Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am Hozzászólások: 266 Tartózkodási hely: Budapest
A fentebb említett finomhangolás elkezdődött.
Elkészült a vontatókötél. Tízpróbás boltból való, strapabíró cipőfűző, két végén hurokban visszavarva, zsugorcsővel zárva. Épp úgy, ahogy itt a fórumon olvastam Nagy Elődeinktől. A varrómunkát ezúton is köszönöm kislányaim dédijének, azaz feleségem nagymamájának!
Próbálom a lehető legalacsonyabbra helyezni a súlypontot. Úgy éreztem, hogy a kerekekbe - ennél az autónál - csak önmérséklettel szabad súlyt pakolni. Ezért a taknőbe is raktam, elsősorban az eredeti akku-tálcába, valamint a felülről nyitott "sínpárba". A menetirány szerinti jobb oldalra némileg több súlyt ragasztottam, mintegy kompenzálva a bal oldalon elhelyezkedő szervót és a középvonaltól szintén szintén enyhén balra található motort. Ugyanígy a súlypont-leszállítás érdekében az előző verziónál közel 1 cm-rel lejjebb engedtem a házi készítésű akku-tartómat.
A tegnap éjjeli, kerti tesztelés továbbra is bíztató képet mutatott.
Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am Hozzászólások: 266 Tartózkodási hely: Budapest
Emunem írta:
Csak csínján a súlyokkal, nehogy a hajtás ne bírja el.
Igen, igazad van, Emunem: csínján kell bánni vele, hiszen a hajtás központi fogaskerekei műanyagból készültek. Alapeivnek azt vettem, hogy a CC01 hőskorában, tehát a konstrukció megalkotásának idejében NiCd és NiMH akkuk voltak forgalomban. A hajtásláncnak tehát minimum ahhoz a tömeghez kellett igazodnia, amit egy 6 cellás pakk (ti. 350-500 g) hozzáadott az egyébként menetkész autóhoz. (Akár nagy fordulatszám mellett is, "csapatós" üzemmódban.) Sőt, a legelső darabokban még mechanikus fesz-szabályzó volt, amit a menetirány szerinti jobb oldalra ültetett 2-es számú szervó vezérelt. Ez újabb több tíz grammot jelent. A ZIPPY LiPo akksik, amiket használok, alapvetően helikopterbe és repülőbe készültek, tehát elég könnyűek (cca. 150 g). A fent említett 350-500 grammhoz képest tehát keletkezik egy 200-300 g közötti játéktér, amit az autó különböző részen el lehet osztani. Reményeim szerint nem léptem ezt túl, de legalábbis nem sokkal. És ebbe már beleértem a többi "ballasztot" is (kötelező tartozékok, acél elemek, stb.) A kép alapján ugyan nem derül ki, de az eredeti akkutartó helyét nem pakoltam tele súllyal, hanem annak csak a két szélén van kb. 50-50 g. Középen, az ESC-t és az akkuőrt hordozó fedél alatt nincs.
Ha pedig mégis megadná valahol magát a hajtáslánc, akkor könnyítek rajta.
Nem tudtam, hogy igy utánanéztél. Általánosságban véve sok kezdő nem gondolja át, néz utána, mennyit bírna el a rendszere, és a nagy hévben túlsúlyozza az autót, mert "milyen cool, hogy nem borul fel sehol"! Aztán kardántörés, elcsavarodásakor néznek nagyot. Osztrák bajnokságon is 2015-ben profival is megtörtént, hogy az Axial gyári kardánja elnyalódott, mert túl volt súlyozva. Kerek súly, heggesztett bukó keret, alváz is moddingolt, kiegészítők, meg hasonlók. Meg jó, hogy kapott pót kardánt, mert amúgy kb a felénél mehetett volna haza.
Na, de így kell, ahogy te csinálod. Mégha meg is történne a baj, tudod, hogy nem azért történt, mert az autó egy romhalmaz, hanem mert megpróbáltad a határait feszegetni.
Üdv
_________________ Üdv: Emunem
Minden lehetséges...
VRX Blade 10T / Piros rettenet Axial SCX-10 / Ford F-150 / KÉK Bálna Tamiya TT-01 / Zöld darázs / BMW Z4 HB Project 2,4GHz / Póráz
Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am Hozzászólások: 266 Tartózkodási hely: Budapest
Emunem írta:
Nem tudtam, hogy igy utánanéztél. [...] Na, de így kell, ahogy te csinálod. Mégha meg is történne a baj, tudod, hogy nem azért történt, mert az autó egy romhalmaz, hanem mert megpróbáltad a határait feszegetni.
Üdv
Emunem, jól esik, hogy ilyen mélyen követed az építést. Tényleg! És igen, lehet, hogy minden körültekintésem és erőfeszítésem ellenére beüt majd valami; de nem azért, mert okosabbnak hiszem magam a fizikánál, hanem mert elszámoltam magam. I.
Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am Hozzászólások: 266 Tartózkodási hely: Budapest
Kicsi haladás, de haladás: - megvan a csörlőkapa (alumíniumból, és innen is köszönöm az SG Modellnek!); - az autó elejére visszakerült a lökhárító, a hűtőrács és a lámpabúrák, valamint a két tetőlámpa.
Ergo: újra kezd autó formája lenni. Vagy inkább: FJ formája lenni. <3
Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am Hozzászólások: 266 Tartózkodási hely: Budapest
Leowrc írta:
Hi
Két kérdés........
Jól látom, hogy meg lett vágva az orr rész és eltűnt a gyári sárvédő szélesítés?
Üdv: Leo
Anno, az építés kezdetén sokat beszéltünk a lökhárítóról, miszerint az cserélhető, de nem vágható. Ezért a válaszok: - az orr rész nem lett megvágva, hanem eltávolítottam a gyári lökhárítót (ami már vágott volt egyébként), s helyette felkerült az FJ40-eseknél használt egyszerűbb lökhárító; - a gyári sárvédő szélesítést egy az egyben levettem (két okból: (i) minkettő sérült volt; (ii) a festésnél útban voltak), de felújítva visszakerül mindkettő eredeti méretében. Mindezen előzmények nyomon követhetőek a korábbi bejegyzések képein.
Természetesen nem szeretnék véteni a Street kategória legalapvetőbb szabályai ellen.
Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am Hozzászólások: 266 Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!
Az idei első futam kimaradt számunkra, de közeleg a második. Az alábbi videóval szeretném illusztrálni, hogy az építés lezárult. És szeretném hinni, hogy készen állunk.
Leó, külön ajánlom figyelmedbe a visszaépített sárvédőket elől.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.