Témazárás gyanánt
elektromos hardverek :
-Motor továbbra is a már jól bevált Ansmann 50T
-Nosram evil power brushless szabályzó
-Ansmann táv-vevő
-Sylkás tizenkilós szervó
-Turnigy puha-tokos lipo 2,2 aksi
-Világításnak 4×5mm fehér led párban sorosan kötve, meghajtva egy 1 puha lipóról
Zárszavak az első és megmérettető menetről:
Azt hiszem remek autót sikeredett faragnom, úgy a maga nemében
kifejezetten verseny célú felhasználásra. Mivel a súlyadatokra is igyekeztem figyelni,
így a Grandhoz képest (amelyet ugyanez a hajtás/motor kombó hajtott) helye közel
1,5× akkora tempót diktál az autó mindenféle spur-pinion csere nélkül.
A rövid tengelytávnak köszönhetően (~281mm) azt hiszem kiváló a fordulékonysága
és a furfangos hátsó traktus (sárvédő kialakítás) eredményeképpen amolyan
"Kralleres" féleképpen hajlamos a mászásra.
Ansmann gyári ragasztott gumi/felni tekintetében nagy elégedettséget kell elmondjak,
ellentétben sok véleménnyel remekül szerepeltek a gummák.
Jól állták a vizes és a sarasabb részeket egyaránt és a verseny utáni
kis mohás sziklamászogatásnál sem bizonyultak amolyan "ócsó" vackoknak.
Én azt kell mondjam így egy nap tesztelgetés után : veszek egy 108mm-estis,
mert úgy érzem remek darabok és ár-érték arányban messze a legjobbak.
Az itthoni kínálatot tekintve meg párja sincs főképpen ennyiért...
Igaz a felni végett elég retrós autóra tehetőek a darabok, de egy onroad-felnivel kombózva
még mindég költséghatékony de designosabb varia rakható vele össze
azt hiszem egy tízes alatt ami igencsak baráti árnak mondható.
(ezt nehéz megalkotni más szettekkel ahol a gumi maga már 6-10 Ft)
![Kép](http://kepkezelo.com/images/b78ayjul1dv81hjfafe2.jpg)
Mivel ezek az ansmann felnik elég 0-offset környékűek
így a nyomtáv szélességem is csekélynek mondható.
(pontosan mérve a gumi külsők 218mm ! szélességgel bírnak.)
borulás tekintetében nem tudok csak nagy szélsőségek árán rosszat mondani,
mert a súlycsökkentés eredményeképpen nem látom szükségszerűségét
a kerekek továbbsúlyozásának, remek összességében nem túlzottan borulós lett a kicsike.
Mindamellett el kell mondjam a tegnapi 7. helyezésemhez hozzáfűzve azt,
hogy ez egy igen jól sikerült "scale-verseny" autó lett aminek okán nem az autó,
hanem a sofőr hibáiból (nem is kevés) erednek a bajok
azaz én voltam a szar a kocsi hibátlan !
![Kép](http://kepkezelo.com/images/pemktu0278aniummjz0h.jpg)
Kaszni :
Kissé féltem a több helyen egy rétegű 1mm styrol gyengeségeitől,
de azt kell mondjam remekül helyt állt a konstrukció eltekintve attól,
hogy még a verseny előtti hajnalban odacsaptam a busz padlóhoz
minek eredményeképpen a jobb első sárvédő illesztésnél megrepedt a ragasztás.
Ez könnyen orvosolható és független baleset a versenytől, amin maga a kaszni is
remekül a helyén volt minden tekintetben.
Festés :
Mint tudjuk manapság elég sikertelenül festegetek a minőséget tekintve,
de élő példa a mostani gyors festés összeállítás :
nem jön le a szín ! (lényeges) elég vastag a réteg és még tán nem is olyan rossz...
Kis akril gittelés még ráfér, némi vizes csiszolással finom munka gyanánt
és esetlegesen egy lakkozás amit majd jól össze lehet karcolni,
ellenben a jelenlegi masszív festéssel.
A most felhasznált anyagok amik úgy fest rajta is tapadnak - maradnak a styrolon rendesen :
műanyag alapozónak : Mobihel Primer za Plastiko
Ez egy ezüst színű hígítás mentes tapadás elősegítő réteg kifejezetten műanyagra.
Majd normál autóbázis festék (itt ez is mobihel volt) több rétegben felhordva.
![Kép](http://www.rcpilot.hu/users/1646/14892/b_20120611120342077.jpg)
Szívemnek kedves és egy gyorsan megépített darabja lett ez a kis '63 Jeep.
Kis javítással, a világítás rendbetételével és egy aksi ki-be kapcsoló beiktatásával
azt hiszem végéhez ért a projekt így sok dolog nem maradt hátra :
lehet ütni-vágni , gyakorolni és ismételten próbálkozni a versenyeken.
Üdv
L Atya