Haii All
Nos lássuk ezt a Kínai játékkasznit...
Megérkezett megtapiztam átnéztem és tanulságot vontunk le nem keveset.
Ezek a repedések törések gondolom a játék menet alatt sikeredtek:
Viszont ami a repedések oka az korántsem a durva játék szerintem.
Nézzük az anyagvastagságokat egy ilyen költséghatékony kínai szaron
mert sajnos annak kell nevezzem remélem nem sértődnek meg Keleti Partnereink...
Több helyen 1-1,2!!! mm a vastagság :

Bár néhol eléri a 1,5 majdnem 2 mm is...szerencsére

Természetesen ez nem egyedi. A költséghatékony karosszériák amiket a "játékautókra" gyártanak sajnos ezért ilyen olcsók mert nemcsak hogy kidolgozatlan a karosszéria hanem az öntés könnyítése végett itt ott több darab van stekkelve !! Nem akartam hinni a szememnek, de látszik ezen is hogy 4 ! részből áll össze az öntőkeret után a ford amit még szerintem melegében tesznek össze vagy azt is el tudom képzelni hogy egy kecskepásztor sárból csinálja az öntőkeretet azért ilyen több darabos...
Ezt a mennyezet egyenest figyeld !! beszarás....
ezt sem a nap szívta ki max a hold gravitáció hatott rá de a belsőtér felé....

Még arra is képesek hogyha valami olcsóbb de nem ugyanolyan akkor az eredeti formától is képesek torzókat csinálni. (lásd grand cherokee íves sárvédővel ! )..Ezek után ha valaki megkérdezi miért nem építek 30-35 ezres alatt egyedi kasznit nem feltétlen az a válasz hogy a nevet kell megfizetni mint az adidasnál....

Na de lépjünk tovább a távol-keleti csodák furfangos rejtelmeiből és nézzük mi is igazából a feladat.
Szanaszéjjel kaptam, kivágtam belőle a full matt fekete egy darabból készült üvegezést, Madman örömére a világítás kábeleket összekuszáltam és kipucoltam belőle minden fis-fost. Főképpen a platóról azt a kb 50mm tálé pótkereket..ahelyett inkább egy fél disznót legközelebb pontot is ér és legalább design értéke is van....
A far rész törik főképpen a sarkok így elkél első sorban oda az erősítés. Bemelegítésnek pont megfelel. 2mm stirol középen "gyári-hátsó-lökhárító" mintára még be is duplázom nehogy kevés legyen.
Amíg szikkad neki is vágódom a következő kritikus résznek : a küszöböknek. Aki fogta tudja : úgy hajlott a ford oldala mintha lexan lenne...ezt is orvosolni kell a küszöb 1,5 mm erősítésével együtt. Kezdésnek egy 10mm magas csíkot telibe ragasztottam a küszöbvonalon több részletben mert nem sík az anyag belül. Majd ezt még megfejeltem egy ~5mm körüli csíkkal.
Na ez már küszöbforma lehet rajta forgolódni remélhetőleg....

Küszöb és hátsó lökős után dobtam belülre az oldalfalaknak merevítéseket mert inogott az amúgy sem arányosan magas kaszni oldala úgy hogy ha a szél belekapott lehet az végett ért a kapupárokhoz.

Mivel sok helyet nem akartam vele elfoglalni így minimálisra vettem a kialakítást, majd össze-ragacsoltam a küszöbbel is had képezzen együtt egy értelmesebb belső merevítő rendszert ami remélem a tesztek alatt majd még meg is felel a szerepének.
Nos ez törént még tennap éjjelig...
Ma már rámentem a külső vonalakra is. Szétvágtam a vakablak feketét és az ablaktörlőt meg a nemtudom hogy hívják rácsos részt átmentettem a végső kialakításhoz. Az ablaktörlőt azért hagytam meg mert még életemben nem láttam ennyire aerodinamikus kialakításút. Azt gondoltam valami tuning cucc olyan szép íves mint a "volt" hullámvasút vonalvezetése.... CCCzzzzodálatos szameg de ott hagytam !!

Ezzel egyben meg is kezdtem az első szélvédő keretet ami igazából nem volt szükség de annyira vékony az 'A' oszlop hogy sajnos be kellett tegyem ami majd még lehet bajos lesz az üvegezésnél de azt majd akkor.
Lett benne merevítés bőszen remélem bírni foglya a zúzósabb meneteket is.

Nos el is érkeztünk oda ahonnan az egyszerű megcsinálod projekt indult. A lökhárítás. De mivel láthatjátok milyen fos volt a body nem hagyhattuk gyáriban. Triál a terv vele hosszú távon ne feledjük el. Lökhárító építést láthattatok már tőlem így az sbs képeket mellőzve ítt a végtermék. Madman végül feljebb emeltette a rács aljáig ellenben a korábbi tervhez képest, keskenyítettünk az eleje 45° részen és a kaszni gyári világítás forma kialakításhoz igazítottam végül is a lökős vonalait. Nem koppintása egy "Ródarmornak" de remélem a stilus hasonlóan sikeredett.
Nem akartuk azt sem hogy nagyon előre érjünk nem rá hanem alá megy a csörlő így kis kilógás lett előre is csak amennyit a darab kívánt.
Belül adtam neki 2 hosszú és 2 kis merevítést mindamellett hogy több rétegben épült és ragasztó is van rajta bőszen több féle is. Az elején az eredeti elgondoláshoz megfelelő középen csörlős kivezetés előkészítő nyílása és a kéát vontatószem nyílásai amik a váztól jönnek majd egész ide ki az elejére.

Nos remélhetőleg megérte a fáradalmakat és sikeres lesz a komolyabb tesztek alatt.
Pénteken még megüvegezzük és lehet megfestődik a lökős ( ? ) fehér (?) meg a belső merevítők feketére hogy ne virítsanak a lexanon keresztül kifelé...
Végső soron nézőpontom szerint ez már egy igazi kemény karosszéria és ha minden jól megy az is marad...
ím a még pár kép miképp is van e most a Ford



Természetesen mellé kellett tegyem a kis szerelmemet is...
Szép estét továbbra is
Folyt.köv.
Üdv
L