https://scale4x4rc.hu/ | |
2017 RC4WD Scale Trial Bajnokság verseny szabályzat https://scale4x4rc.hu/viewtopic.php?f=97&t=1103 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | Leowrc [ vas. jan. 22, 2017 6:19 pm ] |
Hozzászólás témája: | 2017 RC4WD Scale Trial Bajnokság verseny szabályzat |
Hi Elkészült az idei szabályzat. Ahogy ígértük is, nincs sok változás. A módosítások kiemelve idén is. Íme: RC4WD Scale Trial Championship 2017 versenyszabályzat. Többfordulós Scale Rc-triál kupasorozat, különböző talajú szabadtéri helyszíneken lebonyolítva. Járművek általános leírása: - A futamokon műanyag, fa vagy fém alapú karosszériával lehet indulni. - Rajtolás csak teljes karosszériával (Lökhárítók, ajtók, ívek, plató….stb.) - Első szélvédő kötelező. - Zárt kaszni esetében ajtók megléte. Tető nélküli (kabrió) illetve , ha csővázas építésű az autó, akkor teljes belső térrel kell rendelkeznie. (műszerfal, két ülés, váltókarok, pedálok, oldalpanelek) Ha csak az ablak van lehúzva, elég a "fél" beltér is. - Lehajtott első szélvédő nem elfogadott. Kabrió kialakításnál az ülések mögött bukókeret kiépítése kötelező.Magasságának arányosnak kell lennie az autó méreteivel. - Lökhárítók elől-hátul. - Egy járműre csak egy típusú és fajtájú gumiköpeny szerelhető. - A sárvédő íveket csak annyira lehet visszavágni, amennyire az 1:1-ben utcán vagy versenyeken találhatóak. (kérdéses módosításnál az 1:1-es autó fotóit a szervezőknek a versenyt megelőzően el kell juttatni.) Továbbá a sárvédőknek minden esetben kapcsolódniuk kell a karosszériához. - Nem lehet 4 kerék kormányzás vagy csak hátsó kerék kormányzás, ha több tengelyed van akkor is csak az első tengelyen elhelyezkedő kerekek kormányozhatóak. - Az akkumulátort illetve bármilyen elektronikát csak az alvázra lehet fogatni, se a szervóra, se a linkekre, se a hidakra nem lehet tenni. - Mindhárom kategóriában érvényes pont, hogy az elektronikát el kell rejteni, vagyis ne lehessen pl az ablakokon át látni! - A versenyen minden olyan gépjármű részt vehet, ami scale (a valóságban is létező terepjáró ill. teherautó) karosszériával rendelkezik. - Minden kategóriában a minimum tengelytáv 242mm. Egyedi és épített Járművek: - Minden EGYEDI ÉPÍTÉSŰ jármű, és olyan ami egyáltalán nem szerepel az 1:1 triál futamokon, külön elbírálásban vesz részt. - A Jármű alvázának a jelenlegi pl. Axial SCX vagy HRCCT home-made párhuzamos létraváz méreteit kell figyelembe venni (méret irányelvnek), és a kasznifelépítményt kell hozzáméretezni úgy, hogy annak arányai az utcai használatú autókkal megegyezőek legyenek (fotók). Minden építésnél figyelembe kell venni : - Minden olyan jellegű kasznifelépítmény, alváz módosítás amely kérdéses lehet, a versenybíróságnál kell előterjeszteni a megépítés előtt! (elkerülendő hogy olyat épít valaki amivel nem indulhat) Egy már meglévő módosítás ami engedélyezett nem vonhat engedélyezetlen következő módosítást maga után! - Gyári tartozék le ill. felszerelése lehetséges. - Engedélyezett egyénileg épített alváz, váltó, motor és minden egyéb tartozék, amit a gépjármű magával hordoz a verseny menete alatt. - Tilos a DIG vagy bármilyen mechanikus és elektronikus hidankénti fékező rendszer használata! - Az önhordó alvázakon kívül (cc-xc), csak a valós életben is használt párhuzamos létraváz használható. (Kérdéses megoldásoknál az 1:1 es autó fotóit a szervezőknek a versenyt megelőzően el kell juttatni.) - Crawler és egyéb váz használata tilos. Jármű felfüggesztései: - A járművek lehetnek független kerék felfüggesztésűek vagy merev hidakkal szereltek. - A járműveknek 4db gátlóval kell rendelkezniük. - A felfüggesztéseket (lengőkar, híd) minden köztes alkatrész nélkül kell a gátlókkal a vázhoz kapcsolni. Tilos a különböző himbák, tolórudak alkalmazása. Ez alól kivételt képez a street kategória. Itt használható a "cantilever kit" felfüggesztés, maximum 50mm-es gátlóval és egy tolórúddal. Hajtás: - A járműben motor vagy akkumulátor teljesítmény megkötés nincs. A jármű előrehaladása: - Az autó előrehaladását csak a járművön lévő kerekekkel lehet végrehajtani, kivétel ez alól a csörlőzés, ebben az esetben a csörlőkötéllel is húzható az álló kerekekkel csúszó autó. Minden egyéb esetben a jármű önhordó és kerekekkel meghajtott kell legyen. (semmilyen egyéb az előrehaladást segítő eszköz nem használható) - A meghajtást 1 motor és 2+1 kardántengely biztosíthatja (nincs MOA) Homokvas és annak használata: - A járművet fel lehet szerelni 1 pár méretét tekintve maximálisan : 120×40×5mm "homokvassal" amit a menet ideje alatt a járművön kell elhelyezni. Használatuk csak a valósággal megegyező módon, vagyis csak áthidalásra használható. (élére állítva tilos) Minden egyéb kiegészítő ami a jármű részét képezi (pl platón, csomagtartón található) nem használható a menet alatt semmilyen előrejutási segédletként. Ellenkező esetben súlyos hibának vagy egy kapupárnál a kapupár kihagyásának számolja a versenybíró. A Homokvas anyaga szabadon választott, de csak scale kinézetű és kialakítású használható! Csörlő és csörlőzés: - Szakaszonként nincs ingyenes csörlőzés, az összes kötés 5 pont büntetésért hajtható végre. Kötésnek minősül az amikor a csörlőt beakasztottuk egy fix pontra majd a csörlőzés végeztével az akasztót (karabiner, karika,kampó) áthelyezzük egy másik pontra. - Új csörlőzési pontnak számít az is ha a kötél elszakad és össze kell kössük vagy az akasztópontból kiesik kifordul a kampó és újra ugyanabba a pontba visszaakasztva tudunk tovább csörlőzni. Háromszögezésnél ez annyiban változik, hogy ha az autón nem változtatod a kötést de a csúcsot átrakod, az is új kötésnek minősül. Csörlőzés segédeszközei : - A csörlőzés alkalmával ígénybe lehet venni az autó alapfelszereléseként kötelező vontatókötelet, vagy az erre a célra 1:1 ben is létező csigákat, áttételeket. A futam alatt csak azok a kiegészítők használhatóak amik a kocsi részeként szerepelnek (azaz rajta helyezkednek el). Egyéb kérdéses kiegészítő vagy eszköz nem használható. A csörlőzési pont megválasztása: - Ez bármilyen a terepen elhelyezkedő tárgy lehet (kő, hasadék, fatönk, gyökér vagy gödör) amelybe akasztjuk a csörlőkötelünket, vagy a "csörlő eke" végét. Minden esetben ha nem található olyan csörlőzési pont a helyszínen amiben akasztható felület lenne, fel lehet kérni a versenybíróság egyik tagját, hogy a cipőjét helyezze egy fix pontra ami innentől egy csörlőzési pontnak számít. Az ezáltal alkotott csörlőzési pont (cipő) a csörlőzés alatt nem elmozdítható. Vontató kötél: - Az autón elhelyezett vontatókötél csak a csörlőkötél meghosszabítására használható. Egyéb módon nem segíthető elő vele az autó haladása. A verseny: - A futamoknál elsősorban nem az időé a döntő szerep. Sokkal lényegesebb az autó valósághű kinézete és a minél precízebb vezetés. - Egy nevező egy versenyen, kizárólag egy autóval és egy kategóriában nevezhet. - Egy autóval több versenyző nem indulhat. (kivéve indokolt esetben) - A versenyen akadályokat kell adott helyeken leküzdeni, kihelyezett kapuk között áthaladva. - A kapupárok szélessége kategóriánként változó. (24-26-28cm) - Az a versenyző győz, akinek a legkevesebb pontja van a végelszámolásnál. - Minden induló +200 ponttal indul neki a futamoknak. - A futam teljesítése után a meglevő pontokhoz hozzáadódnak az elkövetett hibák büntető pontjai. - A kapupárok bármilyen érintése (tolatásnál is) a jármű bármely részével +15 büntető ponttal jár. A kapuk két pálcája külön számít, de ha már áthaladtál a kapun és tolatás közben nekimész az ismét 15 hibapontot jelent. - Teniszlabdás kapunál a merőleges meghosszabbítás a mérvadó, (nem megközölhető a bója) - A kapuérintést a vezető bíró ítéli meg és jelzi hangosan a versenyzőknek. - A jármű bármilyen kézzel vagy egyéb tárgyal való érintéséért +30 pont büntetés jár. Kivételt képez ez alól a segédeszköz használata, ami az autó tartozéka kell legyen, a verseny menete alatt is. (Ez lehet csörlő, kötél, rámpa, stb.) Ebben az esetben a versenyző az autóhoz nyúlhat büntetőpont nélkül. - A pálya vonalát jelző szalagok, bannerek, táblák érintéséért (érintésenként) +15 pont büntetés jár. - Segítő személy használata nem engedélyezett. Ezen szabály megszegéséért, alkalmanként +30 pont büntetés jár. - Minden akadályt meg kell próbálni teljesíteni. Ha nem sikerül, akkor a versenyző ezt jelzi a versenybíráknak és ha valóban megvolt a próbálkozás, akkor mehet tovább a kaput kikerülve vagy az autót a kapu után helyezve! - Kapu kihagyása vagy pályaelhagyás +30 büntetőpont - A verseny menete alatti meghibásodásnál az autót, szakaszonként maximum egyszer lehet javitani, erre 1x 5perc javítási idő áll a rendelkezésére. - Attól a perctől, amikor a versenyző a bírát kéri, vagy a pályán 1 perc kényszer állás után. Az óra ezután 5 percet áll, utána a járműnek tovább kell haladnia, ellenkező esetben a versenyző kiesett. - Amennyiben a RAJT előtt jelzi a versenyző a javítási időt, úgy a következő versenyző áll a rajthoz. - Ha a javítási időt kért versenyző a helyette beálló versenyző célba érkezéséig sem készül el, abban az esetben kizárásra kerül. Időbónusz: - Kategóriánként idősorrend szerint a leggyorsabbtól a leglassabbig bezárólag időbónuszt kapnak a versenyzők (helyezésenként 1 pont). - Indulási sorrend minden futamon helyszíni sorsolással dől el. - A tavalyi évhez hasonlóan, idén is időlimit van érvényben a szakaszokon. Ez futamonként eltérő lehet, amit minden versenyen külön jelzünk. Gyakorlás: - Verseny előtt gyalogos pályabejárás nincs! - Versenyen kívüli játék lehetséges annak, aki teljesítette a versenyt vagy nem indul (2.4Ghz-es rádióval vagy egyeztetett frekvencia mellett) Mindezt teheti a pályán kívül a versenyt nem zavarva. - A verseny menete alatt a pályára ráhajtani tilos, ez automatikus kizárással jár. Rajtoltatás: - Amikor az előző versenyző elindult a következő indulónak a rajtnál kell állni. - 2 perc késés után a versenyző percenként +30 pont büntetéssel indul. - Jármű vagy versenyző ellen óvást csak az eredmény kihirdetéséig fogadunk el, utána ez már nem lehetséges. Scale pontok: - Nincsenek külön pontok (kivéve STREET osztály gumiméret, kilógás, beltér és Ultimate kemény kaszni bónusz). Minden géposztályban látható helyen kötelező elhelyezni az alábbi kiegészítőket: - csörlő (ál vagy működő) - alap világítás (2 fehér elöl és 2 piros hátul) - 1db láda - 1db használható vontatókötél - 1db üzemanyag tároló kanna - ablaktörlő lapátok megléte elől - 1db elsősegély doboz - 1db rendszám, Magyar zászlóval és „H” betű jelzéssel - Pullpal (csörlőkapa) - Homokvas - Vízmentes elektronika. - Street kategóriában pótkerék!! - Kötelező látható rögzítés! Nincsenek platón álló kannák, ide-oda guruló eü dobozok és pattogó ládák. Mivel a homokvasat és az ekét használjuk, ezek kivételt képeznek. Minden géposztályban lényeges, hogy bármilyen hiányzó kötelező tartozékért +30 büntetőpont/db jár, továbbá minden kötelező tartozéknak látszódó helyen kell lennie!! (plató, tetőcsomagtartó...) Kategóriák kötelező érvényű szabályai: A szabályok/követelmények megszegése ill nem teljesülése esetén automatikus kizárás jár! STREET (class1) - A karosszérián a kerekek nem lóghatnak túl előre vagy hátra, oldalirányban a kerekek (felni) maximum 5mm-t lóghatnak ki a karosszéria alól. (sárvédő ívek alatt) A kasztnira csak a gyárival megegyező szélesítések kerülhetnek föl! ( rc4wd, SDI, Loops ) - Ha a felni nem lóg ki a kaszni alól az 5 bónusz pontot ér. - A jármű kerekeinek a kerékjárati ívek alatt pontosan kell elhelyezkedniük. - Kemény karosszéria. (no lexan) - Első szélvédő és ablakok megléte (lehúzott ablak vagy ablak nélküli autónál kötelező legalább fél belteret kiépíteni) - Átlátszó szélvédő és oldalablaknál jár 5 pont bónusz, de ebben az esetben minimum fél beltér kötelező. - Lökhárítók megléte kötelező, aminek minimum az autó homlokfalával megegyező szélességűnek kell lennie. - 1.55, 1.7 vagy 1.9 kerékméret maximum 105mm-es gumival. - Gátlók dőlése a függőlegestől maximum 20°-kal térhet el. - A nyomtáv minimális szélessége 190mm (gumik külső oldalán mérve) - A karosszéria minimális szélessége (szélesítések nélkül a kilincseknél mérve): 160mm - Az autók minimális tengelytávolsága 242mm. - NEM engedélyezett a karosszéria elejének és végének összehúzása (szélesség megvágása!) - Módosítás nélküli karosszéria, nincs megnyújtott gyárival meg nem egyező tengelytáv ill karosszéria. (egyedi építésnél külön elbírálás) - Lökhárítók megvágása, cseréje engedélyezett, de passzolniuk kell az autó stílusához. - Csak első csörlő, aminek használata előtt legalább egyszer meg kell próbálni teljesíteni a kaput. - Nincs portál hajtás, (de pl a szélességből lehet vágni) - Zárt karosszériánál, dobozon belüli kötelező cuccok legalább fél (lexan) beltér kiépítésnél. - Csak scale gumik, (nincs crawler gumi) - Pótkerék, ami méretre kb stimmeljen azokkal mint amin gurul az autó - 100mm alatt 25 pont bónusz ULTIMATE (class2) Eltérések a STREET-től: - Ebben a kategóriában elég ha 2 kerék eléri a karosszéria külső vonalát (hozzáér)! - Minimum nyomtáv 210mm (kerék külső oldalán mérve) - Lexan vagy kemény karosszéria. - Truggy és csővázas autók engedélyezettek! Itt minimum követelmény a fülke mögötti bukókeret kiépítése, amit ki kell támasztani a vázhoz. - Engedélyezett a karosszéria elejének és végének összehúzása (szélesség megvágása!) maximum váz szélességig! - A karosszéria minimális szélessége (szélesítések nélkül a kilincseknél mérve): 160mm - Lökhárítóknak nem kell kiérni a homlokfal széléig, de illeszkednie kell az autó jellegéhez! - A kerekek nem lóghatnak túl az autón (váz + lökhárítók) előre és hátra! - A jármű kerekeinek a kerékjárati ívek alatt pontosan kell elhelyezkedniük, azonban egy tengelyen az autó jellegéből adódóan (pl. Jeep) maximum 10mm-t el lehet térni! - Gátlók dőlése a függőlegestől maximum 20°-kal térhet el, kivéve truggy, csővázas és hasonló építésű autók, ahol a hátsó tengelyen a gátlók dőlése maximum 45° lehet! - 1.55, 1.7, 1.9 vagy 2.2 kerékméret maximum 120mm-es gumival, itt nincs gumibónusz. - Első szélvédő és ablakok megléte (lehúzott ablak vagy ablak nélküli autónál kötelező legalább fél belteret kiépíteni) - A gumik helyett itt a kemény kasznival indulókat díjazzuk, ami 10 bónuszpontot ér! - Első és hátsó csörlő is engedélyezett. - Legalább váz szélességű plató, vagy vázborítás még csővázas kialakításnál is. Minden autó, amely nem felel meg a STREET szabályzatnak, automatikusan ide sorolandó, de meg kell felelnie a fenti szabályoknak! ULTIMATE KIT Ebben a kategóriában csak vágás és változtatás mentes gyári lexan kasznikkal lehet indulni (honcho, dingo, jeep, G6 verziók, deadbolt, proline stb kasznik). A tavalyi évből tanulva azonban itt is lesz pár módosítás. - Minimum nyomtáv 220 mm (kerekek külső oldalán mérve) - Nincs portál hajtás. - Vágni csak a mérethatáron belül lehet a hidakat. - Vágás és módosítás mentes karosszéria. - Motor-szabályzó szabadon választott. - Csak első csörlő. - Maximum 2 cella lipo vagy 7 cella nimh. A kötelező tételek itt is ugyanazok, mint a másik két kategóriában. Mindhárom kategóriára érvényes pont, hogy csak befejezett autóval lehet részt venni a futamokon. (festés, építés, stb...) továbbá a papírból készült kötelező zartozékok nem elfogadottak!! Nevezés, verseny és bajnokság menete: Minden kategóriában 5fő induló létszám a minimum! Gépátvétel: Nincs, "majd mindjárt hozom" kiegészítő. Ami nincs ott és kötelező, azért jár a 30 bünti pont! Nevezési díj: Előnevezéssel: 2000.- Helyszíni nevezéssel: 2500.- - A Kupasorozat pontgyűjtő rendszerben működik, mely az év végén adódik össze. Év végéig a legtöbb pontot összegyűjtött versenyző nyeri meg az adott év kupáját. - Bármilyen Bírói döntéssel szemben óvást nem fogadunk el. VERSENYEN ELÉRT HELYEZÉSEK PONTOZÁSAI : I. hely – 20pont II. hely – 18pont III. hely – 15pont IV. hely - 12pont V. hely - 10pont VI. hely - 8pont VII. hely – 6pont VIII. hely – 4pont IX. hely - 2pont X. hely - 1pont "a szervezők a változtatás jogát fenntartják" Sok sikert a 2017-es bajnoksághoz! Üdv: Leo ui: ha bármilyen kérdés merülne fel a szabályzattal kapcsolatban, akkor kérdezzetek! |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |