Regisztráció    Belépés    Fórum    Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » Egyéb versenyek! (nem triál) » 2017 Építési verseny




Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 22 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás Elküldve: csüt. jan. 12, 2017 1:55 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 266
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Néhány nap gondolkodás után született meg a döntésem/döntésünk. Én ugyanis készülök a 2017. évi éles terepversenyekre C1-ben egy 100%-ban saját építésű autóval (http://www.scale4x4rc.hu/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=1042).

DE!

Az építési versenybe mégsem ezzel nevezek/nevezünk. Rájöttem ugyanis, hogy a Balásházi Tamással közösen épített Roburunk sokkal izgalmasabb résztvevője lehet ennek a profik által épített erős mezőnynek. Az FJ Cruiser nekem szívügyem és "gyermekem", de hozzá hasonló elődöket látott már ez a Közösség nálam ügyesebb építőktől.
A Robur azonban más.
Nem ismerem az Internet minden zugát, de néhány évnyi szörfözés alatt soha nem botlottam Robur RC kreálmányba. Még csak épkézláb méretű játék-autóba sem, amit érdemes lehet RC-síteni. (Szemben a Bruder gyönyörű kamionjaival MAN, Scania, MACK, MB, stb. vonalakból.)

Nem titkolt szándékom az is, hogy Tamás munkásságát és tehetségét népszerűsítsem. Engem már első talállozásunkkor lenyűgözött az, amit eddig csinált. S amikor előálltam Robur-ötletemmel, szinte habozás nélkül fejest ugrottunk a projektbe. :)
http://www.scale4x4rc.hu/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=1070

Amennyiben Leo is egyetért, az iménti helyen indított naplót sem szüntetnénk meg, hanem párhuzamosan tötenénk fel mindkét helyre a muníciót. Ha átláthatósági okokból jobb egy helyen vezetni, akkor legyen itt. :)

_________________
TEAM MODELL ZONA

MST CMX "Green Turtle" FJ
RC4WD TF2 LWB Hilux 4-door
Tamiya Bruiser, High Lift Hilux& F350 , CR-01 H2, CC-01 FJ Cruiser&Robur LD2002&Pajero Wagon&Hilux(feat. NIKKO), TL-01B, WR-01 Twin Detonator, MF-01X
SCX10 Hilux
Carson MC-10


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Isti csüt. jan. 12, 2017 3:04 pm-kor.

Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: csüt. jan. 12, 2017 2:28 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 266
Tartózkodási hely: Budapest
Első lépések:

Az ötlet/vágy gyermekkorom óta megvan.
A remémyt arra, hogy valóra váljon, a Tamással való megismerkedésem hozta el.
Megcélzott kategória: C1.
Alváz: Tamiya CC01 (325mm tengelytávra széthúzva).
Felépítmény: teljesen egyedi gyártás, full scale 1:10
Beltér: igen
Nyitható karosszéria elemek: igen, de nem mind.

Az egyedüli fejtörést a nyomtáv okozta. A kerékagynál mért nyomtáv ugyanis nagyon keskeny valódi 1:10-ben. Viszont ettől nem akartunk eltérni, úgyhogy a felni-, gumi- és offset-választással fogunk megfelelni a 190mm-es bruttó nyomtáv-kritériumnak.

Jöjjenek hát az első képek az alvázról. A roller Szottitól került hozzám használtan. Csapágyazva, sok alu feljavítással.

Azt már az egyik előző bejegyzésben írtam, hogy hosszú fejtörés után lyukadtunk ki a megnyújtott CC01-nél. Hogy mennyire lett megnyújtva, azt az alábbi fotóval szeretnénk illusztrálni. Itt egymás mellé raktam a Roburral párhuzamosan készülő C1 autóm gyári méretű CC01 alvázát (252 mm-es tengelytávval) és a Robur alá szánt 325 mm-es tengelytávú változatot.

Kép

A munkát könnyíti és minőségét javítja, hogy Tamás szuperpontos rajzokat készített minden nézetből, beméretezve.

És hogy miként sikerült így megnyújtani az alvázat?
Hát így!:
Kép

:D :D :D

Viccet félretéve: az alvázon nekem már csak 2,5 cm-t kellett nyújtani, mert már eleve úgy került hozzám Szottitól, hogy 300 mm-re ki volt húzva a tengelytávja. Áthelyeztem a linkeket és egy Axial acélkardán került fel az eredeti helyére.


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: csüt. jan. 12, 2017 2:37 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 266
Tartózkodási hely: Budapest
Dizájn:

A Robur buszok családján belül egy kifejezetten terepjáró típust (4x4, LD 2002) szemeltünk ki, ami itthon elsősorban erdészeteknél volt szolgálatban:

Kép

Kép

Kép

A netes böngészések és eredeti műszaki rajzok tanulmányozása alapján Tamás által készített mérethelyes rajzokat láthatjátok, illetve egy olyat, ahol a már méretre igazított CC01 roller pózol az oldalnézeti rajzzal.

Kép

Kép

Kép


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: szomb. jan. 14, 2017 6:11 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 19, 2014 4:29 pm
Hozzászólások: 417
Tartózkodási hely: Budapest
Emlékszem még "gyerekkoromból" mennyi Robur volt az utakon:)

Amúgy nagyon szép építésnek ígérkezik, személy szerint meg örülök, hogy CC-alapú építést látunk.

Jó építést, követni fogom.

_________________
C2 Vaterra Ascender - Nissan Titan
C1 MST CMX - Pajero


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: szomb. jan. 14, 2017 7:22 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 266
Tartózkodási hely: Budapest
Bandy írta:
Emlékszem még "gyerekkoromból" mennyi Robur volt az utakon:)

Amúgy nagyon szép építésnek ígérkezik, személy szerint meg örülök, hogy CC-alapú építést látunk.

Jó építést, követni fogom.


Köszönjük, igyekszünk! :)

_________________
TEAM MODELL ZONA

MST CMX "Green Turtle" FJ
RC4WD TF2 LWB Hilux 4-door
Tamiya Bruiser, High Lift Hilux& F350 , CR-01 H2, CC-01 FJ Cruiser&Robur LD2002&Pajero Wagon&Hilux(feat. NIKKO), TL-01B, WR-01 Twin Detonator, MF-01X
SCX10 Hilux
Carson MC-10


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: szomb. jan. 14, 2017 7:22 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 266
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Tamás szorgalmasan dolgozik a karosszérián. Amint lesznek képek, teszem fel ide.

Addig is hadd dicsekedjünk el vele, hogy az autó (projekt) kilépett a nemzetközi RC-porondra. :)

http://www.scale4x4rc.org/forums/showthread.php?t=82694

_________________
TEAM MODELL ZONA

MST CMX "Green Turtle" FJ
RC4WD TF2 LWB Hilux 4-door
Tamiya Bruiser, High Lift Hilux& F350 , CR-01 H2, CC-01 FJ Cruiser&Robur LD2002&Pajero Wagon&Hilux(feat. NIKKO), TL-01B, WR-01 Twin Detonator, MF-01X
SCX10 Hilux
Carson MC-10


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: hétf. jan. 23, 2017 7:53 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 266
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Nagyon vártam már ezt a pillanatot. S lám, eljött! :)

Most már három dimenzióban "körbeszagolható" a gép. Tamás keze munkájában eddig sem volt kétségem. De beszéljenek a képek: padlólemez, oldalfalak, hátfal, ülések.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

A kaszni merevítésére két patkó alakú, a hátfal ívét követő "pillér" lesz beállítva az utastérbe.
A homlokfal szintén hátravan, ami egyúttal az autó egyik legizgalmasabb része. Azt hiszem, abban fog igazán megmutatkozni Tamás szobrász-készsége, mivel nehéz íveket kell megoldani.

Köszönjük, hogy követtek minket.

Szép estét!
I&T


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: kedd jan. 24, 2017 11:04 am 
Sziklamászó
Avatar

Csatlakozott: szomb. jan. 21, 2012 2:52 pm
Hozzászólások: 1236
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Hi!

Végre látjuk alakulni, szuper! :shock:

_________________
-Döncy-
duchony.zoltan@gmail.com
Telenor/354-2873


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: vas. feb. 12, 2017 7:35 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 266
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Jó ideje nem jelentkeztünk, de ez nem azt jelenti, hogy tétlenkedtünk. ;)

Vegyük szépen sorban, hogy mi is történt az elmúlt hetekben. Tamás dolgozott a karosszérián és a hátsó nyúlványokon, valamint a lőkhárítókon. A rég várt homlokfal is kezd körvonalazódni.
Az én szerepem pillanatnyilag csekély: a közösen kitalált és optimálisnak ítélt anyagokat beszereztem (pl. ablakoknak 1 mm vastag víztiszta polikarbonát lemez, alu profilok, alu gátló hátra [a megfelelő keménységű ls hosszúságú rugó "kikísérletezése", hiszen komoly súlyt kell hordozniuk], sofőr figura), illetve néha vannak okos gondolataim. Néha meg nem. :) Tervünk szerint február végén vagy március első napjaiban "fekhetek rá" a gépészetre és a versenyfeltételeknek való megfelelés finomhangolására, az akkorra már készre szerelt karosszéria alatt.

Jöjjenek a képek!

A fehér színben díszelgő részre kerülnek majd a meghajtás és a világítás vezérlői. Mivel teli-üveges a kaszni, esztétikailag is fontos, hogy a padlólemez alatt legyen minden. Az akku a fehér rész mögötti rekeszben kap helyet, amit a bódé levétele nélkül, a valóságban is ott elhelyezkedő csomagtartó ajtón keresztül lehet majd cserélni.
Kép

Korábbi bejegyzés alapján tudjátok, hogy ez a CC01 meglehetősen (325 mm tengelytávra!) szét van húzva. A modell végső méreteit jól illusztrálja, hogy az íly mértékben megnyújtott alvázat is jócskán meg kellett még toldani alu nyúlványokkal annak érdekében, hogy a hátsó lökhárítóval bezárólag végig alá legyen támasztva a felépítmény. (Az első képen felbukkanó piros alu gátlók kerülnek majd hátra. Gyártó: Reely)
Kép
Kép
Kép

A következő néhány képen az alakuló karoszéria méreteit és formáját figyelhetjük meg, beleértve a homlokfal alsó részét, ami az autó egyik legnehezebben építhető része. Ennél talán már csak az lesz nehezebb, amikor a homlokfal felső részét kell összehozni az eltérő ívben görbülő alsó résszel, s a majdnem egyenes tetősíkkal... :) A kaszni egyébként nagy mérete és tetemes súlya ellenére egy mozdulattal levehető lesz: négy ponton rögzül majd sasszeggel.
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

Most pedig nézzük meg közelebbről a finomságokat!

Engem személy szerint lenyűgöz a hűtőrács, ahogy Tamás egyenként(!) kivágott lamellákkal, szögbe illesztve oldotta meg:
Kép

Finom és pontos munkát igényel a buszunk első ránézésre egyszerűnek tűnő "domborzata". Ide értendők a bordázott oldalfal, a két első ajtó domborulatai, az ablakkeretek, a prizmák, a különböző nyílás-szegélyek... Mindez 1 mm-es sztirol-rétegekből épül.
Kép
Kép
Kép
Kép

És persze a lökhárítók - mint a legtöbb modell esetében - itt is fontos szerephez jutnak az autó egyéniségének megőrzésében:
Kép
Kép


Üdv:
Isti&Tamás


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: vas. feb. 26, 2017 11:30 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 266
Tartózkodási hely: Budapest
Ha esetleg valaki aggódott volna, hogy nem fogunk végezni határidőre, úgy szeretnénk őket megnyugtatni, hogy - csendesen ugyan, de - folyamatosan haladunk a Robur projekttel. :)

Beszéljenek a képek! Külön felhívom a figyelmet a homlokfalra (és általában a frontra), valamint a bimbódzó műszerfalra és kezelőszervekre. És persze a rézből hajtott fellépőre...

Innen is emelem kalapom Tamás előtt - büszke vagyok, hogy együtt dolgozhatunk!

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Üdvözlettel:
Isti&Tamás


Vissza a tetejére 
   
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 22 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Fórum kezdőlap » Egyéb versenyek! (nem triál) » 2017 Építési verseny


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség