Kicsit pihiztem.
A kasznifelfogatást szemléltetném amennyire látni. Kétoldalt gömbfejek tartanak egy műanyag lapot, ami 2 gumibakkal van a bódé aljára csavarozva. A vastag fehérek a gumibakok, csak összefújtam akaratlanul őket. Elöl nem látszik, de úgy csukódik le a bódé hogy egy csavar tartja középen, szintén gumival,
csökkentve a törés lehetőségét.
Itt nagyjából az is látszik hogy mitől van az autónak "hörpögő" hangja.
Azért leíráska, ha valaki mégsem követte. Beleszerkesztettem egy kiszuperált vérnyomásmérő pumpáját, egy alucsövet és egy szivarhüvelyt (az is alu) dob gyanánt.
A pumpa fordulata, azaz a hang, természetesen a motor fordulatával együtt változik. (Sajnos hátramenetnél nem az igazi
)
Y-kábellel kötöttem be a szabi mellé egy szervó elektronikáját, ez szabályozza a pumpa fordulatszámát. Az átlátszó kis dobozkában van a szervó bele és a potival tudom belőni az "alapjáratot". Majd keresek valami hangos felvételt később...
Na vissza ide!...
Szóval a matricák is megvoltak már és akárhogy néztem, olyan túl tiszta volt és valószerűtlen, pláne hogy előtte 1-2 helyen be is horpasztottam a kasznit.
Akkor jött az "ócskítás" kézenfekvő gondolata...
Első körben kellett szerezni valami használható festéknek valót. Ezt a munkahelyem kedves cukrászai biztosították, ételfestékpor formájában. Külön nem fényképezgettem le, mert színes port már biztos mindenki látott. (fehéret meg nem adtak)
3 színt kértem, mondjuk más olyan nem is volt ami kell. Vörös, fekete és okkersárgás volt az adott kombináció, ezt vittem fel simán vízzel higítva a bódéra.
Igen, tudom, a firka a motorháztetőn ellentétes érzelmeket válthat ki, de hát ez az önmegvalósításról szólt éppen.
Valamint vettem kifejezetten "matt rozsdabarna" nevű festéket is, de esküszöm az nem olyan tetszetős. Majd a beadlock karikáknál adja hogy nem adja, azokon csak az az egy barna van...
Természetesen vízzel felhordott festékport nagyon könnyű ott tartani és nem összefogdosni és szétkenni mindenhol, ergo csak a seggem nem volt olyan utána.
1 napig narancssárga tenyérrel flangáltam.
Ezt hárítandó került fel egy réteg matt lakk, majd egyéb "ételmaradékok", majd megint lakk és megint egy kis egyéb szín. Az egyik kilincs valahol elkallódott, de mivel a balháccsó' cserés lett, a bontóban se vót' kilincs. A baleeeső' meg csak sárgába vót' nekíjük, há na....
Majd elfelejtettem, a piros csík az oldalán makettfesték. Különös gonddal előkészített, szigetelőszalaggal kimaszkolt terültre, ecsettel került fel.
A plató olyan lett amilyen, hirtelen összedobott, pontatlan eléggé. Pont mint én, ezért hogy is lehetne jobb.?.
Skiccből felhánytam rá amit gondoltam, majd takarnak valamennyit belőle.
Még eszközöltem apróbb változtatásokat itt-ott, pl tükröt nem akartam, mert csak beakad folyton mondenhol, ezért oda vágtam háromszögeket takarónak. Megpróbáltam valamilyen sárfelfröccsenést is imitálni. (Jó hogy a NewBright-osok, meg ezeket sikálgatják naphosszat.
)
...és a platót is összekentem, de már nem olyan nagy gondosan mint a külső részeket.
Beraktam a világítást is, gyári Axial cumóval, csak annyit változtattam hogy 2 led-et kicseréltem kisebb SMD-kre, ami ugyan nem olyan erős, de jobban szétszórja a fényt.
Hátul az eredeti tulaj (vagy nem tudom ki) a lökhárítóba tett ledeket. Ezt először mellőztem, de csak felkerült, annyit csináltam hogy kicseréltem a sima (domború) ledeket henger formájúra és kaptak egy keretet.
Felkerült a fülke mögé az a nemtudommi is, meg arra egy tetőlámpa, de az még bekötésre vár, lehet hogy napelemes lesz és automata, (Kerti solarlámpa project
)de nem biztos hogy megéri azt a 10dkg plusz súlyt, de mókás lenne... Hmmm...
Tehát itt tartok most és szerintem már csak a bal lámpaburát fogom megpróbálni "elrontani".
Meg természetesen a napfénytetőt vagy "berácsozom", vagy kap valami lexan ablakot.
Technikai adatok:
A kaszni elméletileg 1:12-es méret.
Tengelytáv 30,5cm körül van.
Alváza eredetileg a Dingo alatt látott napvilágot megannyi holdtöltével ezelőtt... Az ég oltalmazza az autó nélkül maradt szomorú sofőrbábukat! Ámen!
A kormányt egy TowerPro MG946R mozgatja, szerintem épp eléggé kitartóan. (Van bennük 1-1 rendes adag párizsi súlya)
A haladást az LRP Brushless Crawler combo biztosítja, a maga 21,5 körös nem gyors, de "finomkodható" motorjával.
A csörlő az RTR Axial szervóból lett lebutítva.
...és ezt az egészet a csökkentlátóknak is ajánlott, önvédelemre is kiválóan alkalmas Ansmann W6, 3csatornás távval tudjuk a falnak küldeni. Minden gliccs nélkül.
Ezúton szeretnék a teljesség igénye nélkül köszönetet mondani pár embernek!
Szotti-nak a kaszniért és a hihetetlen segítőkészségéért.
Latyának és mindenkinek aki építget bármit is. Mert miattuk azt hittem hogy kasznit bármilyen formában is építeni, átalakítani könnyű. (Ha előre tudom hogy ilyen orális.....
)
Azoknak akik egy-egy dícsérettel láttak el közben és ez motivált hogy ne hagyjam félbe.
Köztük kedves családom egyes tagjainak, akik gyerekes hülyeségnek tartották és csak azért is megcsináltam.
Leonak hogy lebaszott amiért ide még nem is posztoltam. (Ezúton küldöm neki is ezt az egészet szeretettel!)
Végül de nem utolsó sorban Pöttöm jóbarátomnak, mert ő hozott egy rakat keréksúlyt meg műanyagokat, az Axial agytrösztjeinek akik ilyen képlékeny autót dobtak össze.
...és Neked is hogy végig bírtad olvasni!
Üdv.! c6doki
U.i: Valamikor feldobok már egy all-in-one videót amikor természetes környezetében tesztelődik és kopik az autó. Addig is mindenkinek minden jót és boldog pe
RCeket kívánok!