Regisztráció    Belépés    Fórum    Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » Trial építések » 1.9




Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 20 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás Elküldve: csüt. júl. 05, 2012 10:10 am 
 
Üdvözletem széles körben.
Mivel adósa és elmaradósa vagyok a fórumozóknak és Rctársaknak
Így lassan eljő az idő a restanciára és neki kell álljak végre.

Az autó a címben szereplő
Land Rover
DEFENDER 109
Series III.
Abból is a Pick-up szerű "Latya-Hibrid" verzió van tervbe véve.

Kép

Kép Kép Kép Kép Kép

Kép Kép Kép Kép Kép

Az elmaradott Step by Step -em végett úgy alakult hogy ez lesz az idei "szájbarágós" építkezős így megpróbálom úgy és olyan részletesen bemutatni az építését amely alapján remélhetőleg bárki más is könnyedén el tudja készíteni ezt az autót. Remélem nagy csalódás ezzel a kis típusváltással nem okozom, de ami késik nem múlik lehet még lada a jövőben....

Instruction :
"Latya-Hibrid" lényegében ez arról szólna, hogy mivel ez a típus inkább Tamiya alapra lenne ésszerű és inkább játszós autónak való én úgy tervezem némi ránc és első sárvédő fel és át varrással, meg hasonló platókiképzéssel mint Döncy vagy az én '63-asom, egy akár versenyre is való kis Landit tudok építeni. Természetesen axial alapra és annak megfelelően a verseny méreteihez is igazodva fog alakulni a méret.

Alapanyagnak is próbálom az "olcsósítást" véghezvinni így megpróbálom teljes mértékben 1mm styrolból megcsinálni úgy hogy bírja a terhelést is. Tengelytáv tekintetében valószínűleg bőszen 300mm alatt maradunk, szélességben pedig még a "tervezés" kiadja a paramétereket.
Reményeim szerint megkapom Pegétől a "Made by HRCCT" vázat, az alá lököm az axi hidakat a többit pedig meglátjuk. Kerekek méretében hezitáción vagyok : Nagyon tálé lenne ismét a 94-96mm -es de a versengés mértékét nézve megnézzük mit lehetne kihozni egy Land Rover-ből és egy 108mm -es kerék kombóból...meglátjuk.

Túl gyorsan nem fogom építeni mert manapság erősen versengős és játszós időket élünk de megpróbálom heti szinten felmutatni az egyes lépéseket (és ha neki nem esek akkor lehet ez több hétt is... :lol: :lol: )

Nos remélem tetszeni fog, várom a vázat és kezdem majd annak összeszerelésével a menetelt.

üdv
L


Vissza a tetejére 
  
 
 Hozzászólás témája: Re: Defender 109 Series III. SbS
 Hozzászólás Elküldve: csüt. júl. 05, 2012 10:21 am 
Sziklamászó
Avatar

Csatlakozott: szomb. jan. 21, 2012 2:52 pm
Hozzászólások: 1236
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Szívemnek kedvesebb mint a Lada!
Haj rá!

-Döncy-

_________________
-Döncy-
duchony.zoltan@gmail.com
Telenor/354-2873


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Defender 109 Series III. SbS
 Hozzászólás Elküldve: csüt. júl. 05, 2012 2:55 pm 
Csirke
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 28, 2012 8:06 pm
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Sokkal jobban néz ki mint a Lada!Sztem!Különlegesebb,HAJRÁ!

_________________
Bruiseruptor RC4WD Yota Hilux
Axial Xr10
TEH-R31,63% CS


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Defender 109 Series III. SbS
 Hozzászólás Elküldve: pén. júl. 06, 2012 11:21 am 
Csirke
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 11, 2012 12:20 pm
Hozzászólások: 40
Tartózkodási hely: Budapest II.
Én is örülök, hogy erre hírős régi gípcsodára eset rá a választásod :D

Kíváncsian várom a folytatást, a kedvem máris megjött egy ilyen verseny Landy építéséhez :)

_________________
Üdv mindenkinek, Cidu

Tamiya CC Pajero, GMC Pickup 2WD (home made)
Axial-Robitronic Dealer


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Defender 109 Series III. SbS
 Hozzászólás Elküldve: hétf. júl. 09, 2012 6:48 pm 
Sziklamászó
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 27, 2012 7:14 pm
Hozzászólások: 1099
Hajrá, várjuk!!! 8-)


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Defender 109 Series III. SbS
 Hozzászólás Elküldve: kedd júl. 24, 2012 8:39 pm 
 
Haii
Már csak méterek vannak hátra de télleg.... :lol: :lol: :lol:

Kép


Vissza a tetejére 
  
 
 Hozzászólás témája: Re: Defender 109 Series III. SbS
 Hozzászólás Elküldve: hétf. júl. 30, 2012 6:16 pm 
 
Na lássuk mi fán terem a Defender és annak minden por-cikája...

Sokan arra gondoltak csak a kasznit mutogatjuk be de itt a bizonyíték rá : NEM ! :mrgreen: :mrgreen:
Ehun az alváz összefaragása is Home Made by L Atya módra.
Van összetéve komplett alsó szettem is, de ez inkább inspirált, hogy faragjam amit csak lehet !

Alváz

Mivel költséghatékony olcsó és "csináld magad" nézőpontból közelítem meg a járművet így igyexem csak a minimumot reá költeni és annak fényében a legjobbat (ami nekem megjárja) kihozni a paripából.

Közvetlenül első körben nem egy komplett hanem alkatrész-vadászati körúttal érdemes kezdeni (igaz ez több időt de kevesebb pénzt emészt) Majd ha a hardverek összeálltak neki lehet állni az alváz összetételének amely így alakult a mai ~5,5-6 óra szerelés alatt.
- Hidak
- Hajtás + Kardánpár
- Kerekek (komplett ansmann a legolcsóbb ugye ! )
- Mede by HRCCT Acél Váz (4.500,- !! körül új !)
- Gyári gátló (olcsó mert sokan cserélik valami alu-ra, de ettől hibátlan és olcsó !!)
- Menetes szár 3mm metrikus 2 méter
- Alucső 2 méter belső! átmérő 3,5 mm (így belemegy a menetes szár)
- "V" link 2 db műanyag ( Jó baráttól, ingyen Köszönöm Ferónak ! )
- Még hajlítható lemezke (esetemben réz mert az volt kéznél) ~ 2 db 10×10 cm
- 3mm önzárós anya vagy 30 db
- Traxxas gömbfej szett 3mm furattal (~2200,- Huf. a 18db-os szett)
Remélem nem hagytam ki semmit...
Szerszámnak Vasfűrész, lapos reszelő,valami satuszerű mert a szárakat csöveket könnyebb befogatva méretre szabni, fúrógéb 3,2mm szárral, fogó, imbusz-kulcs ilyenek a szokásos...ami általában mindenkinél van aki neki áll egy ilyen projektnek.

Vágtam, alucsövet 65mm hosszúra 8 db-ot (ennyi kell majd kb) ehhez menetes szárból 6db 80mm hosszút és 2db 98mm hosszút (ez kell majd a tornyok tetejéhez a gátlófelfogatásnál)

Kezdésnek összedobtam a vázat 4 összekötéssel. ( gyári váz skidplattel - tornyokkal - összekötőkkel, kb 50 dollár + posta így máris az elején fogunk egy 5-7 ezrest amitől mindjárt több a kedvünk építeni :-D )

Kép Kép

Következő lépésben vesszük a még hajlítható, ám de erős fémlemezt (én rezet mert azt találtam a polc alján) és hajtunk belőle egy skidplatet. Mérete hozzávetőlegesen ( :D :D ) 85 × 50 mm
1-1 cm fület hajtok rá és a vázon berakva jelöltem meg a lukak helyét így pontosabb is lehet.
Mivel én a lemezelést a váz felső éléhez igazítottam így a gyárihoz képest magasabban van a hajtásom 11mm-el de mivel furfangon agyalok így kell alul a hely. Nem baj ha ennyivel magasabb a kaszniban majd remélem elfér bőven.

Kép Kép

A hajtás furatait megmérve kirajzoltam amennyire csak lehetett a vázhoz közel oldal irányba és megfúrtam a 4 db 3,2 mm furatot amire alulról rövid csavarral fel is fogattam a hajtást hamar.

Kép

így fest a helyén :

Kép

Következő lépésben jön a Home made Tuning és a második 10×10 cm rézlapból hajlítgattam a satu segítségével és egy kombifogóval alulra egy kontra oldalt a skidplatnek azaz egy alsó "kártervédőt" a magam szórakozására. Kissé magas (azaz lefelé alacsony) is lett, de legalább csillog és genyóztam vele vagy 1 órát mire jó is lett, de tetszik ! Dobtam bele két távtartó alucsövet hogy amikor összecsavarozom ne húzzam össze a vázat a mérettől, a váz középső rész két furatát rájelöltem, kifúrtam és dobtam is a helyére 2db menetes szárral. Hát nem csodálatos !! :-D :-D

Kép Kép

Kép

Közvetlen jöhet is a hidak behelyezése. A műanyag "V" link adott méret, a vázon is a helyén a furat, gátlók és annak furatai úgy szint. A HRCCT-s vázon a hátsó gátlót a középső furatba az elsőt pedig a legelső furatba csavartam így az eleje rövidebb lesz és egy átlagos tégelytávot tudok majd elérni remélhetőleg. A Rövid Traxxas gömbfejekkel a menetes szárakkal és az alucsövek kombóival lehet nem feltétlen jobb de olcsóbb és saját Linkeket tudunk gyártani mint a gyáriak és alkalom-adtán fillérekből cserélhető egy egy része ha netán törne.
A két elsőhöz 2db 93mm csövet a két hátsóhoz pedig 95mm csöveket szabtam. A menetes szárak pedig ezektől 14mm -el hosszabbak (107 és109) Majd összetekergettem addig amíg megszorul az alucső, de még nem vág bele a gömbfej műanyagjaiba. A két kardán hamar a helyén és merhet is a "Linkezés"...(A kardán-pár Esetemben egy akciós vétel volt, mert oldalanként bele volt szakadva a hernyócsavar így ócsó, de genyózni kell vele...)


Kép Kép

Ím a paripa...

Kép

Kép

Kormány összekötőnek (nálam elfogyott a trax fej így másikkal pótoltam ezért nem mondok alucső méretet) megcsináltam gyári adat szerint 139 furatközép távolságra, majd betettem a kis satuba és húztam az oldalain egy keveset. Ezzel két dolgot értem el : első lépésben nem ütközik a kormány összekötő-rúd a Difiház elejébe, a másik pedig, hogy lesz egy leheletnyi összetartása az első kerekeimnek ami nem árt tudjuk....

Kép

Nos aszt hiszem az elektromosság nélküli autóhoz (az valószínűleg a legvégén) nem hiszem hogy hirtelen kellene más az alváz részhez így lassan megkezdhetem a kaszni pontos méretezését.
Kis Ansmann kerekek a helyükre és máris fogadóképesek vagyunk a felépítményre.

A Tengelytáv így 293 mm a kerekek külső széle pedig 219mm lett.

Kép

Best of Alja....

Kép

Jöhet a Sztirol...

Üdv
L


Vissza a tetejére 
  
 
 Hozzászólás témája: Re: Defender 109 Series III. SbS
 Hozzászólás Elküldve: hétf. júl. 30, 2012 7:45 pm 
Sziklamászó
Avatar

Csatlakozott: szomb. jan. 21, 2012 2:52 pm
Hozzászólások: 1236
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Latya írta:
Jöhet a Sztirol...
Üdv
L


Már várjuk!
Eddig jó. :shock: Alul a "kártervédő" nem fog felakadni?

-Döncy-

_________________
-Döncy-
duchony.zoltan@gmail.com
Telenor/354-2873


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Defender 109 Series III. SbS
 Hozzászólás Elküldve: hétf. júl. 30, 2012 7:53 pm 
 
Majdki -de rül..
akkor levesszük :-D

Az aerodinamikus kinézetét tekintve csak előnyére válhat a kiskerekes definek... :-D


Vissza a tetejére 
  
 
 Hozzászólás témája: Re: Defender 109 Series III. SbS
 Hozzászólás Elküldve: szer. aug. 01, 2012 6:10 pm 
 
Mivel le lettem b.. hogy magas a hajtás lehet azt a lemezt a végén lefordítom de majd még meglátom...
Elébb el kell kezdjem a stirolost hogy lássak is valamit !
Mindamellett szépen rollerezik és mivel ez a felső pontja így a "kardánszög" bármilyen menet közbeni állásban csak laposabb lehet....tán meglátjuk majd egy teszt alatt....


Vissza a tetejére 
  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 20 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Fórum kezdőlap » Trial építések » 1.9


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 114 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség