Nos nézve egy eredeti Camel Trophy lényegét bizton akkor lenne érdemleges ha a Range Rover alapfeltétel lenne.... Ha bármelyikünk maholnap bizton végig tudná csinálni (tényleg 100%-osan) akkor azt hiszem az nem egy C.A. hanem egy hosszúra nyúlt erős Szombat.
Lényegében nekem továbbra is ez a meglátásom a témakörben :
Idézet:
Ember és gép határainak együttes feszegetése minden tekintetben...
Bizony nem az amit ucu neki akár én is megcsinálok...akkor nem challange vagy trophy...
Első körben sztem vesézzük a témakört az 1:1 ek múltja felöl mi volt hogy történt
szabályok alapfeltételek csapatok megmérettetések.
Amit én a neten találtam eddig :
1980 -ban átkeltek a Trans-Amazonian highway-en 6 német faszi a Camel cigaretta támogatásával. Majd a következő évtől bontakozott ki lényegében az igazi Camel Trophy feeling azaz beszállt főszponzorként a Range Rover és indult a különböző helyszíneken való nemzetek közötti megmérettetés. ezen a 7 évadon egyenként 1600 km-t tettek meg a menetek alatt és induló-érkező városok mellett nem találtam egyenlőre más instrukciót volt e valami nyomvonal megadva vagy egyéb... A '86 Ausztráliai menettől kezdve borult a trend és mindjárt be is duplázták a távot 3218 Km !!-re..de ezt csak kb 4 évig majd visszaállt az
1600 Km etap..
Wikin olvasható ez bőszebben.
Lényegében eddig annyira sikerült fényt derítenem hogy bár voltak kötelező érintendő pontok ahol egyéb kis feladatokkal gyötörték a résztvevőket azért hozzávetőlegesen ez egy tájékozódási futam is volt. Ennek okán sem feltétlen találunk meg mindenkiről mindent mert akkortájt még nem volt annyi stáb kint minden csapatnál mint a kortárs Dakar?-okon..
A feladatok széleskörűek voltak a közös kutatóközpont megépítésétől (Egy őserdei ismeretlen részen) a vízen való kajak vagy hegymászós embert gyötrő részekkel, nos ezek voltak a feladatok. így az autó is gyötrődött 1600Km-en és az ember még pluszban a feladat pontoknál.
Reklám volt ez a
Range Rover-nek Meg a
Camel azaz a
JTI cigaretta gyárnak és igazi kőkemény rákészülést igénylő próba a nemzeti csapatoknak.
A feladatokról és a szabályzatról ha leltek valamit linkeljétek érdemleges lehetne és nagy segítség a belelátáshoz.
Tekintve azt hogy a gyár is speckón átszabta erre az eseményre a verdákat :
Idézet:
Safety Devices roll cages
Under body protection and steering guards
Modified electrical systems
Winches
Dixon Bate tow hitches and recovery points
Mantec snorkels
Transmission breathers
Michelin XCL or BF Goodrich Mud Terrain tyres
Upgraded suspension and transmission components
Auxiliary fuel tanks
Webasto fuel burning heaters
Brownchurch / Safety Devices roof racks
Hella driving, spot, fog, convoy and work lamps
Brownchurch Bull bars and bush wires
Flag poles
Event plaques, decals and sponsor logos (including Camel Trophy Adventure Wear/Bags/Boots/Watches, Lee Cougan, Perception, Sony, Scott USA, Safety Devices, Land Rover, Fjällräven, Warn, Malaysia Airlines, Superwinch, Shell, Avon)
Expedition tools, Jerry cans, Pelican cases, Zarges boxes, high lift or New Concept air jacks, sand ladders, axes, ropes, drawbars, spades
Garmin, Terratrip and other navigation and communication equipment
Elég nagy a valószínűsége hogy egy tamiya nem biztos hogy végigfutna egy Rc-Camel Trophin meglátásom szerint...
Kell még sok infó és segítség hogy még többet lássunk a témakörben 1:1 oldalról
Thx L