Témazárás gyanánt
elektromos hardverek :
-Motor továbbra is a már jól bevált Ansmann 50T
-Nosram evil power brushless szabályzó
-Ansmann táv-vevő
-Sylkás tizenkilós szervó
-Turnigy puha-tokos lipo 2,2 aksi
-Világításnak 4×5mm fehér led párban sorosan kötve, meghajtva egy 1 puha lipóról
Zárszavak az első és megmérettető menetről:
Azt hiszem remek autót sikeredett faragnom, úgy a maga nemében
kifejezetten verseny célú felhasználásra. Mivel a súlyadatokra is igyekeztem figyelni,
így a Grandhoz képest (amelyet ugyanez a hajtás/motor kombó hajtott) helye közel
1,5× akkora tempót diktál az autó mindenféle spur-pinion csere nélkül.
A rövid tengelytávnak köszönhetően (~281mm) azt hiszem kiváló a fordulékonysága
és a furfangos hátsó traktus (sárvédő kialakítás) eredményeképpen amolyan
"Kralleres" féleképpen hajlamos a mászásra.
Ansmann gyári ragasztott gumi/felni tekintetében nagy elégedettséget kell elmondjak,
ellentétben sok véleménnyel remekül szerepeltek a gummák.
Jól állták a vizes és a sarasabb részeket egyaránt és a verseny utáni
kis mohás sziklamászogatásnál sem bizonyultak amolyan "ócsó" vackoknak.
Én azt kell mondjam így egy nap tesztelgetés után : veszek egy 108mm-estis,
mert úgy érzem remek darabok és ár-érték arányban messze a legjobbak.
Az itthoni kínálatot tekintve meg párja sincs főképpen ennyiért...
Igaz a felni végett elég retrós autóra tehetőek a darabok, de egy onroad-felnivel kombózva
még mindég költséghatékony de designosabb varia rakható vele össze
azt hiszem egy tízes alatt ami igencsak baráti árnak mondható.
(ezt nehéz megalkotni más szettekkel ahol a gumi maga már 6-10 Ft)
Mivel ezek az ansmann felnik elég 0-offset környékűek
így a nyomtáv szélességem is csekélynek mondható.
(pontosan mérve a gumi külsők 218mm ! szélességgel bírnak.)
borulás tekintetében nem tudok csak nagy szélsőségek árán rosszat mondani,
mert a súlycsökkentés eredményeképpen nem látom szükségszerűségét
a kerekek továbbsúlyozásának, remek összességében nem túlzottan borulós lett a kicsike.
Mindamellett el kell mondjam a tegnapi 7. helyezésemhez hozzáfűzve azt,
hogy ez egy igen jól sikerült "scale-verseny" autó lett aminek okán nem az autó,
hanem a sofőr hibáiból (nem is kevés) erednek a bajok
azaz én voltam a szar a kocsi hibátlan !
Kaszni :
Kissé féltem a több helyen egy rétegű 1mm styrol gyengeségeitől,
de azt kell mondjam remekül helyt állt a konstrukció eltekintve attól,
hogy még a verseny előtti hajnalban odacsaptam a busz padlóhoz
minek eredményeképpen a jobb első sárvédő illesztésnél megrepedt a ragasztás.
Ez könnyen orvosolható és független baleset a versenytől, amin maga a kaszni is
remekül a helyén volt minden tekintetben.
Festés :
Mint tudjuk manapság elég sikertelenül festegetek a minőséget tekintve,
de élő példa a mostani gyors festés összeállítás :
nem jön le a szín ! (lényeges) elég vastag a réteg és még tán nem is olyan rossz...
Kis akril gittelés még ráfér, némi vizes csiszolással finom munka gyanánt
és esetlegesen egy lakkozás amit majd jól össze lehet karcolni,
ellenben a jelenlegi masszív festéssel.
A most felhasznált anyagok amik úgy fest rajta is tapadnak - maradnak a styrolon rendesen :
műanyag alapozónak : Mobihel Primer za Plastiko
Ez egy ezüst színű hígítás mentes tapadás elősegítő réteg kifejezetten műanyagra.
Majd normál autóbázis festék (itt ez is mobihel volt) több rétegben felhordva.
Szívemnek kedves és egy gyorsan megépített darabja lett ez a kis '63 Jeep.
Kis javítással, a világítás rendbetételével és egy aksi ki-be kapcsoló beiktatásával
azt hiszem végéhez ért a projekt így sok dolog nem maradt hátra :
lehet ütni-vágni , gyakorolni és ismételten próbálkozni a versenyeken.
Üdv
L Atya