Sziasztok!
Eljött az ideje, hogy belekezdjek egy újabb sztirol projectbe. A kiszemeltem a címben szereplő Peugeot 505 Dangel lesz. Az elkészülés ideje bizonytalan, nem sürget az idő, csak ha időm engedi akkor farigcsálom majd egy kicsit. Terveim szerint valós 1:10-es méretarányban építem meg, sőt gondolkodom azon, hogy a „feldobom egy Axial alvázra” megoldás helyett megépíteném alá az eredeti futóművét is, ami 4 spirálrugós elöl keresztlengőkaros, hátul merevhidas. De mire a méretezés és a tervek összeállnak addigra majd ez is kialakul.
Addig is az 1:1-es autóról néhány információ:
A francia Dangel Automobile 1980-óta készít 4X4-es modelleket Citroёn, Peugeot alapokra. Kezdetben az 504, 505-ös modellekkel kezdték a mai napokban pedig a gyári PSA 4X4-es autók készülnek az üzemükben (Berlingo, Partner, Jumpy, Expert, Jumper, Boxer). Az 504-es platós és kombi, míg az 505 csak kombi kivitelben készült. A hajtásláncuk azonos, állandó összkerékhajtás, felezővel, pneumatikus középső difizárral és elöl/hátul sperdifivel. A hasmagasság megemelésének pedig egy roppant egyszerű megoldását választották, készítettek a gyári önhordó karosszéria alá egy főleg cső és L profilokból gyártott alvázat (így a karosszéria nem kicsit lett merev) és az autó hosszabb rugóstagokat kapott.
Az elgondolás életképességét számos hosszútávú terepversenyen elért remek helyezés bizonyítja.
És néhány fotó, hogy aki nem ismeri a típust, tudja, hogy miről is van szó:
505 Dangel:




504 Dangel:
