2.Nos Lássuk a kasznit.
Kaszni : "A Keret"Alapanyagnak mint említettem 1mm sztirol lap, ragasztónak Loctite nem a Gel! egy 50cm alu vonalzó, egy 30cm acél vonalzó (OBI-ban ~600 ft művészellátóban 1000 ! ft) , Festőknél használt papír ragasztó szalag, vágókés, egy A3 vágólap négyzethálós (zöld amin dolgozom de nem lehet elvágni...) Vékony alkoholos filc, HB ceruza, radír, körző és ha valami kimaradt szóljatok...
Miután megterveztem 1:1 méretben az oldal és a szembe rajzot (Letöltöd és nyomtatod méretre...)
én műszaki lapra rajzoltam az valamivel keményebb és így faxa kis sablonnak is használhatom magát a tervrajzot. Szépen ki is vágtam a késsel az oldalrajzot úgy hogy csak az essen ki a rajzból ami nekem az "oldalpanel" lesz. Így a hátsó ablak traktust a "b" oszloptól nem vágtam hozzá.
A ragacsszali segítségével felfixálod a sztirolra így tuti nem mozdul el és jó is lesz a méret.
Körberajzolod óvatosban az alkoholos filccel majd fejjel lefelé a párját így spórolósan a sztirollal.
Vágásnál FIGYELEM ! minden esetben amikor sablont használsz a körvonal rajzod a filc vastagságával nagyobb lesz. Ebben az esetben úgy kell kivágd hogy a filced vonala pontosan a nem használt (Leeső) darabon maradjon. Remélem érthető !
Majd szépen körbemetszed az első két darabkát így :
Kivágunk 3 db kereszt-merevítő panelt ami majd összefogja az oldallapokat.
1 db 92mm × 176 mm , 1db 74mm × 176 mm , és egy 51mm × 176mm darabkát amit a mellékelt fotó segítségével furfangosan érdekes alakúra faragsz. (méretek a lenti képen!)
Ha megvan a 2db oldalpanel és a 3 keresztdarab akkor felrajzolunk pár segédvonalat az oldalpanelok "belső" oldalára. A hátuljától előrébb 3mm egy vonalat, 56mm a tetőtől lefelé egy szaggatott vonalat, az elején a front rács fal vonalát (esetünkben ugye beljebb van mint maga a kocsi eleje) és az úgynevezett tűzfal vonalát ami ugye a szélvédőtől lefelé a küszöb felé halad. Ezeknek a vonalaknak a pontos helye, az oldalrajzunkról szépen átkopírozható majd összefordítjuk a két oldalpanelt és egy vonalzóval pontosítjuk a kijelölést.
Miután a segédvonalak fent vannak a szaggatott vonal mentén egy bútor éles széle segítségével kissé megtörjük az "ablakrészt" az oldalpanelen, de ne egy mozdulattal mert akkor eltörik hanem sok kisebb mozgatással amivel így kilágyítjuk egy hangyányit még a sztirolt és hajlandó lesz hajolni törés nélkül.
Ha megvan minden bekészítesz valamit "harmadik kéznek" és odaállítod a vágólapra az első oldalt majd fixálod egy kis ragszalaggal hogy ne mozduljon el és legfőképpen azért mert ha a vágólap vonalaihoz igazodva teszed oda az elemeket akkor a végén derékszöges marad a kaszni és nem lesz csálé ! (Lényeges mert ha megragasztod pillanat ragasztóval már nem tudsz rajta alakítani ! )
Ha áll a téma már mehet is neki az első keresztmerevítő. Nem kell telibe ragasztani a Loctite-al elég 5mm-enként egy pötty az élekre.
Az említett vonal mellé igazítás a vágólapon ami végett minden párhuzamos merőleges és derékszög lesz úgy ahogy illik. Amikor már pl. két darab fent van rakhatsz pluszba kis papír ragacsokat és akkor még kevésbé mozog a cucc és még pontosabban fogod csinálni.
Így beleragasztod a három keresztmerevítőt és valójában meg is van a kaszni kerete.
A képen látsz két darab háromszög szerű sztirol-támasztékot a kaszni elején. Ezek pontos derékszögre vágott kis háromszögtámaszok amik ismételten abban segítenek, hogy méreten maradjanak az idomok esetünkben függőlegesen is ! (ezeket ne ragaszt oda csak támasztanak ...)
Ajderménkűű : alapkeret kész !!