Regisztráció    Belépés    Fórum    Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » Versenyek- Bajnokságok » 2020 Team HRCCT




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 5 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: 2020 Team HRCCT versenyszabályzat
 Hozzászólás Elküldve: pén. jan. 03, 2020 6:11 pm 
Off-road Mester
Avatar

Csatlakozott: csüt. jan. 12, 2012 5:05 pm
Hozzászólások: 4357
Tartózkodási hely: Gödöllő
Team HRCCT Hungary Scale Trial Championship 2020-as versenyszabályzat.

Többfordulós Scale Rc-triál kupasorozat, különböző talajú szabadtéri helyszíneken lebonyolítva.

Pár szó magáról a versenyről az újak kedvéért:

- Direkt nem jelöltük az új pontokat, illetve változásokat, mert akkor csak azt olvassátok el. Tessék elolvasni a teljes szabályzatot, ha valami nem tiszta, kérdezzetek minket.

- Létszámtól függően sorsolással kialakított csapatok.
- Minden csapattagnak külön írjuk a hibapontjait, itt az idő nem számít
- A csapattagok összes hibapontja és futott ideje adja a csapateredményt
- A futamok végén csapat eredményt hirdetünk, viszont az egyéni bajnokságban mindenki a saját pontjai alapján elért eredménye után kapja meg a bajnoki pontokat. Pontegyenlőség esetén (az eddigiektől eltérően) a gyorsabb versenyző jutalmazzuk. (1-1 pont attól függően, hogy hányan értek el egyforma pontszámot)
- A csapatok egymást pontozzák, (street - ultimate) ebben minden csapattagnak részt kell vennie! Ennek elmulasztása büntetést von maga után!
- A csapat "egyszerre" rajtol. Az első embernél indul az idő és az utolsó csapattag beérkezésekor áll meg az óra. Egymást nem lehet hátra hagyni. Tulképpen egyszerre kell a csapatnak mozogni a pályán. Kivétel ez alól, ha valaki előremegy azért, hogy a pályát teljesítve kívülről segítse a többiek haladását.
Így több autózás és nagyobb versenytávok mellett, továbbra is megmarad az egyéni év végi dobogó.

Gyerek kategória:

Minden 12 év alatti nevező automatikusan ebbe a kategóriába sorolandó! Ha a szülő úgy itéli meg, hogy gyermeke a felnőttekkel azonos szinten tudja a pályát teljesíteni, abban az esetben nevezhető a normál kategóriákba, azonban ezt a döntését a szervezők felülbírálhajták. Ha a szülő ezzel nem értene egyet, akkor lehetősége van Családi csapatként gyermekével együtt teljesíteni a versenytávot.

Járművek általános leírása:

- A futamokon műanyag, fa vagy fém alapú karosszériával lehet indulni.
- Rajtolás csak teljes karosszériával (Lökhárítók, ajtók, ívek, plató, továbbra sem elég csak egy fülkét feldobni a vázra….stb.)
- Első szélvédő kötelező.
- Zárt kaszni esetében ajtók megléte. Tető nélküli (kabrió) illetve , ha csővázas építésű az autó, akkor teljes belső térrel kell rendelkeznie. (műszerfal, két ülés, váltókarok, pedálok, oldalpanelek) Ha csak az ablak van lehúzva, elég a "fél lexan" beltér is.
- Lehajtott első szélvédő nem elfogadott. Kabrió kialakításnál az ülések mögött bukókeret kiépítése kötelező. Magasságának arányosnak kell lennie az autó méreteivel.
- Ablaktörlők megléte, matrica egyik kategóriában sem elfogadott!
- Egy járműre csak egy típusú és fajtájú gumiköpeny szerelhető.
- Nem lehet 4 kerék kormányzás vagy csak hátsó kerék kormányzás, ha több tengelyed van akkor is csak az első tengelyen elhelyezkedő kerekek kormányozhatóak.
- Az akkumulátort illetve bármilyen elektronikát csak az alvázra lehet fogatni, se a szervóra, se a linkekre, se a hidakra nem lehet tenni. (a szervó természetesen maradhat a hídon)
- Mindhárom kategóriában érvényes pont, hogy az elektronikát el kell rejteni, vagyis ne lehessen pl az ablakokon át látni!
- A versenyen minden olyan gépjármű részt vehet, ami scale (a valóságban is létező terepjáró ill. teherautó) karosszériával rendelkezik.
- Mindhárom kategóriában a minimum tengelytáv 242mm.

Egyedi és épített Járművek:

- Minden EGYEDI ÉPÍTÉSŰ jármű, és olyan ami egyáltalán nem szerepel az 1:1 triál futamokon, külön elbírálásban vesz részt.
- Az önhordó alvázakon kívül (tamiya cc-xc), csak a valós életben is használt párhuzamos létraváz használható. (Kérdéses megoldásoknál az 1:1 es autó fotóit a szervezőknek a versenyt megelőzően el kell juttatni.) A Jármű alvázának a jelenlegi pl. Axial SCX vagy HRCCT home-made párhuzamos létraváz méreteit kell figyelembe venni, és a kasznifelépítményt kell hozzáméretezni úgy, hogy annak arányai az utcai használatú autókkal megegyezőek legyenek (fotók).
- Crawler és egyéb váz használata tilos.
- Minden olyan jellegű kasznifelépítmény, alváz módosítás amely kérdéses lehet, a versenybíróságnál kell előterjeszteni a megépítés előtt! (elkerülendő hogy olyat épít valaki amivel nem indulhat)
- Gyári tartozék le ill. felszerelése lehetséges.
- Tilos a DIG vagy bármilyen mechanikus és elektronikus hidankénti fékező rendszer használata!

Jármű felfüggesztései:

- A járművek lehetnek független kerék felfüggesztésűek vagy merev hidakkal szereltek.
- A járműveknek 4db gátlóval kell rendelkezniük.
- Mindhárom kategóriában használható a "cantilever kit" felfüggesztés, maximum 50mm-es gátlóval és egy tolórúddal.

Hajtás:

- A járműben motor vagy akkumulátor teljesítmény megkötés nincs.
- Az autó előrehaladását csak a járművön lévő kerekekkel lehet végrehajtani, kivétel ez alól a csörlőzés, ebben az esetben a csörlőkötéllel is húzható az álló kerekekkel csúszó autó.
- A meghajtást 1 motor és 2+1 kardántengely biztosíthatja (nincs MotorOnAxle)

Homokvas és annak használata:

- A járművet fel lehet szerelni 1 pár méretét tekintve maximálisan : 120×40×5mm "homokvassal" amit a menet ideje alatt a járművön kell elhelyezni. Használatuk csak a valósággal megegyező módon, vagyis csak áthidalásra használható.
Minden egyéb kiegészítő ami a jármű részét képezi (pl platón, csomagtartón található) nem használható a menet alatt semmilyen előrejutási segédletként, kivétel ez alól a vontatókötél. A Homokvas anyaga szabadon választott, de csak scale kinézetű és kialakítású használható!
Csörlő és csörlőzés:
- Szakaszonként mindenki egy ingyenes csörlőzést hajthat végre, ezután az összes kötés 5 pont büntetésért hajtható végre. Kötésnek minősül az amikor a csörlőt beakasztottuk egy fix pontra majd a csörlőzés végeztével az akasztót (karabiner, karika,kampó) áthelyezzük egy másik pontra.
- Új csörlőzési pontnak számít az is ha a kötél elszakad és össze kell kössük vagy az akasztópontból kiesik kifordul a kampó és újra ugyanabba a pontba visszaakasztva tudunk tovább csörlőzni. Háromszögezésnél ez annyiban változik, hogy ha az autón nem változtatod a kötési pontot de a csúcsot átrakod, az is új kötésnek minősül.
- Ha a csörlőzés közben a két kötési pont ugyan nem változik, de az autón áthúzott kötél kiakad, az nem számít új kötésnek.
- A csörlőkötelet egyszerre csak egy kapupáron lehet áthúzni.
- Az autók haladását a vontatókötéllel büntetés nélkül lehet segíteni, mindaddig, amíg az ebben résztvevő autók közül bármelyiknek a csörlőkampójába nem akasztasz. Ebben az esetben ugyanúgy jár érte a "csörlő büntetőpont" Kapunként egy alkalommal ingyenesen használhatod a vontatókötelet mint fix "csörlő", de minden további kötésért már jár a "csörlő büntetőpont"
A csörlőzési pont megválasztása:
- Ez bármilyen a terepen elhelyezkedő tárgy lehet (kő, hasadék, fatönk, gyökér vagy gödör) amelybe akasztjuk a csörlőkötelünket, vagy a "csörlő eke" végét. Egyéb akasztási pontnak csak a kötelező tartozék "csörlőkapa" használható!

A verseny:

- A csapatok egymást pontozzák. A csapat minden tagjának jelen kell lenni a pontázásnál, különben a hiányzónak 30 büntetőpont jár. (persze pl WC-re el lehet menni) Bármilyen felmerülő kérdésben a szervezők segítséget nyújtanak.
- A futamoknál elsősorban nem az időé a döntő szerep. Sokkal lényegesebb az autó valósághű kinézete és a minél precízebb vezetés.
- Egy nevező egy versenyen, kizárólag egy autóval és egy kategóriában nevezhet.
- Egy autóval több versenyző nem indulhat. (kivéve indokolt esetben)
- A versenyen akadályokat kell adott helyeken leküzdeni, kihelyezett kapuk között áthaladva.
- A kapupárok szélessége kategóriánként változó lehet. (24-30cm)
- Az a versenyző illetve csapat győz, akinek a legkevesebb pontja van a végelszámolásnál.
- Minden induló +200 ponttal indul neki a futamoknak, de ez csak az egyéni értékelésnél számít.
- A futam teljesítése után a meglevő pontokhoz hozzáadódnak az elkövetett hibák büntető pontjai.
- A kapupárok bármilyen érintése (tolatásnál is) a jármű bármely részével +15 büntető ponttal jár. A kapuk két pálcája külön számít, de csak 1-1 alkalommal (max 30pont) addig amíg az autó teljes hosszában el nem hagyja a kaput. Ha már áthaladtál a kapun és tolatás közben újból nekimész az ismét 15 hibapontot jelent oldalanként.
- A kaput csak normál módon, "talpon" lehet teljesíteni. borulás közben nincs teljesített kapu!
- Borulás kapuban = pályaelhagyás 30pont, ezután az autót a kapu elé visszahelyezve folytatható a verseny!
- Teniszlabdás kapunál a merőleges meghosszabbítás a mérvadó, (nem megközölhető a bója)
- A kapuérintést a vezető bíró ítéli meg és jelzi hangosan a versenyzőknek.
- A jármű bármilyen kézzel vagy egyéb tárgyal való érintéséért +30 pont büntetés jár. Kivételt képez ez alól a segédeszköz használata, ami az autó tartozéka kell legyen, a verseny menete alatt is. (Ez lehet csörlő, kötél, rámpa, stb.) Ebben az esetben a versenyző az autóhoz nyúlhat büntetőpont nélkül.
- A pálya vonalát jelző szalagok, bannerek, táblák érintéséért (érintésenként) +15 pont büntetés jár.
- Minden akadályt meg kell próbálni teljesíteni. Ha nem sikerül, akkor a versenyző ezt jelzi a versenybíráknak és ha valóban megvolt a próbálkozás, akkor mehet tovább a kaput kikerülve vagy az autót a kapu után helyezve! Ha versenyző egyértelműen letarolja a kaput, azért 30pont büntetés jár!
- Kapu kihagyása vagy pályaelhagyás +30 büntetőpont
- A verseny menete alatti meghibásodásnál az autót, szakaszonként maximum egyszer lehet javítani, erre 1x 5perc javítási idő áll a rendelkezésére, de az óra nem áll meg.
- Műszaki hiba miatt kiesett versenyző után, a csapat megkapja a kihagyott kapukért járó büntető pontokat.
- Az indulási sorrend minden futamon helyszíni sorsolással dől el.
- Jármű vagy versenyző ellen óvást csak az eredmény kihirdetéséig fogadunk el, utána ez már nem lehetséges.

Gyakorlás:

- Verseny előtt gyalogos pályabejárás nincs!!!
- Versenyen kívüli játék lehetséges annak, aki teljesítette a versenyt vagy nem indul (2.4Ghz-es rádióval vagy egyeztetett frekvencia mellett) Mindezt teheti a pályán kívül a versenyt nem zavarva.
- A verseny menete alatt a pályára ráhajtani tilos, ez automatikus kizárással jár.

Scale pontok:

- Nincsenek külön bónusz pontok (kivéve STREET osztály gumiméret)

Gépátvétel:

- Azért, hogy a futamokon időt spóroljunk, az első futamnál mindenkinek kitöltünk egy "homologizációs" lapot. Ezeket fogjuk használni a futamokon pl a sorsolásokhoz illetve a pontozásnál. Természetesen ezeket (hogy ne vesszenek el, vagy ne maradjanak otthon) minden futam után a szervezőknél le kell adni.

Minden géposztályban látható helyen kötelező elhelyezni az alábbi kiegészítőket:

- Működő csörlő, ez továbbra is rejtve maradhat
- Alap világítás (2 fehér elöl és 2 piros hátul)
- 1db láda
- 1db használható vontatókötél
- 1db üzemanyag tároló kanna
- Ablaktörlő lapátok megléte elől, matrica nem elfogadott
- 1db elsősegély doboz
- 1db rendszám, Magyar zászlóval és „H” betű jelzéssel
- Pullpal (csörlőkapa)
- Homokvas 1pár
- Vízmentes (vízálló) elektronika.
- Használható pótkerék (csak a Street kategóriában)
- Poroltó
- Kötelező látható rögzítés! Nincsenek platón álló kannák, ide-oda guruló eü dobozok és pattogó ládák. Mivel a homokvasat és az ekét használjuk, ezek kivételt képeznek.

Minden géposztályban lényeges, hogy bármilyen hiányzó kötelező tartozékért +30 büntetőpont/db jár, továbbá minden kötelező tartozéknak látszódó helyen kell lennie!! (plató, tetőcsomagtartó...)


Kategóriák kötelező érvényű szabályai:


STREET (class1)

- A karosszérián a kerekek nem lóghatnak túl előre vagy hátra, oldalirányban a kerekek maximum 5mm-t lóghatnak ki a karosszéria alól. (sárvédő ívek alatt) A kasztnira csak a gyárival megegyező szélesítések kerülhetnek föl! ( rc4wd, SDI, Loops)
- A jármű kerekeinek a kerékjárati ívek alatt pontosan kell elhelyezkedniük.
- Kemény karosszéria. (no lexan)
- Első szélvédő és ablakok megléte (lehúzott ablak vagy ablak nélküli autónál kötelező legalább fél belteret kiépíteni)
- Átlátszó első szélvédő vagy oldalablaknál minimum fél beltér kötelező.
- Lökhárítók megléte kötelező, aminek minimum az autó homlokfalával megegyező szélességűnek kell lennie.
- 1.55, 1.7 vagy 1.9 kerékméret maximum 100mm-es gumival.
- Gátlók dőlése a függőlegestől (előre - hátra) maximum 20°-kal térhet el.
- A nyomtáv minimális szélessége 190mm (gumik külső oldalán mérve)
- A karosszéria minimális szélessége (szélesítések nélkül a kilincseknél mérve): 140mm
- Az autók minimális tengelytávolsága 242mm.
- NEM engedélyezett a karosszéria elejének és végének összehúzása (szélesség megvágása!)
- Módosítás nélküli karosszéria, nincs megnyújtott gyárival meg nem egyező tengelytáv ill karosszéria. (egyedi építésnél külön elbírálás)
- Lökhárítók megvágása, cseréje engedélyezett, de passzolniuk kell az autó és a kategória stílusához.
- Csak egy csörlő engedélyezett.
- Nincs portál hajtás.
- Zárt karosszériánál, dobozon belüli kötelező cuccok csak akkor engedélyezettek, ha legalább fél (lexan) beltér van.
- Csak scale gumik, (nincs crawler gumi)
- Pótkerék, ami méretre kb stimmeljen azokkal mint amin gurul az autó és bármikor felszerelhető legyen az autóra!
- 95mm alatt 25 pont gumibónusz


ULTIMATE HARD

- Ebben a kategóriában elég ha 2 kerék eléri a karosszéria külső vonalát (hozzáér)!
- Minimum nyomtáv 210mm (kerék külső oldalán mérve)
- Csak kemény karosszéria.
- Truggy és csővázas autók engedélyezettek! Itt minimum követelmény a fülke mögötti bukókeret kiépítése, amit ki kell támasztani a vázhoz.
- Csőváz és lexan panelek, nem számítanak kemény kaszninak! (stirol panelekkel ok)
- Engedélyezett a karosszéria elejének és végének összehúzása (szélesség megvágása!) maximum váz szélességig!
- A karosszéria minimális szélessége (szélesítések nélkül a kilincseknél mérve): 160mm
- A lökhárítóknak nem kell kiérni a karosszéria széléig, de illeszkedniük kell az autó jellegéhez!
- A kerekek nem lóghatnak túl az autón (váz + lökhárítók) előre és hátra!
- A jármű kerekeinek a kerékjárati ívek alatt pontosan kell elhelyezkedniük, azonban egy tengelyen az autó jellegéből adódóan (pl. Jeep) maximum 10mm-t el lehet térni!
- Gátlók dőlése a függőlegestől maximum 20°-kal térhet el, kivéve truggy, csővázas és hasonló építésű autók, ahol a hátsó tengelyen a gátlók dőlése maximum 45° lehet!
- 1.55, 1.7, 1.9 vagy 2.2 kerékméret maximum 120mm-es gumival, itt nincs gumibónusz.
- Első szélvédő és ablakok megléte (lehúzott ablak vagy ablak nélküli autónál kötelező legalább fél belteret kiépíteni)
- Első és hátsó csörlő is engedélyezett.
- Legalább váz szélességű plató, vagy vázborítás még csővázas kialakításnál is.

Minden autó, amely nem felel meg a STREET szabályzatnak, automatikusan ide sorolandó, de meg kell felelnie a fenti szabályoknak!


ULTIMATE LEXAN

- Ebben a kategóriában ugyanazok a szabályok vannak érvényben mint az Ultimate HARD-ban, de itt csak lexan kasznikkal lehet indulni (honcho, dingo, jeep, G6 verziók, deadbolt, proline stb kasznik).
- Nincsenek "fél" kasznik, tehát ha csak egy fülke van a vázon, akkor a kötelező váztakaráson kívül bukócső kialakítása is kötelező. A fülke mögötti kaput legalább két helyen a hátsó részhez ki kell támasztani.
- A kötelező tételek itt is ugyanazok, mint a másik két kategóriában.
- Lökhárítók megléte kötelező, de az autó jellegétől függően a hátsó lökös elhagyható.

- Mindhárom kategóriára érvényes pont, hogy csak befejezett autóval lehet részt venni a futamokon. (festés, építés, stb...) továbbá a papírból készült kötelező zartozékok nem elfogadottak!!

Nevezés, verseny és bajnokság menete:

Minden kategóriában 5fő induló létszám a minimum!

Gépátvétel:

- Nincs, "majd mindjárt hozom" kiegészítő. Ami nincs ott és kötelező, azért jár a 30 bünti pont!

Nevezési díj:

Előnevezéssel: 2000.-
Helyszíni nevezéssel: 2500.-

- A Kupasorozat pontgyűjtő rendszerben működik, mely az év végén adódik össze. Év végéig a legtöbb pontot összegyűjtött versenyző nyeri meg az adott év kupáját.

- Bármilyen Bírói döntéssel szemben óvást nem fogadunk el.

VERSENYEN ELÉRT HELYEZÉSEK PONTOZÁSAI :

I. hely – 20pont
II. hely – 18pont
III. hely – 15pont
IV. hely - 12pont
V. hely - 10pont
VI. hely - 8pont
VII. hely – 6pont
VIII. hely – 4pont
IX. hely - 2pont
X. hely - 1pont


Olvassátok, értelmezzétek, ha valami nem tiszta, akkor kérdezzetek. Ne egymást, hanem minket!


Üdv Leo

_________________
RC4WD TF2 Marlin Crawler, RC4WD TF2 Toyota 4Runner
RC4WD TF2 SWB Jeep Wrangler, RC4WD TF2 LWB Toyota SR5
Vanquish VS4-10 Jeep JK, SCX10 Jeep Wrangler, TT Subaru,
- RC4WD TEAM DRIVER - CRAZY-CRAWLER TEAM DRIVER - TOPMODELLISMO TEAM DRIVER -
Kép


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: 2020 Team HRCCT versenyszabályzat
 Hozzászólás Elküldve: szomb. jan. 04, 2020 12:21 am 
Szalagszedő
Avatar

Csatlakozott: csüt. júl. 14, 2016 9:09 pm
Hozzászólások: 102
Tartózkodási hely: Nové Zámky / Érsekujvár
" 95mm alatt 25 pont gumibónusz "
ne nevessetek ki.... bisztos ami bisztos..... rákérdezek.... tehát 95mm-es gumi már nem bónuszos?.... jól értem?
vagy máshogy... ha akarom a bonusz pontokat, keressek max 94mm-es gumikat vagy rendben van a 95mm-es is? mert ilyen lenne a fiokban....


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: 2020 Team HRCCT versenyszabályzat
 Hozzászólás Elküldve: szomb. jan. 04, 2020 8:34 am 
Off-road Mester
Avatar

Csatlakozott: csüt. jan. 12, 2012 5:05 pm
Hozzászólások: 4357
Tartózkodási hely: Gödöllő
Szia Péter

Igen, jól értelmezed. A 95mm-es gumira még nincs bónusz.

Üdv: Leo

ui: beszéljünk, segítek... ;)

_________________
RC4WD TF2 Marlin Crawler, RC4WD TF2 Toyota 4Runner
RC4WD TF2 SWB Jeep Wrangler, RC4WD TF2 LWB Toyota SR5
Vanquish VS4-10 Jeep JK, SCX10 Jeep Wrangler, TT Subaru,
- RC4WD TEAM DRIVER - CRAZY-CRAWLER TEAM DRIVER - TOPMODELLISMO TEAM DRIVER -
Kép


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: 2020 Team HRCCT versenyszabályzat
 Hozzászólás Elküldve: hétf. jan. 06, 2020 8:09 pm 
Szalagszedő
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 28, 2012 12:03 pm
Hozzászólások: 143
Hali,

"- Az akkumulátort illetve bármilyen elektronikát csak az alvázra lehet fogatni, se a szervóra, se a linkekre, se a hidakra nem lehet tenni. "

Ha a motorra fogatom az aksit az gáz?


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: 2020 Team HRCCT versenyszabályzat
 Hozzászólás Elküldve: hétf. jan. 20, 2020 11:20 am 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 06, 2013 8:54 pm
Hozzászólások: 241
Tartózkodási hely: Tát
Brumca írta:
Hali,

"- Az akkumulátort illetve bármilyen elektronikát csak az alvázra lehet fogatni, se a szervóra, se a linkekre, se a hidakra nem lehet tenni. "

Ha a motorra fogatom az aksit az gáz?



Brumca. Ez arról szól leegyszerűsítve, hogy ne a hídon legyen direktbe a teher hanem az alvázon. Motoron lehet. De LiPo-t motrra (ami esetlegesen melgedhet) fogatni nem biztos hogy egészséges. Ezt gondoldd meg!

_________________
toyota - fj40
Axial SCX10 - G6
Gmade BOM - TOYOTA Hilux Flatbed
Axial Scx10 Tow Mate
Ftx outback II - Rc4wd D90 Adventure
Kép


Vissza a tetejére 
   
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 5 hozzászólás ] 

Fórum kezdőlap » Versenyek- Bajnokságok » 2020 Team HRCCT


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség