Halipapi
Nos elérkezett a gyógyszerhiány minden részről..és megindítottam a végső design munkálatokat a karosszéria elemeken. Első lépésben felragasztottam több helyen a "rozsda" textúrát ami reményeim szerint élethűbbé varázsolja a végső kinézetet. Rengeteg időt töltök manapság diorama fórumokon hogy el el lessek technikákat ötleteket műhelyfogásokat de elhiheti mindenki nem könnyű sok dolog még ha annak is néz ki.
Visszakanyarintva a zilre
megpróbáltam nem eltúlozni a rozsdásítás elméletét és ellenben sok hazai barna kenőcsössel szemben remélhetőleg jó és realisztikus helyekre felhordani az alapot azaz rozsdásítani a karosszéria idomokat.
Diorama technikát is csempésztem a dologba ér mivel ez nem a racsing autó (bár nem mintha valaha is vigyáznék az autóim kasznijaira) remélhetőleg a játcós feelingbe belefér a kidolgozás és életképes marad az autón minden kitaláció.
Vékony alufólia szerű de nem a legvékonyabb háztartási, ezek segítségével alakítom ki a festék feltekeredést a rozsdás natúr kaszni részeken de nem eltúlozva csak helyenként azért látványos pár darab sikeredett.
Itt a bal mocitető menete hozzávetőlegesen értelmezhető mi történik.

Volt ahol csak az alus téma és az alatta elhelyezkedő "rozsda-textúra" a végkifejlet, de van ahol csak az alut tettem oda mint majd felpöndörödő festékrétegnek egy egy horpadás vagy ütés résznél


Nos elég kacat lett az orosz de meglátjuk a legeslegvégén sok e vagy kevés...
Ezek után úgy döntöttem rátolom az alapozót és egy réteget (esetemben barna rozsda alap) ami megmutatja a hibákat ha vannak az elemeken.
És HOPP !! Itt ugrott a majom a vízbe szameg szar volt a putty a kenőcs a faxom tudja de visszaszikkadt és minden egyes részt át kell javítani neo valamivel rohadjon meg...de van remény sebaj
Ami még előugrott hogy bár az alu festék balhé imitációk széleit szanaszéjjel csiszoltam ( a vékony alufóliát) mégis perem látszik a fenébe belé... De majd megen putty és akkor eltakarítjuk az ilyen problémákat.
Természetesen ha már fröcsköltem vittem a barnára némi színt hogy meglássam életképes e a rozsda kitaláció és sztem nem fogok csalódni a textúrákban de a szűz felületek még puttyért kiáltanak, és van még itt ott egy két ajtó vonal vagy egyéb ami megint kis utómunkálatokat igényel
Egy számomra remek elrohadt rozsdás lépcső a jobb oldalt ami a taposólemez elhagyása végett szanaszét korrodált. a Bal oldalin terveim szerint megpróbálok taposólemezt kialakítani kissé használatban lévőbb rozsdamentesebb kivitelben.

A motorháztetőn is ígéretesnek tűnik a festékfelhajlás és az alatta berétegződött rozsda ami levágta a festéket végül is...

A bal első sármentő evidens hogy lukas kell legyen mert sehol nyema lik így kellett egy ilyen rész is.

Az elején még nem érzem helyén a dolgokat de ezt most beteszem a vadidegen barna színnek ami végett nem zil a zil. A végső fehér fronttal reményeim szerint azért rendben lesz a rozsda minden zegzugban. Ha nem majd legfeljebb visszacsiszolok, de ezt majd a végén meglátom.

Nos igaz két nap pihi jön építés oldalról dolgozni is kell, de azt hiszem ez a Festési első szakasz sokat segít a végső kialakítás megítélésében. A bili-kék és fehér kombós festék alól eléggé pirítani fognak a rozsdás részek de igazából ez is volt a tervem egy fényezett is és de valóságosabban szétrohadt zil ellenben a sok előző simán airbrush-al rozsdásított kaszni festéseimmel szemben. Remélem megéri a végkifejlet ennyit vacakolni vele.
Üdv
L