Közben felkerültek a homokvasak.
Horganyzott lemez, a cégnél meghajtva, itthon kifúrkodva és a széleire pedig csúszásgátló szalag került. A kithez adott kábelrögzítőket használtam rögzítésre, mint látható. Nem lesz örök életű, egyelőre tart. Nem ilyet akartam, de ilyen lett. Funkcionális értékéről még nem tudok nyilatkozni.
A sofőrfülkéről:
vicces kedvű álarcos barátunk kézben tartja nem csak a verda kormányát, de a megfelelő világításról is ő gondoskodik. Jobb kezével ugyanis egy háromállású kétáramkörös kapcsolót kezel. Egyrészt a nappali (első lökös, bódé és hátsó lökös) világítást illetve a nappali és a felső fényhíd világítását illetve a teljes fekete fényt tudja kapcsolni a három állással.
A vörös hajú bögyös maca nem érdemel különösebb magyarázatot, mindenki bukik valamire

, és így az autó is jobban egyensúlyban van.

A felhasznált Wraith beltérnek hála nem kellett a sofőrt és barátnőjét/áldozatát (kinek melyik szimpibb) derékban elnyírni, rendben elférnek még a szép hosszú combok is. Egyébként saját ülésekben ülnek, amik ásványvizes palack nyakából és papírboltban vásárolt fekete szivacslapból meg egy jó adag pillanatragasztóból készültek. A bizt. övek New Yorker-es hajgumik. Az üa.kanna és az elsősegélyláda tictac-os dobozól készültek, illetve Elmex fogkrém kupakpilinckájából.

A beltér tűzfalai fülpiszkálópálcikák dobozából készültek. Gagyi, de ez volt kéznél és egyszerűbb volt vele dolgozni, mint a lexannal. Aztán az egészet szépen beragasztottam a jól bevált cipőragasztóval. Elöl nem fednek teljesen a tűzfalak, majd kiderül, mennyi por/homok/falevél/víz megy be onnan. Ha kell, még le tudom zárni. A hátsók majdnem teljesen zártak. Annyi haszna van ennek a megoldásnak, hogy csodásan merev lett a bódé oldala, nem olyan az egész bódé, mint egy papírhajó.

A rejtett bódéfelfogatásra is jár pont a futamokon, meg hát ez egyébként is gyengém, a Cup Racer Porsche bódémat sem voltam hajlandó anno átlukasztani holmi xäros bódétartók miatt. Így hát a cipőragasztó jött, látott és győzött. Ha kell, az egész verda megemelhető a bukórácsnál, egyelőre bírja a ragasztó. De ha nem, az sem tragédia, legfeljebb leránt egy kis festéket, az meg úgysem látszik. Így meg van fordítva a gyári bódérögzítés. A kerekek felett be lehet nyúlni és a sasszegeket behelyezni.

A csörlőtartó a 9kg szervóhoz is a cégnél készült. 2es fekete, meghajlítva. Mondjuk ez előtt volt már egy másik, nem hajlított verzió, de az nem vált be. Mire ez meglett, annyira türelmetlen voltam, hogy nem festettem le, hanem rögtön beszereltem. Majd talán egyszer, ha szétdobom a verdát... A hajlításra többek között a súlypont lejjebb hozatala miatt volt szükség. Ezzel párhuzamosan az akksitartó alatt levő fekete műa. távtartókból is vágtam kb. 5mm-t, hogy lejjebb kerüljön a súlypont. A csörlőt sem így terveztem, de most ilyen. Még alakulhat.

Hátul van az elektronika:
a Castle SV2 SCT, egy 5A-s 2-3 cellás BEC, és a Sanwa vevő. Szintén a cégnél készült egy 2es fekete, szép oválokkal, az a lemez tartja őket no meg a tépőzárak.

A világítás drótjai szertészét mindenütt. Igénytelen, de egyelőre ilyen. Majd rászánom magam és elrendezem őket.
A lengéscsillapítókat elég hamar lecseréltem a Team Associated short course autóimnál már megismert és szeretett darabokra. Dual stage pistonok, membrán, most éppen 275cst olaj. Gyönyörűen dolgoznak eddig. Ha nagyon hamar elgányolódnak a hozzájuk adott shaft-ok, fillérekért ki tudom cserélni TiN bevonatúakra őket. Ha kell, felmennek rájuk az axial gyári dual stage rugói is. Viszont úgy látom, nem fog kelleni. Sőt, ha akarom, még bleeder-esre is meg tudom őket csinálni.

A verda egyénként 3.3-3.4kg. Számítottam rá már az elején, hogy a gyári szivacsok nem érnek sokat, és így is lett. Az újak úton vannak, sokat várok tőlük. A felnikben nem az eredeti műa. karikák vannak, hanem rozsdamentes csődarabok, ezeknek 72g darabja. Nekem az a mániám, hogy a verda közlekedtetéséhez nyomaték kell, a nyomaték átviteléhez tapadás kell, a tapadáshoz meg súrlódás, ahhoz meg súly (is). Úgyhogy ezért került be a rengeteg vas. Ha egyszer meggondolom magam, akkor majd átalakítom és kész.
A cégnél csináltattam földhorgonyt is, de azt itt nem tudtam kipróbálni, ahhoz terep kell. Arról még nincs fotó.
És még egyszer: semmilyen festék nem tart örökké. Ha lekopik, vagy kidobom azt a kopott alkatrészt, vagy lefestem újra. Ez még mindig csak a 4. általam festett bódé, viszont az első, amit kívülről festettem. Most ez így sikerült, de egy újabb réteg festék még ráfér.
Bocs, ha valaki úgy gondolja, lenyúltam valamelyik ötletét és nem említem meg. Az igazság azonban az, hogy nem olvastam végig az itt levő topikokat, így nem tudom, ki mit hogyan oldott meg. Egy-két külföldi oldal adott ötleteket, meg a "Triál kiegészítők" szekció.
Kérdésekre szívesen válaszolok. Már ha érdekel valakit egy kezdő munkája.
