Regisztráció    Belépés    Fórum    Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » Trial építések » 1.9




Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 20 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Defender 109 Series III. SbS
 Hozzászólás Elküldve: csüt. aug. 02, 2012 10:34 am 
 
1.

Lássuk a kaszni "tervrajzot"


Katt és nagy lesz :
Kép


Katt és nagy lesz :
Kép


Katt és nagy lesz :
Kép


Vissza a tetejére 
  
 
 Hozzászólás témája: Re: Defender 109 Series III. SbS
 Hozzászólás Elküldve: csüt. aug. 02, 2012 7:09 pm 
 
2.

Nos Lássuk a kasznit.

Kaszni : "A Keret"

Alapanyagnak mint említettem 1mm sztirol lap, ragasztónak Loctite nem a Gel! egy 50cm alu vonalzó, egy 30cm acél vonalzó (OBI-ban ~600 ft művészellátóban 1000 ! ft) , Festőknél használt papír ragasztó szalag, vágókés, egy A3 vágólap négyzethálós (zöld amin dolgozom de nem lehet elvágni...) Vékony alkoholos filc, HB ceruza, radír, körző és ha valami kimaradt szóljatok...


Miután megterveztem 1:1 méretben az oldal és a szembe rajzot (Letöltöd és nyomtatod méretre...)
én műszaki lapra rajzoltam az valamivel keményebb és így faxa kis sablonnak is használhatom magát a tervrajzot. Szépen ki is vágtam a késsel az oldalrajzot úgy hogy csak az essen ki a rajzból ami nekem az "oldalpanel" lesz. Így a hátsó ablak traktust a "b" oszloptól nem vágtam hozzá.

Kép

A ragacsszali segítségével felfixálod a sztirolra így tuti nem mozdul el és jó is lesz a méret.

Kép

Körberajzolod óvatosban az alkoholos filccel majd fejjel lefelé a párját így spórolósan a sztirollal.

Kép

Vágásnál FIGYELEM ! minden esetben amikor sablont használsz a körvonal rajzod a filc vastagságával nagyobb lesz. Ebben az esetben úgy kell kivágd hogy a filced vonala pontosan a nem használt (Leeső) darabon maradjon. Remélem érthető !
Majd szépen körbemetszed az első két darabkát így :

Kép

Kivágunk 3 db kereszt-merevítő panelt ami majd összefogja az oldallapokat.
1 db 92mm × 176 mm , 1db 74mm × 176 mm , és egy 51mm × 176mm darabkát amit a mellékelt fotó segítségével furfangosan érdekes alakúra faragsz. (méretek a lenti képen!)

Kép

Kép

Ha megvan a 2db oldalpanel és a 3 keresztdarab akkor felrajzolunk pár segédvonalat az oldalpanelok "belső" oldalára. A hátuljától előrébb 3mm egy vonalat, 56mm a tetőtől lefelé egy szaggatott vonalat, az elején a front rács fal vonalát (esetünkben ugye beljebb van mint maga a kocsi eleje) és az úgynevezett tűzfal vonalát ami ugye a szélvédőtől lefelé a küszöb felé halad. Ezeknek a vonalaknak a pontos helye, az oldalrajzunkról szépen átkopírozható majd összefordítjuk a két oldalpanelt és egy vonalzóval pontosítjuk a kijelölést.

Kép

Kép

Kép

Kép

Miután a segédvonalak fent vannak a szaggatott vonal mentén egy bútor éles széle segítségével kissé megtörjük az "ablakrészt" az oldalpanelen, de ne egy mozdulattal mert akkor eltörik hanem sok kisebb mozgatással amivel így kilágyítjuk egy hangyányit még a sztirolt és hajlandó lesz hajolni törés nélkül.

Kép

Kép

Ha megvan minden bekészítesz valamit "harmadik kéznek" és odaállítod a vágólapra az első oldalt majd fixálod egy kis ragszalaggal hogy ne mozduljon el és legfőképpen azért mert ha a vágólap vonalaihoz igazodva teszed oda az elemeket akkor a végén derékszöges marad a kaszni és nem lesz csálé ! (Lényeges mert ha megragasztod pillanat ragasztóval már nem tudsz rajta alakítani ! )
Ha áll a téma már mehet is neki az első keresztmerevítő. Nem kell telibe ragasztani a Loctite-al elég 5mm-enként egy pötty az élekre.

Kép

Kép

Az említett vonal mellé igazítás a vágólapon ami végett minden párhuzamos merőleges és derékszög lesz úgy ahogy illik. Amikor már pl. két darab fent van rakhatsz pluszba kis papír ragacsokat és akkor még kevésbé mozog a cucc és még pontosabban fogod csinálni.

Kép

Kép

Így beleragasztod a három keresztmerevítőt és valójában meg is van a kaszni kerete.
A képen látsz két darab háromszög szerű sztirol-támasztékot a kaszni elején. Ezek pontos derékszögre vágott kis háromszögtámaszok amik ismételten abban segítenek, hogy méreten maradjanak az idomok esetünkben függőlegesen is ! (ezeket ne ragaszt oda csak támasztanak ...)

Kép

Ajderménkűű : alapkeret kész !!


Vissza a tetejére 
  
 
 Hozzászólás témája: Re: Defender 109 Series III. SbS
 Hozzászólás Elküldve: csüt. aug. 02, 2012 7:46 pm 
Sziklamászó
Avatar

Csatlakozott: szomb. jan. 21, 2012 2:52 pm
Hozzászólások: 1236
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Szájbarágós, alapos, tanulságos.
Köszönjük!

-Döncy-

_________________
-Döncy-
duchony.zoltan@gmail.com
Telenor/354-2873


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: csüt. aug. 02, 2012 9:08 pm 
 
3.

Haladjunk tovább a kasznival...

Az orrészről átrajzoljuk a legelejét úgy hogy a keresztmerevítő elejéig rajzoljuk és az alját már a majdani lefelé íves részre készítjük elő.
Mivel erre hajtjuk a felső részt így felül és elől 1-1 mm-el kisebbre kell hagyni. Le tudjuk ellenőrizni a vágást a már összeragasztott oldalpanelokon.

Kép

Kép

Kép

Megfelelő mindkét darab így fel is ragaszthatjuk a középső részre. A belső méretük legyen 88mm.

Kép

Amíg szárad (kicsit megkenhetjük belül is pluszba hogy erősebb legyen) Kirajzoljuk a motorház formáját. Egy 176mm × 210mm lapból ki is jön. A felső fele 176×131mm az alsó rész két oldala pedig 44mm szélesek és minimum 8-9cm hosszúak legyenek. Így középen 88mm széles csík esik ki.

Kép

Rárajzoljuk a motorháztető vonalát de úgy hogy beljebb jelöljük meg párhuzamosan így maga a motorháztető majd kijjebb lóg mindkét oldalt.Erre a két vonalra befelé a szélétől ráragasztunk 4-5mm széles csíkot ami majd eltartja a mocitetőt.

Kép

Kép

Kép

Ha ez megvan ragszallaggal a helyére rakjuk pontosan, figyelünk körbe a derékszögekre és a pontos illeszkedésekre majd úgy megfogatjuk Ragszallaggal hogy ne tudjon elmozdulni.
Ezután megfordítjuk a kasznit és belülről ragasszuk meg az éleinél körbe.

Kép

Kép

Kép

Miután a felső rész teljesen megszáradt finom mozdulatokkal ismét, a helyére hajtjuk a front rész két oldalát amin majd a lámpa fog elhelyezkedni. Ezt is ragszallaggal rögzítsük előbb mert ha rosszul ragasztunk tré visszaszedni főképp az ilyen macerás íves részeket. Majd belülről szépen kiragasztjuk az éleinél ezt is. Itt ne sajnáljunk száradás után visszamenni még egy réteggel mert ez lesz az eleje sarok ami kaphat ütéseket, bár a végén még majd minden kap egy átragasztást de ez még odébb....

Kép

Kép

Ha faszántosan dolgoztunk egy vonalzó segítségével megnézhetjük hogy áll az eleje mert a lökős mögött nagyon ki fog ütni ha elcsavartuk.

Kép

A második keresztmerevítőnk alján (ami a szélvédő alatt van) kijelölünk egy 18mm részt és kb ívesen de párhuzamosan ! levágunk a merevítőből hogy elférjen a váz a helyén.

Kép

Mindezt csak azért hogy rádobhassuk máris a rollerra hogy mit csináltunk eddig....

Kép

Egész jópofa és ahogy szerettem is volna : nem az a sárvédő szélesítéssel 191 mm gyári kaszni aminek semmi köze a valósághoz hanem inkább szélesen de sokkal jobban hajazva az eredeti Rover kialakításra : azaz majdnem teljesen takarja a kerekeket a kaszni szélesítés nélkül. (persze tt is némi kompromisszummal...)

Tetszetős a látvány így gyorsba le is vágom száradás után a lefelé lógó széleket elöl. Vonalzóval egybe lehet rajzolni a kettőt így tuti jó lesz az iránya a vágásnak.

Kép

Kép


Vissza a tetejére 
  
 
 Hozzászólás Elküldve: csüt. aug. 02, 2012 9:31 pm 
Off-road Mester
Avatar

Csatlakozott: csüt. jan. 12, 2012 5:05 pm
Hozzászólások: 4357
Tartózkodási hely: Gödöllő
Hi
Ez ám a tempó!!

Üdv: Leo

_________________
RC4WD TF2 Marlin Crawler, RC4WD TF2 Toyota 4Runner
RC4WD TF2 SWB Jeep Wrangler, RC4WD TF2 LWB Toyota SR5
Vanquish VS4-10 Jeep JK, SCX10 Jeep Wrangler, TT Subaru,
- RC4WD TEAM DRIVER - CRAZY-CRAWLER TEAM DRIVER - TOPMODELLISMO TEAM DRIVER -
Kép


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: csüt. aug. 02, 2012 9:45 pm 
 
4.

Plato

Mérjük meg belül mekkora az a max. platóhossz ami még nem zavar a hajtásnál. Még annyira nem kell aksikkal meg elektronikával számolni mert azoknak a helyét a legvégén könnyen kivagdossuk a mostani "teli" merevítőinkből. Egy 21 cm hosszú darab már jópofa lehet amire tudjuk a platót és a fülke hátsó részét is építeni.

Kép

A plató aljának csinálunk körbe 4-5 mm anyagból tartókat ~38mm a tetejétől. erre ragasszuk majd rá a plató alját ami esetemben 176×210mm lett.

Kép

Kép

Így fest most a szekér felül és belül alul...

Kép Kép

Kb-ra kimérjük a tornyok helyét, ami nem kell annyira még faxa legyen mert még pontosítjuk és le is takarjuk a legvégén pl egy ládával. Én egy 10,5×4-es részt vágtam ki belőle de a tornyok felett ugye...Így máris a helyére kerül a kaszni hátulja is hozzávetőlegesen.

KépKép

Kép Kép

Vágunk egy 176×25mm lapot,a két sarkát lekerekítjük egy 22mm kör íve szerint. Majd beragasztjuk a fülke jelenlegi hátuljától hátrafelé.

Kép

Kép

Miután megszáradt ráragaszthatjuk a fülke hátsó részének alsó darabját. Amit egy 181×37mm lapból szépen rá is hajthatunk a már fent lévő kis "U" alakú talpra. Ha jól dolgoztunk a teteje fut a plató oldalainak a tetejével.

Kép

Kép

vágjuk ki a "mennyezetet" a tetőhöz amire most is és a tetőt is majd építjük. Egy 164×106mm lap aminek a két sarkát mint az előző kis U alakú talapzatnak egy 22mm kör segítségével ívesre rajzolunk majd vágunk...

Kép

Fogassuk a helyére ragszallaggal a menyót, de még mielőtt megragasztanánk csináljunk egy átló mérést és fixálást mert így biztos egyformán fog befelé dőlni a fülke felső része mindkét oldalon.

Kép

Ha jó az átló (egyforma) akkor belülről a kaszniban meg ragaszthatjuk a mennyezet részt a sarkoknál ismét.

Kép


Vissza a tetejére 
  
 
 Hozzászólás Elküldve: pén. aug. 03, 2012 8:46 am 
Sziklamászó
Avatar

Csatlakozott: szomb. jan. 21, 2012 2:52 pm
Hozzászólások: 1236
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Cool! 8-)

Jövő hét vasárnap már ezzel indulsz?! :shock:

-Döncy-

_________________
-Döncy-
duchony.zoltan@gmail.com
Telenor/354-2873


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás Elküldve: szomb. aug. 04, 2012 7:59 am 
 
Le nem cserélném a halottszállítót amin még lángok is vannak... :lol: :lol:
De remélem menetszerű lesz ez is valamelyest legalábbis hogy mutogatni kivigyem és a te gyári Rovered mellé tehessem (ha még megvan...)


Vissza a tetejére 
  
 
 Hozzászólás Elküldve: szomb. aug. 04, 2012 9:13 pm 
 
5.

Folytassuk tovább...

Mivel úgy érzem a motorháztető kiemelésének az 1mm kevés lesz így körbeteszek még egy vékony csíkot az emelésre és egyúttal megcsinálom a frontrács elejének a magasítását is. Mivel első lépésben csak 1mm emelést hagytunk ott is rá (Legelső keresztmerevítő panel ) így annak a tetejét is fel kell "bejlagolni" a kívánt magasságra.

Kép

Míg szárad vághatunk is anyagot a motorháztetőnek. Erre egy 135mm hosszú felső végén 160mm az alsó végén 90mm széles Egyenlő szárú trapéz alakot kell kihassintsunk és mindjárt vághatunk kettő darabot. A rövid oldalon lévő sarkokat kissé lekerekítjük mert a helyére ragasztva már nehezebb lesz.
Ha megvan megjelöljük az éleinél úgy hogy egyformán lógjon ki a kiemeléstől jobbra és balra, majd felragasszuk úgy hogy a szélvédő alatt az első 3mm-rel lejjebb a második evidens 2mm lejjebb lesz a szélvédő közepénél. Érdemleges egy hajszálat kézben megívesíteni mindkét darabot, mert úgy könnyebben fognak a helyükre passzolni. Ezt már célszerű telibe nyomni csíkban ragasztóval hogy jó erős legyen, igaz így kissé tovább kell majd hagyni száradni. Ha megvan mindkettő darab így fest a mocitető a helyén.

Kép

Kép

Következő lépésben a két lámparész közti szakaszt tesszük fel a homlokrács fal aljára.
Ehhez vágunk egy 94mm × 24mm darabot amit keresztben kissé félcső alakúra hajlítunk kézzel sok apró mozdulattal (így nem törik meg ...) és becuppantjuk a helyére. Én a lámparészek lapja mögé toltam igaz így 1 mm hátrébb lesz de legalább merevíti az elejét és a lökhárítótól annyira nemigen fogunk erre figyelni.

Kép

Ha faxa így kell kinézzen kb egyenesben az elejével futva.

Kép

Kép

Nos reményeink szerint Roveresedik az eleje :

Kép


Vissza a tetejére 
  
 
 Hozzászólás Elküldve: szomb. aug. 04, 2012 10:04 pm 
 
6.

Következő lépés : Hátsó szélvédő keret.

Kezdésnek vágjunk 3db 30 × 20 mm derékszögű háromszöget amivel megerősítjük és természetesen ki is egyenesítjük a már felragasztott hátsófal szakaszt. Ezeket sacc per elosztva beragasztjuk úgy hogy figyeljünk a kis fal tetejének az egyenesedésére ha pedig egyenes akkor mag arra hogy ne ferdítsük görbítsük előrébb vagy hátrébb.

Kép

Kép

Mivel Home Made a kreáció, így menet közben is láthatjuk vannak alakítások, korrigálások a megfelelő "másolás" az eredetiről vagy a saját ízlésünknek megfelelően és ezeket próbálom megjeleníteni nehogy ne ugyanolyan legyen.

Esetünkben pont egy ilyen rész jön :
A hátsószélvédő függőleges iránytól való előre dőlését találtam kevésnek így ehhez most lejjebb vágok a már fent lévő "mennyezetből", hozzávetőlegesen 3-4 mm rövidítem meg a mennyezet hátsó szélét.

Kép

Így egy lappal megellenőrizve sztem már jobban hasonlít az eredetihez és nem annyira függőleges.

Kép

Hátsó szélvédő.

Vágjunk egy 212mm × 67mm darabot és a mellékelt fotó szerint vágjuk ki. Az oldalt lévő szakaszok kis íve nem kell most túl pontos legyen mert ezt ráfaragjuk a helyszínen, csak valamelyest vágjuk meg hogy ne legyen útba a saroknál.

Kép

Jelöljük rá a darabra és a kasznin a hátsófalra a pontos közepet így a vonalakhoz igazodva középre kerül a szélvédőnk. Ha ez megvan odafogatjuk ragszalaggal, majd az íves részek nélkül meg is ragaszthatjuk a hátsó szélvédőt a helyére.

Kép

Kép

Ha megszáradt az oldalsó íves ablakrészeket hozzávágjuk a fülke vonalaihoz de inkább többször vágjuk le 1 mm-ert mint hogy nagyon megkanyarítsuk és luk keletkezzen amit szarabb betöltögetni. Ha úgy fest passzol akkor ismét ragszalag és meg ragaszthatjuk mindkét íves oldalrészt a hátsó szélvédőnek.

Kép

Kép

Nos egész jól összeállt a kabin kerete is.
Némi méretazonosság és arány ellenőrzés :

Kép

Első szélvédő

Vágunk egy 61mm magas alsó fele 175mm a felső 164mm egyenlő szárú trapéz alakot és benézzük a helyére mennyire passzol. Ha szoros inkább reszeljünk le belőle mert hajlamos lesz elvinni a pontos formától a kabint. Úgy kell passzoljon hogy körbe egy leheletnyit legyen kisebb azaz pont essen még át rajta de ne legyenek nagy hézagok sehol. Mindjárt más mielőtt beragasszuk érdemes rárajzolni HB cerkával a majdani ablak és kiegészítők vonalait mert mivel itt sok-minden van szarabb a helyszínen megrajzolni de megoldható úgy is,én rárajzoltam a fő vonal irányokat.Odatettem ragszalaggal és mivel egy leheletnyit kisebb így belülről és kívülről is megragasztóztam körbe.

Kép

Érdemes figyelni az anyagok vastagságaira azaz a szélvédő pontosan legyen rajta a felálló tűzfal részen mert ha nem fut a két anyag akkor cumizunk a gitteléssel a végén. Inkább addig ne ragasszunk soha amíg a szalaggal való felfogatásnál meg nem győződtünk a pontosságokról.
Én pl. belül is megszalagozom így látom és érzem is a pontosságot amit így több helyen is előzetesen fixálok, majd azután ragasztok csak.

Kép

Kép

Természetesen a mostani munkamenet végeztével is a kávé szünetben pattintunk pár helyszíni képet azaz hogy is állunk mostanság :

Kép

Kép

Kép

Kép

Valami csak történik ha csináljuk...meglátjuk mi sül ki belőle.


Vissza a tetejére 
  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 20 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Fórum kezdőlap » Trial építések » 1.9


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 100 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség