Na Hali a Papppika
Mai pár órám volt és neki is szaladtam az alapoknak mert a zil megy fémmunkára és ma a sok rohangálás közt voltak pár órák gondoltam kihasználom.
Kaptam is Zsolttól kinyomtatott képeket amiken vagy kevés volt az arány vagy sok de amin meg elöl jó azon meg nem volt oldalról a kép...így megint csak rajzolhattam ergo nem lett könnyebb hiába is nyomtattunk képeket ezerrel...na majd legközelebb.
Tervnek kaptam ehhez hasonló képeket amiket Zsolt felnyomott majd rövid egyeztetés után megálmodtuk a fő paramétereket miszerint a kerék külsők az új felniken várhatóan 215mm lesznek így a kerékközepek hozzávetőlegesen 185-188 mm körül fognak mozogni (nagyon remélem....)
Tengelytávnak megkitaláltuk tudományos alapokon a 280-285mm körülit és ezen paraméterek alapján elkezdtem kirajzolni a vasat. Mivel versenyre készül így nagyon nem fő szempont ahogy sokak autóinál (nálam is '63 Jeep pl ) az hogy feláldozzunk e verseny menetéért akár a súlyt vagy a rossz vezethetőséget. Nos ennek eredményeképpen kicsit be is torzóztam a karosszériát de ezt majd később.
Kezdeteknek sajnos nem volt nyugodt időm így az sbs képekből most sok kimaradt de remélem átlátható lesz így is a projekt. Szellős kellőképpen erős de könnyű közép-rövid és verseny méreteket céloztunk meg keskeny kasznival (küszöbszélességgel) és sallangmentes minimalista autót választva.
2mm stirol oldalak keretek és merevítők.
Jól kivehető a fotón hogy miként és miért szeretem használni a ragasztószalagot amivel derékszögeket és az idomokat minden féle formában egymáshoz rögzíthetem amíg köt a ragasztó. Nem mindenhol elég erős pár pötty pillanatragasztó de ha megkenjük vastagon megtartja csak addig fixálni érdemes.
a két oldallemez a fő építő alap ezt a szélvédő kerettel és a hátfallal rögzítettem is majd a plató ajtót a hátulján. Ezen a fotón látszik egy átlós szalag ami foglya a derékszöget amíg köt a ragacs

Továbbszaladva jött a kedvenc részem a rács az elejére. Elég macera de ez a lényege egy JeeP-nek
Csendélet :

Hajlik jobbról törik a függőleges 4 körkivágás 7 rácsminta ...na ez a jeep eleje
Na és itt jött a helyzet fel ismerése...Bár elég kocka még a szerkezet de tudjuk ez nálam csak a kezdeti stádium. Viszont kiszúrtam a nem odafigyelést a részletekre. Vájtszeműek gondolom egyből. Nos ennek a története :
Addig addig vittem lefelé a méreteket a karosszéria szélességénél miközben az oldalirányű rajz már fix volt a tengelytáv végett hogy lassan akkora szélvédőkerete lett az arányok végett mint egy suzuki samurajnak. Rádobtam egy ideiglenes motorháztető lemezdarabkát hogy lássam miként fest, és pár érdekes aránymódosulásra derült fény.
Mivel a kaszni kb 13 cm magas lett és a tengelytáv adott volt így vettem a minimális szélességet és rajzoltam egy kereszt rajzot amit nem teljes szélességében rajzoltam meg pl egy első metszetet hanem csak a felét...így nem is szúrtam ki az aránytalanságot csak miután összetettem és sörözés közben rápillantottam...
Na de nincs veszve semmi és még nagyon bontanom sem kell ugyanis :
a motorháztető alacsony lett a szélvédő meg magas. ha ehhez hozzáveszem hogy a JeeP-en még van egy a szélvédő üvegre festett fekete keret nem is biztos hogy nagyon magas ez a szélvédő... Meglátom viszont a motorháztető megépülése után bizton kijön az arány vagy a -talanság és akkor reményeim szerint orvosolható és nem a teteje levágásával.. bár ha kell adunk neki a fűrésszel mert torz nem maradhat a bajnok verdája
munkaóra tekintetében 3-4×1-1,5 óra eddig így nem is olyan rossz a teljesítmény csak javításra szorul a jó kinézet végett.
Pár katt a hogy vagyunk most ról
FolytKöv
Üdv
L