Hi
Jöjjön pár sor az első "éles" bevetésről.

Méretek:
- hosszúság 520mm
- szélesség 225mm
- magasság 245mm
- tengelytáv 312mm
A valós méreteket figyelembe véve ezeknek a méreteknek kellene lenniük:
- hosszúság 467mm
- szélesség 190mm
- magasság 183mm
- tengelytáv 269mm
Ezeket figyelembe véve inkább 1:8 vagy 1:9 méretű az autó, mint több kategóriatársa is, így tulajdonképpen nem lóg ki a sorból.
No de a száraz adatok után (
https://www.hpiracing.com/en/kit/117165 ) inkább jöjjenek a személyes tapasztalatok.
Az autónál felhasznált anyagok minősége és az összeszerelése is jó. Az illesztések, alkatrész kapcsolódási pontok pontosak, nem lógnak, nem lötyögnek. A műanyag elemek se nem túl puhák, se nem túl ridegek. Anyaguk a működésükhöz mérten kalkulált.
Az első tesztre a budaörsi Odvas hegy lankáit szemeltem ki. Aki már járt itt, az tudja miért. Itt hamar kiderül egy autóról, hogy mennyire jó, avagy nem jó.

A teszt száraz időben, a már megszokott domb felől fújó szélben zajlott. Íme a tapasztalatok.
- Szervó:
Nem minden esetben teljesített fényesen. A sebességével nem volt gond, de a gyárilag megadott 6kg-s teljesítmény ide valószinüleg kevés lesz.
Kormányzás:
Alap "kutyacsontos" verziót kapunk gyárilag. Ezzel 30fok körül teljesít a gép, ami jelen teszt alkalmával teljesen elégnek bizonyult. Persze nem kellett kapuk között, versenyszerűen teljesíteni a szakaszt. Később egy CVD mindenképpen jól jönne a nagyobb kormányszög eléréséhez.

- Motor:
Sok cég ad az RTR autóihoz ilyen nem szerelhető verziót. Az autót igaz szépen mozgatta, de a motorfékkel voltak némileg gondjai. Mondjuk amilyen lejtőkön teszteltem, nem is csoda. Ettől függetlenül a nagyon durva részeken is szép visszafogottan lassú tempóban csorgott lefelé.
Szabályzó:
Ez a tipus is ismert, mivel több cég is használja (persze szigoruan saját logóval ellátva) előnnye az állítható automata fék, a 3s lipo kompatibilitás és persze a vízállóság. Előző tuladonságait remekül teljesítette, a vízállósági teszt most elmaradt.

Gátlók:
Ezekről túl sokat nem kell mondanom. Szépen mozgott az autó, tették a dolgukat ahogy kell.
Gumik:
Első látásra ill tapintásra nem pontoan tudtam hová sorolni a gyári abroncsokat. Nem mondtam volna sem keménynek sem puhának őket. A teszten elég jól teljesített és a "hibáit" is a kerékszúlyozás hiányának könyveltem el. Többb helyen ahol nem akart felmenni, az autó orrárának szó szerinti megérintésével megszüntek a tapadási problémák. Ezért gondolom, hogy a kerekekbe helyezett súlyok orvosolnák ezt a hiányosságot.
Súlypont:
A gyári orrmotor - osztómű kialakításnak köszönhetően, elég jó a súlyelosztása az autónak. Ennek javítását szintén a kerekek súlyozásában látom. Ezzel tovább javítható pl az oldaldőlési fok is.

Táv szett:
A csomagban kapott 2.4-es távszett kézreálló és jól tette a dolgát. Igaz csak manuális tekerőgombok segtségével, de minden beállítási mód könnyen megtalálható volt. A beállítása könnyen ment.
Összességében ez egy árához mértem teljesen jó autó lehet annak, aki ki akarja próbálni milyen is az rc triál világa. Persze tehetünk alá kicsit komolyabb linkeket a gyári műanyagok helyett egy erősebb szervó és egy szerelhető motor sem árt. De a 111.000.-os RTR ár egy igazán jó választássá teheti a HPI új autóját.
Remélem segítettem egy kicsit a döntés előtt álló kollégáknak.
Itt is megköszönném a Modell & Hobby modellszaküzletnek a közreműködést.
https://www.flickr.com/photos/128599568@N06/albums/72157687312614722Üdv: Leo
_________________
RC4WD TF2 Marlin Crawler, RC4WD TF2 Toyota 4Runner
RC4WD TF2 SWB Jeep Wrangler, RC4WD TF2 LWB Toyota SR5
Vanquish VS4-10 Jeep JK, SCX10 Jeep Wrangler, TT Subaru,
- RC4WD TEAM DRIVER - CRAZY-CRAWLER TEAM DRIVER - TOPMODELLISMO TEAM DRIVER - 