- A futamokon műanyag, fa vagy fém alapú karosszériával lehet indulni. - Rajtolás csak teljes karosszériával (Lökhárítók, ajtók, ívek, plató, továbbra sem elég csak egy fülkét feldobni a vázra….stb.) - Első szélvédő kötelező. - Zárt kaszni esetében ajtók megléte. Tető nélküli (kabrió) illetve , ha csővázas építésű az autó, akkor teljes belső térrel kell rendelkeznie. (műszerfal, két ülés, váltókarok, pedálok, oldalpanelek) Ha csak az ablak van lehúzva, elég a "fél lexan" beltér is. - Lehajtott első szélvédő nem elfogadott. Kabrió kialakításnál az ülések mögött bukókeret kiépítése kötelező. Magasságának arányosnak kell lennie az autó méreteivel. - Lökhárítók elől-hátul. - Ablaktörlők megléte, matrica egyik kategóriában sem elfogadott! - Egy járműre csak egy típusú és fajtájú gumiköpeny szerelhető. - A sárvédő íveket csak annyira lehet visszavágni, amennyire az 1:1-ben utcán vagy versenyeken találhatóak. (kérdéses módosításnál az 1:1-es autó fotóit a szervezőknek a versenyt megelőzően el kell juttatni.) Továbbá a sárvédőknek minden esetben kapcsolódniuk kell a karosszériához. - Nem lehet 4 kerék kormányzás vagy csak hátsó kerék kormányzás, ha több tengelyed van akkor is csak az első tengelyen elhelyezkedő kerekek kormányozhatóak. - Az akkumulátort illetve bármilyen elektronikát csak az alvázra lehet fogatni, se a szervóra, se a linkekre, se a hidakra nem lehet tenni. - Mindhárom kategóriában érvényes pont, hogy az elektronikát el kell rejteni, vagyis ne lehessen pl az ablakokon át látni! - A versenyen minden olyan gépjármű részt vehet, ami scale (a valóságban is létező terepjáró ill. teherautó) karosszériával rendelkezik. - Minden kategóriában a minimum tengelytáv 242mm.
Egyedi és épített Járművek:
- Minden EGYEDI ÉPÍTÉSŰ jármű, és olyan ami egyáltalán nem szerepel az 1:1 triál futamokon, külön elbírálásban vesz részt. - Az önhordó alvázakon kívül (tamiya cc-xc), csak a valós életben is használt párhuzamos létraváz használható. (Kérdéses megoldásoknál az 1:1 es autó fotóit a szervezőknek a versenyt megelőzően el kell juttatni.) A Jármű alvázának a jelenlegi pl. Axial SCX vagy HRCCT home-made párhuzamos létraváz méreteit kell figyelembe venni, és a kasznifelépítményt kell hozzáméretezni úgy, hogy annak arányai az utcai használatú autókkal megegyezőek legyenek (fotók). - Crawler és egyéb váz használata tilos. - Minden olyan jellegű kasznifelépítmény, alváz módosítás amely kérdéses lehet, a versenybíróságnál kell előterjeszteni a megépítés előtt! (elkerülendő hogy olyat épít valaki amivel nem indulhat) Egy már meglévő módosítás ami engedélyezett nem vonhat engedélyezetlen következő módosítást maga után! - Gyári tartozék le ill. felszerelése lehetséges. - Engedélyezett egyénileg épített alváz, váltó, motor és minden egyéb tartozék, amit a gépjármű magával hordoz a verseny menete alatt. - Tilos a DIG vagy bármilyen mechanikus és elektronikus hidankénti fékező rendszer használata! Jármű felfüggesztései: - A járművek lehetnek független kerék felfüggesztésűek vagy merev hidakkal szereltek. - A járműveknek 4db gátlóval kell rendelkezniük. - A felfüggesztéseket (lengőkar, híd) minden köztes alkatrész nélkül kell a gátlókkal a vázhoz kapcsolni. Tilos a különböző himbák, tolórudak alkalmazása. Ez alól kivételt képez a street kategória. Itt használható a "cantilever kit" felfüggesztés, maximum 50mm-es gátlóval és egy tolórúddal. Hajtás: - A járműben motor vagy akkumulátor teljesítmény megkötés nincs.
A jármű előrehaladása:
- Az autó előrehaladását csak a járművön lévő kerekekkel lehet végrehajtani, kivétel ez alól a csörlőzés, ebben az esetben a csörlőkötéllel is húzható az álló kerekekkel csúszó autó. Minden egyéb esetben a jármű önhordó és kerekekkel meghajtott kell legyen. (semmilyen egyéb az előrehaladást segítő eszköz nem használható) - A meghajtást 1 motor és 2+1 kardántengely biztosíthatja (nincs MotorOnAxle) Homokvas és annak használata: - A járművet fel lehet szerelni 1 pár méretét tekintve maximálisan : 120×40×5mm "homokvassal" amit a menet ideje alatt a járművön kell elhelyezni. Használatuk csak a valósággal megegyező módon, vagyis csak áthidalásra használható. (élére állítva tilos) Minden egyéb kiegészítő ami a jármű részét képezi (pl platón, csomagtartón található) nem használható a menet alatt semmilyen előrejutási segédletként. Ellenkező esetben súlyos hibának vagy egy kapupárnál a kapupár kihagyásának számolja a versenybíró. A Homokvas anyaga szabadon választott, de csak scale kinézetű és kialakítású használható!
Csörlő és csörlőzés:
- Szakaszonként nincs ingyenes csörlőzés, az összes kötés 5 pont büntetésért hajtható végre. Kötésnek minősül az amikor a csörlőt beakasztottuk egy fix pontra majd a csörlőzés végeztével az akasztót (karabiner, karika,kampó) áthelyezzük egy másik pontra. - Új csörlőzési pontnak számít az is ha a kötél elszakad és össze kell kössük vagy az akasztópontból kiesik kifordul a kampó és újra ugyanabba a pontba visszaakasztva tudunk tovább csörlőzni. Háromszögezésnél ez annyiban változik, hogy ha az autón nem változtatod a kötési pontot de a csúcsot átrakod, az is új kötésnek minősül. - Ha a csörlőzés közben a két kötési pont ugyan nem változik, de az autón áthúzott kötél kiakad, az nem számít új kötésnek. - A csörlőkötelet csak egy kapun lehet áthúzni ( erről hamarosan video tájékoztató készül) - Az autók haladását a vontatókötéllel büntetés nélkül lehet segíteni! Kivételt képez ez alól, ha az ebben résztvevő autók közül bármelyiknek a csörlőkampójába akasztasz illetve bármilyen módon használod az akár kikapcsolt állapotban levő csörlődet! Ebben az esetben jár érte a "csörlő büntetőpont"
Csörlőzés segédeszközei :
- A csörlőzés alkalmával igénybe lehet venni az autó alapfelszereléseként kötelező vontatókötelet, vagy az erre a célra 1:1- ben is létező csigákat, áttételeket. A futam alatt csak azok a kiegészítők használhatóak amik a kocsi részeként szerepelnek (azaz rajta helyezkednek el). Egyéb kérdéses kiegészítő vagy eszköz nem használható. A csörlőzési pont megválasztása: - Ez bármilyen a terepen elhelyezkedő tárgy lehet (kő, hasadék, fatönk, gyökér vagy gödör) amelybe akasztjuk a csörlőkötelünket, vagy a "csörlő eke" végét. Minden esetben ha nem található olyan csörlőzési pont a helyszínen amiben akasztható felület lenne, fel lehet kérni a versenybíróság egyik tagját, hogy a cipőjét helyezze egy fix pontra ami innentől egy csörlőzési pontnak számít. Az ezáltal alkotott csörlőzési pont (cipő) a csörlőzés alatt nem elmozdítható.
A verseny:
- A csapatok egymást pontozzák. A csapat minden tagjának jelen kell lenni a pontázásnál, különben a hiányzónak 30 büntetőpont jár. (persze pl WC-re el lehet menni) Bármilyen felmerülő kérdésben a szervezők segítséget nyújtanak. - A futamoknál elsősorban nem az időé a döntő szerep. Sokkal lényegesebb az autó valósághű kinézete és a minél precízebb vezetés. - Egy nevező egy versenyen, kizárólag egy autóval és egy kategóriában nevezhet. - Egy autóval több versenyző nem indulhat. (kivéve indokolt esetben) - A versenyen akadályokat kell adott helyeken leküzdeni, kihelyezett kapuk között áthaladva. - A kapupárok szélessége kategóriánként változó lehet. (24-30cm) - Az a versenyző illetve csapat győz, akinek a legkevesebb pontja van a végelszámolásnál. - Minden induló +200 ponttal indul neki a futamoknak, de ez csak az egyéni értékelésnél számít. - A futam teljesítése után a meglevő pontokhoz hozzáadódnak az elkövetett hibák büntető pontjai. - A kapupárok bármilyen érintése (tolatásnál is) a jármű bármely részével +15 büntető ponttal jár. A kapuk két pálcája külön számít, de csak 1-1 alkalommal (max 30pont) addig amíg az autó teljes hosszában el nem hagyja a kaput. Ha már áthaladtál a kapun és tolatás közben újból nekimész az ismét 15 hibapontot jelent oldalanként. - A kaput csak normál módon, "talpon" lehet teljesíteni. borulás közben nincs teljesített kapu! - Borulás kapuban = pályaelhagyás 30pont, ezután az autót a kapu elé visszahelyezve folytatható a verseny! - Teniszlabdás kapunál a merőleges meghosszabbítás a mérvadó, (nem megközölhető a bója) - A kapuérintést a vezető bíró ítéli meg és jelzi hangosan a versenyzőknek. - A jármű bármilyen kézzel vagy egyéb tárgyal való érintéséért +30 pont büntetés jár. Kivételt képez ez alól a segédeszköz használata, ami az autó tartozéka kell legyen, a verseny menete alatt is. (Ez lehet csörlő, kötél, rámpa, stb.) Ebben az esetben a versenyző az autóhoz nyúlhat büntetőpont nélkül. - A pálya vonalát jelző szalagok, bannerek, táblák érintéséért (érintésenként) +15 pont büntetés jár. - Minden akadályt meg kell próbálni teljesíteni. Ha nem sikerül, akkor a versenyző ezt jelzi a versenybíráknak és ha valóban megvolt a próbálkozás, akkor mehet tovább a kaput kikerülve vagy az autót a kapu után helyezve! Ha versenyző egyértelműen letarolja a kaput, azért 30pont büntetés jár! - Kapu kihagyása vagy pályaelhagyás +30 büntetőpont - A verseny menete alatti meghibásodásnál az autót, szakaszonként maximum egyszer lehet javítani, erre 1x 5perc javítási idő áll a rendelkezésére. - Attól a perctől, amikor a versenyző a bírát kéri, vagy a pályán 1 perc kényszer állás után. - Az óra ezután 5 percet áll, utána a járműnek tovább kell haladnia, ellenkező esetben a versenyző kiesett. - Műszaki hiba miatt kiesett versenyző után, a csapat megkapja a kihagyott kapukért járó büntető pontokat. - Indulási sorrend minden futamon helyszíni sorsolással dől el. - A tavalyi évhez hasonlóan, idén is időlimit van érvényben a szakaszokon. Ez futamonként eltérő lehet, amit minden versenyen külön jelzünk. - Jármű vagy versenyző ellen óvást csak az eredmény kihirdetéséig fogadunk el, utána ez már nem lehetséges.
Gyakorlás:
- Verseny előtt gyalogos pályabejárás nincs!!! - Versenyen kívüli játék lehetséges annak, aki teljesítette a versenyt vagy nem indul (2.4Ghz-es rádióval vagy egyeztetett frekvencia mellett) Mindezt teheti a pályán kívül a versenyt nem zavarva. - A verseny menete alatt a pályára ráhajtani tilos, ez automatikus kizárással jár.
Scale pontok:
- Nincsenek külön bónusz pontok (kivéve STREET osztály gumiméret)
Minden géposztályban látható helyen kötelező elhelyezni az alábbi kiegészítőket:
- Működő csörlő, ez továbbra is rejtve maradhat - Alap világítás (2 fehér elöl és 2 piros hátul) - 1db láda - 1db használható vontatókötél - 1db üzemanyag tároló kanna - Ablaktörlő lapátok megléte elől, matrica nem elfogadott - 1db elsősegély doboz - 1db rendszám, Magyar zászlóval és „H” betű jelzéssel - Pullpal (csörlőkapa) - Homokvas 1pár - Vízmentes elektronika. - Street kategóriában, használható pótkerék - Poroltó - Kötelező látható rögzítés! Nincsenek platón álló kannák, ide-oda guruló eü dobozok és pattogó ládák. Mivel a homokvasat és az ekét használjuk, ezek kivételt képeznek. Minden géposztályban lényeges, hogy bármilyen hiányzó kötelező tartozékért +30 büntetőpont/db jár, továbbá minden kötelező tartozéknak látszódó helyen kell lennie!! (plató, tetőcsomagtartó...)
Kategóriák kötelező érvényű szabályai:
A szabályok/követelmények megszegése ill nem teljesülése esetén automatikus kizárás jár!
STREET (class1)
- A karosszérián a kerekek nem lóghatnak túl előre vagy hátra, oldalirányban a kerekek maximum 5mm-t lóghatnak ki a karosszéria alól. (sárvédő ívek alatt) A kasztnira csak a gyárival megegyező szélesítések kerülhetnek föl! ( rc4wd, SDI, Loops ) - A jármű kerekeinek a kerékjárati ívek alatt pontosan kell elhelyezkedniük. - Kemény karosszéria. (no lexan) - Első szélvédő és ablakok megléte (lehúzott ablak vagy ablak nélküli autónál kötelező legalább fél belteret kiépíteni) - Átlátszó szélvédő és oldalablaknál jár 5 pont bónusz, de ebben az esetben minimum fél beltér kötelező. - Lökhárítók megléte kötelező, aminek minimum az autó homlokfalával megegyező szélességűnek kell lennie. - 1.55, 1.7 vagy 1.9 kerékméret maximum 105mm-es gumival. - Gátlók dőlése a függőlegestől (előre - hátra) maximum 20°-kal térhet el. - A nyomtáv minimális szélessége 190mm (gumik külső oldalán mérve) - A karosszéria minimális szélessége (szélesítések nélkül a kilincseknél mérve): 140mm - Az autók minimális tengelytávolsága 242mm. - NEM engedélyezett a karosszéria elejének és végének összehúzása (szélesség megvágása!) - Módosítás nélküli karosszéria, nincs megnyújtott gyárival meg nem egyező tengelytáv ill karosszéria. (egyedi építésnél külön elbírálás) - Lökhárítók megvágása, cseréje engedélyezett, de passzolniuk kell az autó stílusához. - Csak első csörlő engedélyezett. - Nincs portál hajtás, (de pl a szélességből lehet vágni) - Zárt karosszériánál, dobozon belüli kötelező cuccok legalább fél (lexan) beltér kiépítésnél. - Csak scale gumik, (nincs crawler gumi) - Pótkerék, ami méretre kb stimmeljen azokkal mint amin gurul az autó és bármikor felszerelhető legyen az autóra! - 100mm alatt 25 pont bónusz
ULTIMATE HARD
- Ebben a kategóriában elég ha 2 kerék eléri a karosszéria külső vonalát (hozzáér)! - Minimum nyomtáv 210mm (kerék külső oldalán mérve) - Csak kemény karosszéria. - Truggy és csővázas autók engedélyezettek! Itt minimum követelmény a fülke mögötti bukókeret kiépítése, amit ki kell támasztani a vázhoz. - Csőváz és lexan panelek, nem számítanak kemény kaszninak! (stirol panelekkel ok) - Engedélyezett a karosszéria elejének és végének összehúzása (szélesség megvágása!) maximum váz szélességig! - A karosszéria minimális szélessége (szélesítések nélkül a kilincseknél mérve): 160mm - Lökhárítóknak nem kell kiérni a homlokfal széléig, de illeszkednie kell az autó jellegéhez! - A kerekek nem lóghatnak túl az autón (váz + lökhárítók) előre és hátra! - A jármű kerekeinek a kerékjárati ívek alatt pontosan kell elhelyezkedniük, azonban egy tengelyen az autó jellegéből adódóan (pl. Jeep) maximum 10mm-t el lehet térni! - Gátlók dőlése a függőlegestől maximum 20°-kal térhet el, kivéve truggy, csővázas és hasonló építésű autók, ahol a hátsó tengelyen a gátlók dőlése maximum 45° lehet! - 1.55, 1.7, 1.9 vagy 2.2 kerékméret maximum 120mm-es gumival, itt nincs gumibónusz. - Első szélvédő és ablakok megléte (lehúzott ablak vagy ablak nélküli autónál kötelező legalább fél belteret kiépíteni) - Első és hátsó csörlő is engedélyezett. - Legalább váz szélességű plató, vagy vázborítás még csővázas kialakításnál is.
Minden autó, amely nem felel meg a STREET szabályzatnak, automatikusan ide sorolandó, de meg kell felelnie a fenti szabályoknak!
ULTIMATE LEXAN
Ebben a kategóriában ugyanazok a szabályok vannak érvényben mint az Ultimate HARD-ban, de itt csak lexan kasznikkal lehet indulni (honcho, dingo, jeep, G6 verziók, deadbolt, proline stb kasznik). A kötelező tételek itt is ugyanazok, mint a másik két kategóriában. Mindhárom kategóriára érvényes pont, hogy csak befejezett autóval lehet részt venni a futamokon. (festés, építés, stb...) továbbá a papírból készült kötelező zartozékok nem elfogadottak!!
Nevezés, verseny és bajnokság menete:
Minden kategóriában 5fő induló létszám a minimum!
Gépátvétel:
- Nincs, "majd mindjárt hozom" kiegészítő. Ami nincs ott és kötelező, azért jár a 30 bünti pont!
Nevezési díj:
Előnevezéssel: 2000.- Helyszíni nevezéssel: 2500.-
- A Kupasorozat pontgyűjtő rendszerben működik, mely az év végén adódik össze. Év végéig a legtöbb pontot összegyűjtött versenyző nyeri meg az adott év kupáját.
- Bármilyen Bírói döntéssel szemben óvást nem fogadunk el.
VERSENYEN ELÉRT HELYEZÉSEK PONTOZÁSAI :
I. hely – 20pont II. hely – 18pont III. hely – 15pont IV. hely - 12pont V. hely - 10pont VI. hely - 8pont VII. hely – 6pont VIII. hely – 4pont IX. hely - 2pont X. hely - 1pont
Hamarosan jön a többi infó is.
Üdv: Leo
_________________ RC4WD TF2 Marlin Crawler, RC4WD TF2 Toyota 4Runner RC4WD TF2 SWB Jeep Wrangler, RC4WD TF2 LWB Toyota SR5 Vanquish VS4-10 Jeep JK, SCX10 Jeep Wrangler, TT Subaru, - RC4WD TEAM DRIVER - CRAZY-CRAWLER TEAM DRIVER - TOPMODELLISMO TEAM DRIVER - 
|