Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am Hozzászólások: 266 Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!
A mai napon elkezdődött. Gyerekkorom óta rajongtam ezekért a buszokért, amelyeket a KGST országokban előszeretettel használtak erdészetekben, valamint nehezen megközelíthető települések ellátásában. Amikor megláttam, h a szomszédos erdészet ilyen busza közeledik az országúton,mindent eldobtam,ami a kezemben volt, s tátott szájjal hallgattam,néztem,ahogy bütykös gumijain mennydörögve tovahalad.
Egyedül azonban soha nem mertem volna belevágni,h RC-ben megvalósítsam. Őszintén szólva fel sem merült bennem,mert nem tartom ennyire ügyesnek magamat. Történt aztán,hogy találkoztam Balásházi Tamással. Vásároltam tőle egy UAZ kasznit: http://rcpilot.hu/gall/adok_veszek_kepek/895/20110206133016/uaz_469.html
Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am Hozzászólások: 266 Tartózkodási hely: Budapest
A projektről elöljáróban:
Ez egy tökéletes 1:10 méretarányú autó lesz. Tehát nem egy kész alváz paramétereihez hozzáerőszakolt kompromisszum, hanem az eredeti műszaki rajzok alapján "tizedelt" hasonmás. Terveink szerint beltérrel együtt.
Ez természetesen számos fejtörést okozott, mert az autó NAGY. Nagyon nagy. Tökéletes 1:10-ben is 32cm feletti a tengelytávja, de a nyomtáv csupán 16,5cm! Végiggondoltunk több alváz- és híd-kombinációt (HG P402, MST CMX hidakkal, stb.), de egyik sem adott megnyugtató megoldást. És hát a költségvetésünk is korlátos. Végül mit gondoltok, hol kötöttünk ki?... Hát persze, hogy egy széthúzott CC01-nél!!! A tökéletes nyomtáv mellett annak örülünk egyúttal, hogy ez a jó öreg alváz megkönnyíti a beltér megépítését is. Azt pedig egyelőre elnézzük magunknak, hogy elől lengőkaros a szisztem.
Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am Hozzászólások: 266 Tartózkodási hely: Budapest
Jöjjenek hát az első képek! Egyelőre az alvázról.
Azt már az egyik előző bejegyzésben írtam, hogy hosszú fejtörés után egy jócskán megnyújtott CC01-re esett a választásunk. Hogy mennyire lett megnyújtva, azt az alábbi fotóval szeretnénk illusztrálni. Itt egymás mellé raktam a Roburral párhuzamosan készülő C1 autóm gyári méretű CC01 alvázát (252 mm-es tengelytávval) és a Robur alá szánt 335 mm-es tengelytávú változatot. Ez utóbbinak van teljes haspáncélja a hosszú kardán és eleve a kardánkapcsolás miatt, de a szerelés és a fényképezés miatt levettem.
Kritikus jelentőségű volt, hogy a Roburra oly jellemző keskeny nyomtávot reprodukálni tudjuk. Az arányokból is jól látható, de méréseink is alátámasztják, hogy TÖKÉLETESEN tartjuk a pontos 1/10-es léptéket. E dolgokat azért tudjuk viszonylag gyorsan ellenőrizni, mert Tamás szuperpontos rajzokat készített minden nézetből, beméretezve.
És hogy miként sikerült így megnyújtani? Hát így!:
Viccet félretéve: az alvázon nekem már csak 2,5 cm-t kellett nyújtani, mert már eleve úgy került hozzám, hogy 300 mm-re ki volt húzva a tengelytávja. Ezúton is köszönöm, Szotti!
Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am Hozzászólások: 266 Tartózkodási hely: Budapest
Döncy írta:
Hi!
Jó az ötlet, figyeljük a haladást.
Isti írta:
TÖKÉLETESEN tartjuk a pontos 1/10-es léptéket.
Ez azt is jelenti, hogy virsli gumik és hátul dupla kerekek:
Igazábol ettől volt az az igazán "otromba" kinézete.
Szia Döncy!
Köszönjük a bátorítást.
Az általad küldött kép azonban nem azt a típust mutatja be, amit mi építünk. Te az LO 3001 egyik változatáról találtál képet, ami utcai/országúti használatra készült. Ennek megfelelően hátsókerék-meghajtással és virsligumikkal.
Mi pedig egy kifejezetten terepjáró típust (4x4, LD 2002) szemeltünk ki, ami itthon elsősorban erdészeteknél volt szolgálatban:
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.