Regisztráció    Belépés    Fórum    Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » Trial építések » 1.9




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 8 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Tamiya Pajero Overland
 Hozzászólás Elküldve: kedd nov. 27, 2018 12:54 am 
Csirke
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 11, 2014 11:03 pm
Hozzászólások: 14
Sziasztok,
Hosszú idő után Leo-nak hála sikerült visszajutnom a fórumra, így gondoltam, megosztom én is a paripát, amit közel egy éve csinosítgatok.
Ez már a 4. Pajerom a sorban a modellezésben eltöltött évek alatt és arra kellett rájönnöm, hogy bármilyen kis "sete-suta" is a CC/XC konstrukció a XXI. századi SCX10-ek és TRX-ek mellett, valamiért mégis magával ragadja az embert. Persze nem tagadom, néha engem is elkap a hév és eljátszom a gondolattal, hogy talán jobb lenne egy CR01 vagy hasonló jobb menettulajdonságokkal megáldott verda, de csak marad mindíg a polcon a kis Jero :)
Szóval akkor rátérek a gépre:
Metaltop Wide, kemény kasztnis verzió. Szépen lassan alakítottam a szájam íze szerint, közben rengeteget autóztam vele, sokszor 10km-eket egy huzamban... HIBA NÉLKÜL állta a sarat.
Ami eddig van benne:
- HPI 55t motor (én imádom ezt a konstrukciót, szerintem nagyon megbízható, igénytelen jószág...)
- Természetesen mindenhol gumiszigetelésű csapágyak
- GPM 4 link felfüggesztés és gátlőbekötések
- JunFac alsó skid plate
- Tamiya Barrel Spring rugó szett
- Az oldalsó csík a Tamiya fain kis Off-Road matrica szettjéről van

Az utolsó nagyobb átalakításon a minap esett át. Már régóta szemezgettem az RC4WD Breaker 1.9 felnkkel, amire szintén Leo-nak hála, sikerült szerválnom MST 90mm-es gumikat. A kerekek a 6.5mm-es offset miatt így is jócskán kilógnak a járatból, amire még rájöm a 31mm-es szélesség az eredeti 26mm helyett, így kicsit félve ugyan, de nekiestem a kerékjáratoknak. Az első képen még a korábbi MST felnikkel és Tamiya Soft Mud Block gumikkal:
Kép

Itt már a vágás közben:
Ennél a résznél kicsit kitérnék a vágás folyamatára, ugyanis én ebben a témában kezdő voltam, még sosem nyestem kemény kasztnit. Sokat gugliztam, hogy mi a legjobb módja ennek, aztán találtam egy tetszőleges megoldást, amit kipróbáltam és bevált... Ez annyiból áll, hogy be kell karcolni jó alaposan a vágni kívánt ívet, aztán csak le kell óvatosan törni a nem kívánatos részt. Nekem ez nagyon jól bevált, szép egyenesden lehetett leszedni a felesleget róla. Kíváncsi vagyok, más hogy csinálja...
Kép

És aztán kapott egy kis festést a sárvédő, hogy dögösebb legyen:
Kép Kép Kép

A cél továbbra is az, hogy egy fain kis trail masina maradjon. A vágásnak köszönhetően talán a jövőben nagyobb gumákat is kipróbálok, de most tetszenek az MST KM gumik. Ma rendeltem egy Loops első lököst hozzá, mert így vágva szerintem az jobban mutat majd.
Talán, ha elég bátor leszek, akkor a téglát is lenyesem az elejéről.
Tervben van még az első felfüggesztés tuningja alura, meg persze egy csomó dolog, de egyenlőre ennyi... :)
Ha megjön a lökös, tolok fel képeket róla.


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Tamiya Pajero Overland
 Hozzászólás Elküldve: szer. nov. 28, 2018 12:06 am 
Pályabejáró
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 29, 2013 2:46 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Wien/Kisvárda
Az elején én majd végig átvágtam, mire rájöttem erre a fajta műanyag vágásra.

Csak így tovább!

_________________
Üdv: Emunem

Minden lehetséges...

VRX Blade 10T / Piros rettenet
Axial SCX-10 / Ford F-150 / KÉK Bálna
Tamiya TT-01 / Zöld darázs / BMW Z4 HB Project
2,4GHz / Póráz


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Tamiya Pajero Overland
 Hozzászólás Elküldve: kedd dec. 04, 2018 9:46 am 
Csirke
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 11, 2014 11:03 pm
Hozzászólások: 14
Tegnap megjött a Loops lökös, fel is kellett pattintanom gyorsan a helyére...:)
Volt egy kis vágás, aztán kijavítottam a festést és végül a helyére került a dolog.
A gyári csavarokkal tettem vissza, aztán láttam, hogy a Loops-nál 3x8mm-es csavarokat írnak, azok meg 3x10mm-esek, de simán belementek... úgyhogy ez van :D
Nekem nagyon bejön. Kapott két cicaszemet a lámpák alá, mert nézegettem a neten fotókat és ez a megoldás nagyon tetszett.
SG-től a héten jönnek vonószemek, de azt nem tudom, hogy felteszem-e, majd meglátjuk.
Rendeltem még hozzá 4mm-es kerékhatszögeket, amitől reményeim szerint a felnik kicsit beljebb kerülnek 1-1mm-t.
Folyt köv...
Kép Kép Kép Kép


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Tamiya Pajero Overland
 Hozzászólás Elküldve: csüt. dec. 06, 2018 10:39 am 
Szalagszedő
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 05, 2013 1:27 pm
Hozzászólások: 148
Tartózkodási hely: Baranya megye .Pécs
Üdv. Igazán igényesen összerakott egy Pajesz lesz. Én kimondottan örülök,hogy van még olyan CC01 fanatikus mint te. Gratulálok. Szép munka.
A felnik és a gumik kölönösen tetszenek.

_________________
Tamiya CC01:
Mitsubishi L200 Warrior
Mitsubishi Lancer Dakar
Hobao Hyper 7. TQ


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Tamiya Pajero Overland
 Hozzászólás Elküldve: csüt. dec. 06, 2018 9:55 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 266
Tartózkodási hely: Budapest
Gratulálok! Ez egy dögösen scale Pajero. :)
Csatlakozom Badrobee-hoz: én is örülök, hogy fel-felbukkan még cc01 őrült. ;)
Az elülső "tégla" plasztikai műtétjéhez én az alábbi videót ajánlanám (a lényeg 3:20-nál kezdődik). Ez nem csak szép és igényes megoldást ad, hanem megmarad a Pajero kaszni eredeti felfogatásához szükséges rögzítőpont.
https://youtu.be/EdvHlppzj7Q

_________________
TEAM MODELL ZONA

MST CMX "Green Turtle" FJ
RC4WD TF2 LWB Hilux 4-door
Tamiya Bruiser, High Lift Hilux& F350 , CR-01 H2, CC-01 FJ Cruiser&Robur LD2002&Pajero Wagon&Hilux(feat. NIKKO), TL-01B, WR-01 Twin Detonator, MF-01X
SCX10 Hilux
Carson MC-10


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Tamiya Pajero Overland
 Hozzászólás Elküldve: vas. jan. 13, 2019 3:19 pm 
Csirke
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 11, 2014 11:03 pm
Hozzászólások: 14
Sziasztok,
Köszönöm szépen, igyekszem lassan de biztosan építgetni. Remélem idén több időm lesz autózni...
Szóval megint történtek változtatások, Leo-nak ezúton is köszönet a sok üzenetes segítségért!

Kapott a verda szép GPM C-elemeket erősítésként. Kapott GPM kerékagyakat is, de ezek nekem annyira szarul működtek, hogy ki kelett szerelnem őket. Egyszerűen ide-oda csúszkáltak benne a csapágyak, amiktől az amúgy is lötyögős futómű elviselhetetlenül vibrált. Ezeket inkább visszacseréltem a gyári műanyagra. Ha valakinek erre van megoldása, azt szívesen meghallgatnám...
Kép

Karácsonykor volt időm, nekiestem a téglának. Így sikerült, elégedett vagyok az eredménnyel. Így már azért elég faja lett a terepszög és a kinézetén is sokat dobott, hogy nincsen rajta az a kinövés. Azért választottam inkább ezt a verziót ahelyett, ami az Isti által linkelt videóban van, mert lehet, hogy később kap egy alu skid-et előre, viszont nekem az tetszik, ha az lyukacsos, és ha élből ott vágom el, akkor ugye a lyukakat elfelejthetem, különben minden kosz a ksztniban landol.
Kép Kép Kép

Kapott szép Tamiya CVD tengelyeket. Itt először a GPM tengelyeket rendeltem be, aztán beleütköztem abba a problémába, amit sajnos nem olvastam el rendelés előtt. A GPM-en a forgáéspont nem esik egybe a kerékagyak forgáspontjával, így kisebb a kormánykitérése.
Kép

A legtutibb változtatás az új gumáknak köszönhető. Az MST gumik jók voltak arra, hogy a polcon ácsorogjon, de szerettem volna egy kis hasmagasságot is emelni, így belőttem a 96mm körüli kerékátmérőt célként. Sokat agyaltam, hogy milyen gumi legyen, szóba jött az RC4WD Rock Creeper és a Mud Thrasher, de végül beleszerettem a GoodYear Wrangler Duratrac gumikba. Még sosem próbáltam RC4WD gumikat, nekem kicsit furcsa és ilyesztő, hogy ennyire puhák. Kíváncsi leszek, meddig húzzák majd :)
Kép Kép Kép Kép Kép

Végül kapott egy kapcsoló elektronikát és 4dbLED-et előre, amiket a táv 3. csatornájára kötöttem. Erről nem csináltam képet :)

Ezek mellett beszereztem a HW Quicrun 1080 szabit amivel jól megszívtam, mert nincs rajta motorcsatlakozó, így most csak nézegetem, amig nem tudok rendelni valahonnan Tamiya szabványt.
A felnik és gumik súlyát a 3kg-os Carson szervó nem túl jól tolerálja, így ez lesz a következő project...


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Tamiya Pajero Overland
 Hozzászólás Elküldve: szer. jan. 16, 2019 9:43 am 
Csirke
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 11, 2014 11:03 pm
Hozzászólások: 14
Még egy kis upgrade, hogy az időjárás se legyen kifogás... Így már startra kész.
Kép Kép


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Tamiya Pajero Overland
 Hozzászólás Elküldve: pén. jan. 25, 2019 10:01 pm 
Csirke
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 11, 2014 11:03 pm
Hozzászólások: 14
Kis upgrade...
Tekin 55t Heavy Duty motor + RW racing acél pinion
Kép
Ezzel azért jobban húz a verda... mármint ez azért jobban húzza a verdát :)


Vissza a tetejére 
   
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 8 hozzászólás ] 

Fórum kezdőlap » Trial építések » 1.9


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 17 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség