Na lássuk mi fán terem a Defender és annak minden por-cikája...
Sokan arra gondoltak csak a kasznit mutogatjuk be de itt a bizonyíték rá : NEM !
Ehun az alváz összefaragása is Home Made by L Atya módra.
Van összetéve komplett alsó szettem is, de ez inkább inspirált, hogy faragjam amit csak lehet !
AlvázMivel költséghatékony olcsó és "csináld magad" nézőpontból közelítem meg a járművet így igyexem csak a minimumot reá költeni és annak fényében a legjobbat (ami nekem megjárja) kihozni a paripából.
Közvetlenül első körben nem egy komplett hanem alkatrész-vadászati körúttal érdemes kezdeni (igaz ez több időt de kevesebb pénzt emészt) Majd ha a hardverek összeálltak neki lehet állni az alváz összetételének amely így alakult a mai ~5,5-6 óra szerelés alatt.
- Hidak
- Hajtás + Kardánpár
- Kerekek (komplett ansmann a legolcsóbb ugye ! )
- Mede by HRCCT Acél Váz (4.500,- !! körül új !)
- Gyári gátló (olcsó mert sokan cserélik valami alu-ra, de ettől hibátlan és olcsó !!)
- Menetes szár 3mm metrikus 2 méter
- Alucső 2 méter belső! átmérő 3,5 mm (így belemegy a menetes szár)
- "V" link 2 db műanyag ( Jó baráttól, ingyen Köszönöm Ferónak ! )
- Még hajlítható lemezke (esetemben réz mert az volt kéznél) ~ 2 db 10×10 cm
- 3mm önzárós anya vagy 30 db
- Traxxas gömbfej szett 3mm furattal (~2200,- Huf. a 18db-os szett)
Remélem nem hagytam ki semmit...
Szerszámnak Vasfűrész, lapos reszelő,valami satuszerű mert a szárakat csöveket könnyebb befogatva méretre szabni, fúrógéb 3,2mm szárral, fogó, imbusz-kulcs ilyenek a szokásos...ami általában mindenkinél van aki neki áll egy ilyen projektnek.
Vágtam, alucsövet 65mm hosszúra 8 db-ot (ennyi kell majd kb) ehhez menetes szárból 6db 80mm hosszút és 2db 98mm hosszút (ez kell majd a tornyok tetejéhez a gátlófelfogatásnál)
Kezdésnek összedobtam a vázat 4 összekötéssel. ( gyári váz skidplattel - tornyokkal - összekötőkkel, kb 50 dollár + posta így máris az elején fogunk egy 5-7 ezrest amitől mindjárt több a kedvünk építeni
)
Következő lépésben vesszük a még hajlítható, ám de erős fémlemezt (én rezet mert azt találtam a polc alján) és hajtunk belőle egy skidplatet. Mérete hozzávetőlegesen (
) 85 × 50 mm
1-1 cm fület hajtok rá és a vázon berakva jelöltem meg a lukak helyét így pontosabb is lehet.
Mivel én a lemezelést a váz felső éléhez igazítottam így a gyárihoz képest magasabban van a hajtásom 11mm-el de mivel furfangon agyalok így kell alul a hely. Nem baj ha ennyivel magasabb a kaszniban majd remélem elfér bőven.
A hajtás furatait megmérve kirajzoltam amennyire csak lehetett a vázhoz közel oldal irányba és megfúrtam a 4 db 3,2 mm furatot amire alulról rövid csavarral fel is fogattam a hajtást hamar.
így fest a helyén :
Következő lépésben jön a Home made Tuning és a második 10×10 cm rézlapból hajlítgattam a satu segítségével és egy kombifogóval alulra egy kontra oldalt a skidplatnek azaz egy alsó "kártervédőt" a magam szórakozására. Kissé magas (azaz lefelé alacsony) is lett, de legalább csillog és genyóztam vele vagy 1 órát mire jó is lett, de tetszik ! Dobtam bele két távtartó alucsövet hogy amikor összecsavarozom ne húzzam össze a vázat a mérettől, a váz középső rész két furatát rájelöltem, kifúrtam és dobtam is a helyére 2db menetes szárral. Hát nem csodálatos !!
Közvetlen jöhet is a hidak behelyezése. A műanyag "V" link adott méret, a vázon is a helyén a furat, gátlók és annak furatai úgy szint. A HRCCT-s vázon a hátsó gátlót a középső furatba az elsőt pedig a legelső furatba csavartam így az eleje rövidebb lesz és egy átlagos tégelytávot tudok majd elérni remélhetőleg. A Rövid Traxxas gömbfejekkel a menetes szárakkal és az alucsövek kombóival lehet nem feltétlen jobb de olcsóbb és saját Linkeket tudunk gyártani mint a gyáriak és alkalom-adtán fillérekből cserélhető egy egy része ha netán törne.
A két elsőhöz 2db 93mm csövet a két hátsóhoz pedig 95mm csöveket szabtam. A menetes szárak pedig ezektől 14mm -el hosszabbak (107 és109) Majd összetekergettem addig amíg megszorul az alucső, de még nem vág bele a gömbfej műanyagjaiba. A két kardán hamar a helyén és merhet is a "Linkezés"...(A kardán-pár Esetemben egy akciós vétel volt, mert oldalanként bele volt szakadva a hernyócsavar így ócsó, de genyózni kell vele...)
Ím a paripa...
Kormány összekötőnek (nálam elfogyott a trax fej így másikkal pótoltam ezért nem mondok alucső méretet) megcsináltam gyári adat szerint 139 furatközép távolságra, majd betettem a kis satuba és húztam az oldalain egy keveset. Ezzel két dolgot értem el : első lépésben nem ütközik a kormány összekötő-rúd a Difiház elejébe, a másik pedig, hogy lesz egy leheletnyi összetartása az első kerekeimnek ami nem árt tudjuk....
Nos aszt hiszem az elektromosság nélküli autóhoz (az valószínűleg a legvégén) nem hiszem hogy hirtelen kellene más az alváz részhez így lassan megkezdhetem a kaszni pontos méretezését.
Kis Ansmann kerekek a helyükre és máris fogadóképesek vagyunk a felépítményre.
A Tengelytáv így 293 mm a kerekek külső széle pedig 219mm lett.
Best of Alja....
Jöhet a Sztirol...
Üdv
L