Sziasztok!
Először is köszönöm a gratulációkat. Remélem, nem haragszotok, hogy el voltam tűnve, de a héten elég kevés időm volt foglalkozni a járművel, igaz szinte minden nap haladtam vele egy picit, de az nem ugyan az mintha nekiülhetne az ember rendesen a dolognak. Éppen ezért az alváz összeállításának részfolyamatairól nincsenek is fényképeim, de azzal szerintem tele is van már az összes amerikai fórum és még a videó megosztók is.
Így inkább írok egy pár sort a termékről, bár a rövidebb komment érdekében azt is felsorolás szerűen, négy pontba szedve.
Ami nekem nagyon tetszik benne:- SZENZÁCIÓS HIDAK !!!!!! /Szerintem az Axiál mérnökök, amikor meglátták ezeket akkor egyből nyugtatóhoz nyúltak/
- nagyon átgondolt tervezés,
- még az Axiálnál is sokkal erősebb konstrukció ,
- nagyon jó összeszerelési dokumentáció,
- hihetetlenül jó a műanyagok minősége,
- nagyon pontos minden alkatrésze,
- akkumulátor elhelyezése,
- vevődoboz mérete,
- kábelelvezető helyek az alvázon,
- versenyzésre ugyan alkalmatlan, de nagyon mutatós a kerekeket teljesen takaró karosszéria,
- gumik /bár azokat még tesztelni kell/,
- adják hozzá a hídra szerelhető kormányszervo konzolt is,
- hosszabb tengelytáv esetén hosszában kerül beépítésre a kormányszervo és olyankor a csörlőszervónak is van hely mellette
Ami nem annyira:- a tengelytávok nem egyeznek meg az összeállítási rajz adataival /például a legrövidebb tengelytáv nem 278mm, hanem 272 a második konfiguráció pedig nem 290, hanem 282mm/,
- szinte semmilyen alkatrész, csavar nincs tartalékban a dobozban,
- nagyon nehéz alváz,
- monumentális rugótornyok,
- ragasztós felnik,
- festési hiányosságok a rugók végeinél,
- nem tökéletes eloxálás a linkeken
Előnyök az SCX-10-hez képest:- sokkal erősebb, jobb hidak, kisebb difiházzal /80mm-es kerékkel akkora a szabadmagasság a difinél mint az Axiálnak a 108-asal/,
- szériában nagyon erős csuklós féltengelyek,
- nagy kitérésű kormánymű,
- nagyon jó linkbekötési pontok a hidakon, még vágott híd esetén is teljesen alá tud fordulni a kerék,
- variálható alvázhossz,
- sokkal nagyobbat lép köszönhetően a 110mm-es rugóstagoknak,
- vágható hidak, amihez még a féltengelyek lapolásai is elő vannak készítve,
- a jól átgondolt vevődoboznak és kábeltartó szemeknek köszönhetően vezetékerdőtől mentes letisztult alváz,
- opcionális lehetősége az osztómű két fokozatúvá alakításának
Hátrányok az SCX-10-hez képest:- nagyon magas rugótornyok, amiket nyitott karosszéria esetén szinte lehetetlen kiegészítőkkel eltakarni,
- az Axiálnál pont kétszer nehezebb alváz,
- nagyon nagy középső hajtás, amit nehéz a beltérrel összeegyeztetni
És jöjjön azért egy pár fotó is a száraz szöveg után:




Üdv.:
Citroenpeti