Regisztráció    Belépés    Fórum    Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » Trial építések » Eszmecserék, csevej




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 39 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Csörlő vezérlés - Ki, hogyan?
 Hozzászólás Elküldve: hétf. jan. 27, 2014 3:54 pm 
Sárvédő
Avatar

Csatlakozott: kedd jún. 12, 2012 12:31 pm
Hozzászólások: 95
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Én egy FS GT3C-vel vezérlek egy éve 3racing-es csörlőt a harmadik csatiról. Nem azt mondom, h egy gomb kienged, egy gomb behúz, de hasonlóan a linkelt videókhoz, szépen lehet szabályozni még a behúzás/kiengedés sebességét is, így nem erőlködik a cucc, szépen lehet segíteni neki a kocsival, megállítani, irányt váltani, gyorsítani, lassítani. Én maximálisan elégedett vagyok vele.

_________________
Axial SCX10 Jeep Cherokee XJ


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Csörlő vezérlés - Ki, hogyan?
 Hozzászólás Elküldve: szomb. márc. 01, 2014 11:15 pm 
Pályabejáró
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 29, 2013 2:46 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Wien/Kisvárda
Hali, egy kérdésem lenne:

Csörlő vezérlés:
Egy carson Reflex pro2-m van, ez:
http://www.modellsport-boehm.at/carson- ... -4ghz.html

Namost, általánosságban egy 3 csatornás távról hogyan lehet a home-made csörlőt (szervós megoldás) a 3. csatorna igénybevételével működtetni ki-álj-be- módon. Lehet láma kérdés, de nekem megfejthetetlen dolog. Van is egy szervóm, amit arra szánnék, hogy kipróbáljam, csakhogy kéne az okosság. :)
Ha valaki leírná nagyjából, azt megköszönném. (a vevőm az 5 csatornás, szóval vannak lehetőségek)

_________________
Üdv: Emunem

Minden lehetséges...

VRX Blade 10T / Piros rettenet
Axial SCX-10 / Ford F-150 / KÉK Bálna
Tamiya TT-01 / Zöld darázs / BMW Z4 HB Project
2,4GHz / Póráz


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Csörlő vezérlés - Ki, hogyan?
 Hozzászólás Elküldve: szomb. márc. 01, 2014 11:20 pm 
Off-road Mester
Avatar

Csatlakozott: csüt. jan. 12, 2012 5:05 pm
Hozzászólások: 4357
Tartózkodási hely: Gödöllő
Hi

2 vagy 3 állású a harmadik csatornád?

Üdv: Leo

_________________
RC4WD TF2 Marlin Crawler, RC4WD TF2 Toyota 4Runner
RC4WD TF2 SWB Jeep Wrangler, RC4WD TF2 LWB Toyota SR5
Vanquish VS4-10 Jeep JK, SCX10 Jeep Wrangler, TT Subaru,
- RC4WD TEAM DRIVER - CRAZY-CRAWLER TEAM DRIVER - TOPMODELLISMO TEAM DRIVER -
Kép


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Csörlő vezérlés - Ki, hogyan?
 Hozzászólás Elküldve: vas. márc. 02, 2014 12:21 am 
Pályabejáró
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 29, 2013 2:46 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Wien/Kisvárda
Hali, 3 állású, és közben rájöttem, hogy ***egyszerű a dolog, csak én rinyáltam rajta, mint egy tizenéves tini. :D
Minden ok, szóval 3 állású, csak a potot kell kiiktatni, és még a sebeséget is betudom állítani, szóval frankón csörlőbarát a távom. :) Ki-be-álj simán tudja. :)
Köszönöm a választ(kérdést)! :D

_________________
Üdv: Emunem

Minden lehetséges...

VRX Blade 10T / Piros rettenet
Axial SCX-10 / Ford F-150 / KÉK Bálna
Tamiya TT-01 / Zöld darázs / BMW Z4 HB Project
2,4GHz / Póráz


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Csörlő vezérlés - Ki, hogyan?
 Hozzászólás Elküldve: szer. márc. 05, 2014 5:51 pm 
Csirke

Csatlakozott: vas. feb. 05, 2012 4:58 pm
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Bp. XX. ker.
Hali!

Nos, nézem ezeket a megoldásokat, úgylátszik senki nem mer drasztikusan hozzányúlni a jól bevált, olcsó távjához... :lol:
Itt egy kis ízelítő az általam használt megoldásról:

http://youtu.be/VSVotOCktRw

Mielőtt jönnek a cikiző, leszóló, "építő jellegű" kritikák, megjegyzések:
- A táv (mindkettő, csak a másik itt pihen a polcon) általam egy éve megpiszkált, és kiválóan működik, ráadásul a módosított firmware javítja az eredeti, szűz táv hibáit. (Ebbe most nem mennék bele, mindenki tudja, miről van szó...)
- Az SCX jelenleg "deszka-modell" állapotban van, vezetékek, rögzítések ésatöbbi később rendezésre kerülnek! (Ha lesz időm, ha itthon vagyok, ha nincs más dolgom...)

A csörlő Szrírészinges, (mely természetesen helyettesíthető VK mentes szervóval...) átalakítás ezen csak annyi, hogy ledobtam a semmire nem jó Tamiya csatit és forrasztottam egy Díntí-t.
A táv átalakítása sem nagy durranás: négypólusú tized inch-es csati alappanelra beforrasztva, célhardver (Farnell-nél szállítással együtt tavaly volt kb. 4200 kőkemény magyar valuta) USB-n át csatlakoztatva a számológéphez, hozzávaló szoftver (ingyenes!) letöltve, telepítve, konfigurálva, majd nyú firmware beégetve a táv mikrokontroller megfelelő területére. Megjegyzem, az eredeti bármikor visszatölthető maradéktalanul. Ugyanakkor a jelenlegi, 0.6.1-es firmware képes kiszolgálni az FS (és klónjai, ez is tizenhónapos tapasztalat...) 3, 6 és 8 csatornás vevőit. Minden egyéb funkció (pölö: gáz, kormány) maradéktalanul működik! Vagyis semmi "csiribí-csiribá, ha ezt nyomom, nem megy az", meg hasonló szívások, meg kiegészítő vezetékek gombokkal, baszom nagy tömbler befúrva a kaszni tetejére, meg garázsnyitó, amihez úgysem adnak harmadik kezet... Beállítod, azt nyomkodod, ennyi. A videjón egy hat cseneles vevő dolgozik, ez volt kéznél... Ergo: nyalvánvaló, hogy a plusz funkciókhoz hat, vagy nyóc csatornás riszíver szükségeltetik... Vagy ez nem jött át?! :twisted:
Az egész átalakítás kábé húsz (azaz 20) perececske, az első csavar bontásától a a bindelésig...
Ja, és kell egy jó minőségű, kellő hőfokú de vékony forrasztópáka, némi elektronikai alapismeret (tényleg csak annyi, hogy forrszemeket nem húzunk össze cinkével), egy kisebb keresztfejes (phillips) csvarnyúzó, nagy levegő és bátorság. Bazzz, A LEGFONTOSABB: hűtött Arany Ászok, minimum 2 doboz, vagy üveg. (A doboz jobb: később a palástja változatosan felhasználható, remekül forrasztható!) :lol: És ez nem vicc...!
Ha bárkinek kérdése van, segítek. Még azt is felajánlom, hogy elvégzem az átalakítást (ára: lásd fentebb, hi-hi-híííí...), bár előre szólok, ez több hetes előzetes egyeztetést kíván. Az ok roppant egyszerű: átlagosan öt hétből (jó esetben) kettőt vagyok itthon, és hát ugyi nem csak az én stupid boy hobbijaim vannak...

Röviden ennyi, üdv néktek:
Én voltam. (meg leszek) (vagy valami...)

P.s.: inkább ímélt küldjetek, ha lehet, azt azonnal látom...


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Csörlő vezérlés - Ki, hogyan?
 Hozzászólás Elküldve: hétf. máj. 05, 2014 1:18 pm 
Pályabejáró
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 29, 2013 2:46 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Wien/Kisvárda
Hali,
megint én :roll:

egy röpke kérdés a fedélzeti csörlőkapcsolós modellezőknek:
Mennyire "kényelmetlen" az, hogy nem távról, hanem kézzel kapcsolgatjátok a csörlő működését?
Csakmert 1 távos megoldás azért vérzik, mivel ha 2-en vagyunk játszósak, akkor a 2 modell egyszerre nem tud menni, és csörlő lassan összeáll (huzal+kampó megvan, szervó várat magára, de ha műanyagkerekes is jó [4kg-os], akkor lassan készen is van), csak ugye ahhoz kell kapcsoló.

Válaszokat előre is thnx, fontos lenne.

(még nem annyira fontos, de idővel változni fog a helyzet, de kelleni fog a 3ch mind2-re, és a gyári axi táv csak 2, venni meg nem akarok)
Mert ha úgy van, akkor valami kompromisszumot megkötök.

_________________
Üdv: Emunem

Minden lehetséges...

VRX Blade 10T / Piros rettenet
Axial SCX-10 / Ford F-150 / KÉK Bálna
Tamiya TT-01 / Zöld darázs / BMW Z4 HB Project
2,4GHz / Póráz


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Csörlő vezérlés - Ki, hogyan?
 Hozzászólás Elküldve: hétf. máj. 05, 2014 2:33 pm 
Sziklamászó
Avatar

Csatlakozott: szomb. jan. 21, 2012 2:52 pm
Hozzászólások: 1236
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Hi!

Műanyag fogasos szervóval neki se állj! A 4 kg-ról nem is beszélve.
A gyenge szervó meg sem fogja mozdítani az autót, ha a motor erős benne, akkor a műanyag fogasokat fogja ledarálni.
Fém fogasos kell és min. 8-10 kg-ot bírjon.
A kapcsolós csörlővel addig nincs gond míg rá nem borul az autó a kapcsolóra. Akkor elég nehéz kapcsolgatni. (Bár ez csak versenyen számít, ott nem nyúlhatsz a géphez.)

_________________
-Döncy-
duchony.zoltan@gmail.com
Telenor/354-2873


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Csörlő vezérlés - Ki, hogyan?
 Hozzászólás Elküldve: vas. máj. 11, 2014 11:23 am 
Pályabejáró
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 29, 2013 2:46 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Wien/Kisvárda
Köszönöm a választ. Akkor még mind2 projekt befagyasztva, esetleg egy rc4wd-s csörlő beszerzése lesz napirenden.

_________________
Üdv: Emunem

Minden lehetséges...

VRX Blade 10T / Piros rettenet
Axial SCX-10 / Ford F-150 / KÉK Bálna
Tamiya TT-01 / Zöld darázs / BMW Z4 HB Project
2,4GHz / Póráz


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Csörlő vezérlés - Ki, hogyan?
 Hozzászólás Elküldve: kedd máj. 13, 2014 11:01 pm 
Pályabejáró
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 29, 2013 2:46 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Wien/Kisvárda
NAA, van egy malac a kert alatt, csak nem tudom, h jó-e a szalonnája:
DX3.0 DSM 3CH
A kérdés a következő, van-e valakinek infója arról, hogy a 3. ch-t lehet-e csörlőzésre használni?
Fontos lenne, rövid ideig tart az akció, minek keretében 2 szervóval is megdobnak.
Akinek van fogalma, hogyan is lenne az a az, köszönöm előre is egy házi pálesszal a munkáját, válaszát.
Üdv.: a még mindig zöldfülű.

_________________
Üdv: Emunem

Minden lehetséges...

VRX Blade 10T / Piros rettenet
Axial SCX-10 / Ford F-150 / KÉK Bálna
Tamiya TT-01 / Zöld darázs / BMW Z4 HB Project
2,4GHz / Póráz


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Csörlő vezérlés - Ki, hogyan?
 Hozzászólás Elküldve: szer. máj. 14, 2014 9:02 am 
Sziklamászó
Avatar

Csatlakozott: szomb. jan. 21, 2012 2:52 pm
Hozzászólások: 1236
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Emunem írta:
A kérdés a következő, van-e valakinek infója arról, hogy a 3. ch-t lehet-e csörlőzésre használni?


Biztos lehet. Mindent meg lehet oldani. Kérdés, hogy jó lesz-e, illetve megéri-e?
Vegyél egy FlySky FS-GT3B-t vagy valamelyik klónját és mókold meg 8 csatornásra:

fislac írta:
Hali!

Nos, nézem ezeket a megoldásokat, úgylátszik senki nem mer drasztikusan hozzányúlni a jól bevált, olcsó távjához... :lol:
Itt egy kis ízelítő az általam használt megoldásról:

http://youtu.be/VSVotOCktRw

Mielőtt jönnek a cikiző, leszóló, "építő jellegű" kritikák, megjegyzések:
- A táv (mindkettő, csak a másik itt pihen a polcon) általam egy éve megpiszkált, és kiválóan működik, ráadásul a módosított firmware javítja az eredeti, szűz táv hibáit. (Ebbe most nem mennék bele, mindenki tudja, miről van szó...)
- Az SCX jelenleg "deszka-modell" állapotban van, vezetékek, rögzítések ésatöbbi később rendezésre kerülnek! (Ha lesz időm, ha itthon vagyok, ha nincs más dolgom...)

A csörlő Szrírészinges, (mely természetesen helyettesíthető VK mentes szervóval...) átalakítás ezen csak annyi, hogy ledobtam a semmire nem jó Tamiya csatit és forrasztottam egy Díntí-t.
A táv átalakítása sem nagy durranás: négypólusú tized inch-es csati alappanelra beforrasztva, célhardver (Farnell-nél szállítással együtt tavaly volt kb. 4200 kőkemény magyar valuta) USB-n át csatlakoztatva a számológéphez, hozzávaló szoftver (ingyenes!) letöltve, telepítve, konfigurálva, majd nyú firmware beégetve a táv mikrokontroller megfelelő területére. Megjegyzem, az eredeti bármikor visszatölthető maradéktalanul. Ugyanakkor a jelenlegi, 0.6.1-es firmware képes kiszolgálni az FS (és klónjai, ez is tizenhónapos tapasztalat...) 3, 6 és 8 csatornás vevőit. Minden egyéb funkció (pölö: gáz, kormány) maradéktalanul működik! Vagyis semmi "csiribí-csiribá, ha ezt nyomom, nem megy az", meg hasonló szívások, meg kiegészítő vezetékek gombokkal, baszom nagy tömbler befúrva a kaszni tetejére, meg garázsnyitó, amihez úgysem adnak harmadik kezet... Beállítod, azt nyomkodod, ennyi. A videjón egy hat cseneles vevő dolgozik, ez volt kéznél... Ergo: nyalvánvaló, hogy a plusz funkciókhoz hat, vagy nyóc csatornás riszíver szükségeltetik... Vagy ez nem jött át?! :twisted:
Az egész átalakítás kábé húsz (azaz 20) perececske, az első csavar bontásától a a bindelésig...
Ja, és kell egy jó minőségű, kellő hőfokú de vékony forrasztópáka, némi elektronikai alapismeret (tényleg csak annyi, hogy forrszemeket nem húzunk össze cinkével), egy kisebb keresztfejes (phillips) csvarnyúzó, nagy levegő és bátorság. Bazzz, A LEGFONTOSABB: hűtött Arany Ászok, minimum 2 doboz, vagy üveg. (A doboz jobb: később a palástja változatosan felhasználható, remekül forrasztható!) :lol: És ez nem vicc...!
Ha bárkinek kérdése van, segítek. Még azt is felajánlom, hogy elvégzem az átalakítást (ára: lásd fentebb, hi-hi-híííí...), bár előre szólok, ez több hetes előzetes egyeztetést kíván. Az ok roppant egyszerű: átlagosan öt hétből (jó esetben) kettőt vagyok itthon, és hát ugyi nem csak az én stupid boy hobbijaim vannak...

Röviden ennyi, üdv néktek:
Én voltam. (meg leszek) (vagy valami...)

P.s.: inkább ímélt küldjetek, ha lehet, azt azonnal látom...

_________________
-Döncy-
duchony.zoltan@gmail.com
Telenor/354-2873


Vissza a tetejére 
   
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 39 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Fórum kezdőlap » Trial építések » Eszmecserék, csevej


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 30 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség