Regisztráció    Belépés    Fórum    Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » Trial építések » 1.9




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Isti&Tamás - Volvo TP21 SUGGA, a "Koca"
 Hozzászólás Elküldve: hétf. feb. 27, 2017 5:02 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 266
Tartózkodási hely: Budapest
!!! COMING SOON !!!


POSTING AS OF MARCH 2017

by Isti&Tom from Hungary



:D :D :D


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: hétf. feb. 27, 2017 6:07 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 01, 2012 8:19 pm
Hozzászólások: 415
Tartózkodási hely: Budapest
Hy,

Na erre az építésre nagyon kíváncsi leszek. 8-)

_________________
E10 - Supra
TT01 - Chevy
TT02 - Audi Quattro
TA05 - Volvo 850
TA05 - Volvo 850 Estate
TA05R - Chaser

Pajero
Dodge PW '48
Ford F150 '12
Ford F100 '56
Toyota Hilux '82
Volvo XC70
Volvo 912 6x6
Wraith Bronco

NPT TEAM DRIVER


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: hétf. feb. 27, 2017 6:42 pm 
Pályabejáró
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 29, 2013 2:46 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Wien/Kisvárda
Ohhhóóó!

_________________
Üdv: Emunem

Minden lehetséges...

VRX Blade 10T / Piros rettenet
Axial SCX-10 / Ford F-150 / KÉK Bálna
Tamiya TT-01 / Zöld darázs / BMW Z4 HB Project
2,4GHz / Póráz


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: kedd feb. 28, 2017 11:12 am 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 266
Tartózkodási hely: Budapest
Örülünk az egyenlőre kitörő fogadtatásnak. :)

S hogy még tovább fokozzuk az izgalmakat, íme egy kis ízelítő azoknak, akik nem ismerik a szóban forgó autót:
http://totalcar.hu/tesztek/sugga/

Azt hiszem, ha valamire, akkor erre a terepjáróra igaz: kuriózum.

Na de hogyan is kerül a csizma az asztalra? Hogyan jutott eszünkbe ez az őrültség?

Őrültség ez egyáltalán?

Nem biztos. Főleg annak fényében, amiről kicsit nehéz beszélni. És nem is biztos, hogy szabad. Lehet, hogy nem szabad, de résnyire muszáj kinyitni az ajtót...
Történt ugyanis, hogy egy remek svéd modellező társunkkal levélváltásba keveredtem. Kiderült, hogy nagyra értékeli Tamás karosszéria-munkáit, illetve általában a hozzáállásunkat. A Robur buszunk építését is követi. Szó szót követett, s megegyeztünk, hogy segítünk megvalósítani egy régi álmát:
A KOCÁT.
Mi előtte azt sem tudtuk, hogy létezik ez az autó. De most már tudjuk. Annyira tudjuk, hogy beleszerelmesedtünk. Fülig.
Ezért Tamással már meg is beszéltünk több alapvetést a projekttel kapcsolatban. Eldőlt, hogy indítjuk. Majd jött a szomorú fordulat... Nem biztos, hogy az ÖTLETGAZDA valaha is a kezébe vehet egy példányt belőle, mert nagyon beteg. :'(
Mindenesetre mi úgy fogunk neki, azzal a hittel, hogy ő is megkergetheti majd "régi szerelmetes kocáját a sárban"! :)

Köszönjük, ha követitek:
Isti&Tamás


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: kedd feb. 28, 2017 11:24 am 
Off-road Mester
Avatar

Csatlakozott: csüt. jan. 12, 2012 5:05 pm
Hozzászólások: 4357
Tartózkodási hely: Gödöllő
Kép

_________________
RC4WD TF2 Marlin Crawler, RC4WD TF2 Toyota 4Runner
RC4WD TF2 SWB Jeep Wrangler, RC4WD TF2 LWB Toyota SR5
Vanquish VS4-10 Jeep JK, SCX10 Jeep Wrangler, TT Subaru,
- RC4WD TEAM DRIVER - CRAZY-CRAWLER TEAM DRIVER - TOPMODELLISMO TEAM DRIVER -
Kép


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: vas. márc. 05, 2017 8:00 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 266
Tartózkodási hely: Budapest
Elkezdődött.

0. Lépés: Annak eldöntése, hogy mit is építünk. Scaler? Crawler? Triál?
Válasz: Színtiszta scaler. Ez az első példány legalábbis biztosan. Már most tudjuk, hogy nem ő lesz az egyetlen. :)

1. Lépés: A pontos méretarány és az alváz megválasztása.
Válasz: 9,5-es méretarány. Tamiya High-Lift.

2. Lépés: Biztos, hogy jó lesz a HL?
Válasz: IGEN!!!
Indoklás: Ízig-vérig scaler alváz. Laprugós setup. Háromsebességes, elnyűhetetlen váltó. Meglévő tapasztalat az átalakótásainak lehetőségeiről. Tökéletes méretek. SZERETEM/SZERETJÜK. RC4WD TF2 ára újonnan elrugaszkodott, használtan nem férünk hozzá.

3. Lépés: A Koca nem egyszerűen orrmotoros, hanem "csőrös"! Tud ehhez alkalmazkodni a HL?
Válasz: Igen! Nem egyszerű, de igen, meg tudjuk csinálni. Sőt, ha ügyesek leszünk, akkor a háromsebességes váltómű - a maga összes valós és imitált részletével (pl. ventillátor sziluett a mellső burkolaton) - GYÖNYÖRŰEN illeszkedik majd a felnyitható csőr-motorháztető alá.

4. Lépés: Alváz/roller beszerzése használtan.
Válasz: A vártnál gyorsabban sikerült! Ezúton is köszönjük krommer19-nek a közvetítést. NAGYON jó állapotban lévő, szinte szűz rollert kaptunk, korrekt áron.

5. Lépés: Munkára fel! :)


A munka első lépései képekben:

A váltó-hajtómű tervezett helyére, előre "csúsztatva".
Kép

Kép

Kép

A következő képen már látszik az a turpisság, amit mindenképpen meg kellett lépnünk: a gyári, tehát a hajtóművel egybeépített osztóművet levágtuk. Az általa végzett munkát egy önálló osztómű fogja végezni a vázpárok közé illesztve, ahol annak lennie kell.

Kép

Kép

A hajtómű elhelyezését magasság szempontjából próbálgatjuk. Szinte biztos, hogy az alsó részéből még kell amputálni, tehát az eredeti merevítőket kiváltani.

Kép

Egy kis összevetés a Hiluxom alatt lévő HL váz felépítésével.

Kép

Kép

Kép


Üdvözlettel:
Isti&Tamás


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: pén. márc. 24, 2017 10:55 pm 
Szalagszedő
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 28, 2012 12:03 pm
Hozzászólások: 143
Hali ezt találtam,
https://plus.google.com/u/0/+LuizAntoni ... 1658564790


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: hétf. márc. 27, 2017 3:34 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 266
Tartózkodási hely: Budapest
Brumca írta:
Hali ezt találtam,
https://plus.google.com/u/0/+LuizAntoni ... 1658564790


Köszönjük, Brumca! Minden ismeret hasznos. Főleg akkor, amikor ilyen ritkasággal van dolgunk. Az általad küldött linken egyébként valamennyire modernizált (és talán tuningolt) változatot láthatunk, ami szép!
Mi egyelőre hajlunk rá, hogy az eredeti katonai szériamodellt hívjuk életre.

Egyúttal szeretném jelezni, hogy a napokban jönnek újabb képek, hiszen megérkezett a szükséges új osztómű. Így lehetővé válik a hajtáslánc egyes elemeinek (motor, váltó- és hajtómű, osztómű, kardánok) végleges pozicionálása. Azt még nem döntöttem el, hogy ugyanazt a saját "szuperflex" kötést alkalmazom-e a laprugók esetében, mint a Hilux-omnál, vagy pedig marad egyelőre "bone-stock".
Utána pedig Tamás is előveszi varázspálcáját, s a Robur projektünknél Tőle megismert gondossággal megalkotja a karosszériát és a belteret. Arról még győzködöm, hogy bónuszként legyen mögötte egy dögös, korabeli katonai utánfutó. :)

Kellemes hetet kívánunk,
I&T


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: szomb. ápr. 15, 2017 1:26 am 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 266
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!
Egyelőre még képek nélkül,de jelezzük,h zsoltszaba jóvoltából a tervezettnél még "szkélebb" lesz az autó: a hajtás, a hidak és minden más marad a jó öreg Tamiya HL, de a vázpárt rc4wd TF2-re cseréljük.
Ezen a helyen nyilván nem kell e lépés előnyeit ecsetelni. :)
Amint lesz időm, fotók is jönnek majd.
Egyébként megfontoltan, komótosan épül a gép, mert más projektek is futnak. A kaszni pl. biztosan csak akkor kezdődik el, ha a készülő 1:8,5 Niva elhagyta az országot.
Üdvözlettel,
I&T


Vissza a tetejére 
   
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 

Fórum kezdőlap » Trial építések » 1.9


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 73 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség